طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای در خانه

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای در خانه

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای در خانه 1024 680 لبنیات صباح

تیرامیسو دسری است که ممکن است تهیه آن در اولین نگاه، سخت و ناممکن به نظر برسد. اما با داشتن یک دستور تهیه با کیفیت و اصیل می‌توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید و از عطر و طعم جذاب آن لذت ببرید. در این مقاله می‌خواهیم تنها با چند قلم خوراکی مثل پنیر خامه‌ای، قهوه و بیسکوییت طرز تهیه تیرامیسو ساده و جذاب را یاد بگیریم.

مواد لازم برای طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم برای طرز تهیه تیرامیسو
تخم مرغ ۶ عدد بزرگ
پنیر خامه‌ای ۵۰۰ گرم
قهوه اسپرسو ۵۰۰ میلی‌لیتر
بیسکوییت لیدی فینگر ۲۴ عدد
پودر کاکائو ۶۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم

تجهیزات مورد نیاز برای تهیه تیرامیسو

همزن برقی ایستاده یا دستی
ظرف بزرگ برای مخلوط‌کردن مواد
ظرف تیرامیسو ۲۳*۳۳ سانتی متری
صافی
کاسه کوچک

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو

مراحل طرز تهیه تیرامیسو

مرحله اول – جدا کردن زرده و سفیده تخم‌مرغ

برای تهیه تیرامیسو می‌توانید ابتدا کار را با جدا کردن زرده‌های تخم مرغ از سفیده آن‌ها شروع کنید. برای تهیه این تیرامیسو شما تنها به زرده تخم مرغ نیاز خواهید داشت.

مرحله دوم – مخلوط کردن زرده تخم مرغ و شکر

زرده تخم مرغ و شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با استفاده از همزن شروع به هم زدن مواد با یکدیگر کنید. بهتر است برای این کار از دور متوسط به بالای همزن استفاده کنید و این کار را برای ۳ تا ۵ دقیقه ادامه دهید تا رنگ مواد کِرِمی و روشن شود. زرده‌ها و شکر به قدری باید هم بخورند که وقتی لیسک را داخل مواد میزنیم و بلند می‌کنیم،‌ یک بافت غلیظ و یک‌دست داشته باشد.

مرحله سوم – مخلوط پنیر خامه‌ای و مخلوط شکر و زرده

یک ظرف جداگانه پنیر خامه‌ای را مقداری با همزن بزنید تا بافتی یک‌دست و صاف پیدا کند. حالا یک‌سوم از پنیر را به آرامی به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. بعد از یک‌دست شدن،‌ باقیمانده پنیر را نیز به مواد اضافه کرده و هم بزنید. توجه داشته باشید که مواد نباید بیش از اندازه مخلوط شوند چراکه تیرامیسوی شما حجم خود را از دست خواهد داد.

مرحله چهارم – آماده‌سازی قهوه و بیسکوییت‌ها

وقت آن رسیده که اسپرسو دم کنید. فراموش نکنید که قهوه باید قبل از مصرف کاملا خنک شده باشد. بعد از خنک شدن قهوه،‌ آن را درون یک ظرف ریخته و بیسکوییت‌های لیدی فینگر را یکی‌یکی درون اسپرسو قرار دهید. مراقب باشید حین انجام این کار بیسکوییت‌ها بیش از حد خیس و له نشوند. اگر در منزل لیدی فینگر نداشته باشید می‌توانید تیرامیسو با پتی بور را امتحان کنید.

مرحله پنجم – قرار دادن مواد روی یکدیگر

لیدی فینگرهای خیس خورده را کف ظرف مخصوص آن بچینید و نیمی از کرم تیرامیسو را به طور یکنواخت روی بیسکوییت‌ها پخش کنید. یک لایه دیگر هم از بیسکوییت‌ها روی مواد چیده و بقیه کرم را روی آن پخش کنید. بعد از این کار حتما با یک کاردک یا چاقو، روی موارد را کاملا صاف کنید.

مرحله ششم – قرار دادن مواد در یخچال

در این مرحله بهتر است روی مواد را کاملا بپوشانید و برای حداقل ۶ و حداکثر ۲۴ ساعت آن‌ها را درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خوبی به خورد یک‌دیگر بروند. پس از بیرون آوردن تیرامیسو از یخچال و برای سرو، روی سطح ظرف را پودر کاکائو الک کنید. باقیمانده دسر تیرامیسو را می‌توانید برای ۲ تا ۳ روز در یخچال نگه دارید.

طرز تهیه تیرامیسو

فوت‌وفن‌های طرز تهیه تیرامیسو

  • بیسکوییت‌های لیدی فینگر را به اندازه کافی در قهوه بخسانید و مراقب باشید از هم نپاشند.
  • مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را بیش از اندازه هم نزنید. هم‌زدن تا رسیدن به یک بافت نرم و کش‌دار کافی است.
  • پنیر را به آرامی با مواد مخلوط کنید تا از حجم آن کاست نشود.
  • کاکائو را بلافاصله قبل از مصرف روی مواد بپاشید تا حالت خمیری و نم‌دار به خود نگیرد.
  • در صورتی که مایل باشید می‌توانید به جای اسپرسو از قهوه دمی استفاده کنید.
  • این دسر بهتر است که خنک سرو شود و مواد نباید به درجه انجماد برسند.

دسر تیرامیسو از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که نتیجه آن به زحمتی که برایش کشیده شده می‌ارزد. با روشی که در این مقاله برای تهیه تیرامیسو نوشتیم می‌توانید یک تیرامیسو ایتالیایی اصیل و خوشمزه درست کنید و برای مهمان‌های عزیزتان سرو کنید. اگه به دسرهای ایتالیایی علاقه‌مندید می‌توانید طرز تهیه جلاتو را نیز مطالعه کنید.

-- بارگیری کد امنیتی --