طرز تهیه غذای کاچی؛ غذای مقوی به روش سنتی

طرز تهیه کاچی سریع و آسان

طرز تهیه غذای کاچی؛ غذای مقوی به روش سنتی

طرز تهیه غذای کاچی؛ غذای مقوی به روش سنتی 1024 680 لبنیات صباح

کاچی یکی از مقوی‌ترین و بهترین دسرهای ایرانی است که سرشار از ویتامین و خاصیت های فراوان است، طرز تهیه کاچی که از قدیم با روغن حیوانی و روغن کرمانشاهی اصل تهیه می‌شده برای تقویت کودکان، زنان باردار، و نوجوانان که نیاز به تقویت جسمانی داشته‌اند از سمت مادران و مادربزرگان تهیه می‌شد و حالا چندین سال است که توانسته به خوبی در میان سفره‌های ایرانیان جا خوش کند.

کاچی را شما نیز می‌توانید در کنار شیر برنج ساده در سفره‌های افطاری، مراسم‌های مذهبی و یا در وعده های دیگر استفاده کنید و از آن لذت ببرید. در این مقاله از مجله سلامتی صباح با دستور پخت کاچی همراه باشید تا یکی از بهترین دسرهای ایرانی را تهیه و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای دستور پخت کاچی

آرد سفید گندم: 1 لیوان
عسل یا شیره انگور: 3/4 پیمانه
روغن جامد یا روغن کرمانشاهی صباح: نصف پیمانه
کره: 100 گرم
آب: 4 لیوان
گلاب: نصف لیوان
زعفران دم کرده: به مقدار لازم
پودر هل: 1 قاشق چایخوری
پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری
پودر پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه کاچی – قیماق مرحله به مرحله

1. قبل از شروع تهیه کاچی باید شما در ابتدا شربت مورد نیاز برای پخت کاچی را تهیه نمایید، برای این‌کار شیره انگور و یا عسل را در قابلمه باهم مخلوط می‌کنیم و آن را روی شعله کم هم‌میزنیم تا به خوبی باهم ترکیب شوند، گلاب را اضافه کنید و حرارت را خاموش کرده و شربت را کنار بگذارید.

2. در این مرحله باید زعفران دم کرده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کرده و بازهم آن هارا به خوبی باهم ترکیب کنید.

3. روغن کرمانشاهی را درون یک ماهیتابه یا قابلمه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و آن را به آرامی هم‌بزنید تا آب شده و بعد آرد الک شده را کم کم به روغن اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا گلوله گلوله نشود و طلایی رنگ شود و شربت را کم کم به آن اضافه کنید.

4. در این مرحله ادویه‌های مورد نیاز مانند هل و دارچین را به مواد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا به آرامی با مواد درون قابلمه و شربت ترکیب شده و طعم خوبی به خود بگیرد.

5. در قابله را گذاشته و به آن زمان بدهید تا کم‌کم جا افتاده و روی شعله کم باهم ترکیب شوند، فقط توجه داشته باشید که کاچی کمی رقیق‌تر از حلوا و شبیه به فرنی با آرد برنج است بنابراین نباید زیاد سفت شود.

6. پس از ترکیب مواد باهم به آرامی هم بزنید تا کاملا یک دست شود و بعد از آن میتوانید از خلال بادام، پودر پسته، مغز گردو و سایر مغزهای مقوی برای تزئینات استفاده کنید. نوش جان!

نکته های طلایی دستور پخت قیماق

  1. میتوانید بجای استفاده از روغن جیوانی کرمانشاهی از کره نیز استفاده کنید.
  2. بجای شیره انگور نیز میتوانید از قندهای مصنوعی مانند نبات آب شده یا شکر نیز استفاده کنید.
  3. در کنار زعفران نیز میتوانید از زردچوبه برای تهیه کاچی استفاده کرد اما طعم زردچوبه کمی به تلخی میزند و ممکن است برای تهیه کاچی مناسب نباشد. (استفاده زردچوبه در کاچی کاملا سلیقه‌ای است)
  4. پیشنهاد می‌کنیم برای مقوی‌تر شدن کاچی از مغزهای مقوی مانند گردو، پسته، بادام و… استفاده کنید تا علاوه بر خوشمزه‌تر شدن کاچی باعث مقوی شدن آن نیز شود.
  5. از کاچی نیز میتوان در صبحانه استفاده کرد و بسیار مقوی و پرنشاط خواهد بود.

در این مقاله از مجله سلامتی صباح همه چیز را درباره تهیه و پخت کاچی به شما بیان کردیم، نظر شما درباره دستور پخت و طرز تهیه این غذای مقوی چیست؟ آیا شما هم از شیره انگور برای طبع گرم آن استفاده می‌کنید یا قندهای مصنوعی؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --