طرز تهیه پنکیک ساده خانگی با آب همراه با نکات کلیدی و مهم

طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه با آب و شیر برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی با آب همراه با نکات کلیدی و مهم

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی با آب همراه با نکات کلیدی و مهم 1024 640 لبنیات صباح

به دنبال طرز تهیه پنکیک ساده بدون شیر هستید؟ نگران نباشید در این مقاله از مجله سلامتی صباح قرار است به‌طور مفصل آموزش تهیه پنکیک خانگی را به شما آموزش دهیم. بعضی از افراد ممکن است به شیر حساسیت داشته باشند یا هوس پنکیک کرده باشند ولی شیر در منزل نداشته باشند، چاره چیست؟ طرز تهیه پنکیک ساده با آب، شاید در ابتدا کمی عجیب باشد اما به شما قول می‌دهیم یک پنکیک فوق‌العاده را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

دستور العمل و نکات این مقاله آموزش آشپزی به شما آموزش می‌دهد که چگونه هر بار پنکیک بدون شیر درست کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پنکیک ساده خانگی بدون شیر

برای تهیه پنکیک بدون شیر به مواد زیر نیاز دارید، لازم به ذکر است مواد لازم ذکر شده برای تهیه 8 پنکیک است.

  • کره: 50 گرم (میتوانید از کره گیاهی برای عطر بیشتر استفاده کنید)
  • آب: 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آرد سفید: 1 پیمانه
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: ¼ قاشق چایخوری
  • روغن مایع: به میزان کافی
  • بکینگ پودر: 1 و ½ قاشق چایخوری

دستور پخت پنکیک ساده و خوشمزه

پیش از هرچیز کره را بیرون از یخچال گذاشته تا هم‌دما با محیط شده و کم‌کم آب شود. در مرحله اول آرد سفید را درون یک ظرف کاسه‌ای بزرگ ریخته و نمک، شکر و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و باهم کاملا مخلوط کنید تا مواد غیرقابل تشخیص شود. (اگر بجز پنکیک به‌دنبال یک صبحانه مقوی دیگر هستید ما به شما فرنی را پیشنهاد می‌کنیم، شما می‌توانید طرز تهیه فرنی با آرد برنج را در صباح بخوانید.)

در ظرف جداگانه تخم مرغ را بشکنید و آب را کم کم به آن اضافه کنید و بعد از آن کره را به آن اضافه کنید تا موادی منسجم به‌دست بیاید، پس از آن ظرف را درون ظرف کاسه‌ای بزرگ اضافه کنید و هم‌بزنید تا کاملا یک دست شود. توجه داشته باشید که مایع پنکیک باید کاملا یک دست شده و سفت نباشد.

طرز تهیه پنکیک با ماهیتابهدر مرحله سوم شما به یک ماهیتابه نیاز دارید، ماهیتابه را روی گاز بگذارید تا کمی گرم شود، سپس مقداری روغن به آن اضافه کنید تا مایع پنکیک به ماهیتابه نچسبد، پس از آن یک ملاقه از مایع پنکیک را درون ماهیتابه اضافه کنید. توجه داشته باشید که پنکیک سریعا تغییر رنگ داده و پُخته می‌شود بنابراین اگر رنگ قهوه‌ای به خود گرفت با کفگیر چوبی یا کفگیر نسوز آن را از ماهیتابه جدا کرده و برگردانید تا آن روی پنکیک هم پُخته شود.

تمام مایع پنکیک را به همین صورت درون ماهیتابه ریخته و پنکیک به سرعت آماده می‌شود. پس از آماده شدن شما می‌توانید پنکیک ساده و خانگی خود را با شکلات مایع، خامه، عسل، شکلات نوتلا و… نوش جان کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه پنکیک خانگی

  1. شما می‌توانید بجای آب از شیر صباح استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد ولی اگر شیر در دسترس نبود آب برای تهیه پنکیک کافی است.
  2. پیشنهاد می‌کنیم فقط برای یک‌بار ماهیتابه را چرب کنید و دفعات بعد بدون روغن آن را درست کنید زیرا ماهیتابه شما چرب باقی می‌ماند و در صورتی که مجددا چرب کنید پنکیک شما روغنی خواهد شد.
  3. بعد از اینکه مایع پنکیک شما آماده شد پیشنهاد می‌کنیم 20 الی 30 دقیقه به مایع استراحت دهید تا پنکیک خانگی خوشمزه‌تری را تجربه کنید.
  4. استفاده از عسل و میوه‌هایی مانند توت فرنگی روی پنکیک می‌تواند یک وعده صبحانه سالم را برای شما مهیا کند.

5 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --