چند تکنیک ساده برای تشویق کودکان به نوشیدن شیر

با چند راهکار ساده کودکان را عاشق نوشیدن شیر کنید

چند تکنیک ساده برای تشویق کودکان به نوشیدن شیر

چند تکنیک ساده برای تشویق کودکان به نوشیدن شیر 1024 680 لبنیات صباح

برای بسیاری از والدین، شیر نخوردن کودکشان یکی از اولین مشکلاتی است که در زمان تلاش برای ایجاد یک رژیم غذایی مناسب برای کودک، با آن مواجه می‌شوند. همانطور که لازم است این حقیقت را بپذیرید که کودک شما شیر دوست نداشته و تمایلی برای خوردن به آن نشان نمی‌دهد، این را هم باید پذیرفت که راه‌هایی وجود دارند که می‌توان کودک را به این امر مهم عادت داد. تشویق کودکان به خوردن شیر راهکارهای متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی این معضل و راه‌های تشویق کودکان خواهیم پرداخت.

چرا کودکان از شیر متنفرند؟

برای بسیاری از والدین، اینکه چرا فرزندشان تا این اندازه از شیر متنفر است بسیار جای ابهام دارد. به خصوص کودکانی که در دوران نوزادی با اشتیاق فراوان از شیر مادر تغذیه میکردند و اکنون دیگر هیچ تمایلی به شیر نشان نمی‌دهند. شما هم حتما با این چالش مواجه شده اید؛ منظورمان زمانی است که قصد داشتید به فرزند خود کمک کنید تا از شیر مادر جدا شود و به او شیر خشک داده‌اید. دلیل سختی این کار در وهله اول تفاوت زیاد طعم شیر معمولی با شیر مادر است. شیر مادر، طعم و بوی خاصی دارد که در هیچ شیر جایگزینی وجود نداشته و این امر جایگزینی آن را کار بسیار دشواری می‌کند. اگر فرزند شما علاوه بر خوردن شیر برای خوردن سایر غذاها نیز رغبتی از خود نشان نمی‌دهد، شاید بتوانید با مطالعه یک برنامه غذایی مناسب برای کودکان، رفتار غذایی او را تغییر دهید.

چگونه فرزندمان را به نوشیدن شیر تشویق کنیم؟

برای اینکه بدانید چگونه باید کودک خود را نوشیدن شیر تشویق کنید، چند نکته و راهکار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای شکستن مانع اولیه استفاده کرده و آنها را دوباره با طعم شیر آشتی دهید. برای این کار بهتر است به این نکته توجه کنیم که فرزند ما لازم نیست حتما شیر بنوشد. ابتدا با محصولات لبنی دیگر شروع کنید و اجازه دهید که ذائقه کودک کم کم شکل بگیرد. با ماست، پنیر و کره کودک شما نه تنها مواد مغذی بسیاری دریافت می‌کند بلکه با امتحان کردن آنها آمادگی بیشتری برای مصرف شیر پیدا می‌کند.

چگونه فرزندمان را به نوشیدن شیر تشویق کنیم؟

همچنین می‌توانید شیر ساده را با شیرهای طعم دار یا میلک‌شیک و اسموتی جایگزین کنید تا طعم و مزه جذابی برای فرزندتان داشته باشد. نی‌ها و ظرف‌های مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانند کودک شما را به نوشیدن شیر علاقمند کنند. اگر بوی شیر برای کودکتان ناخوشایند است میتوانید با افزودن قدری اسانس وانیل، پودر میوه خشک، یا اسانس‌های مختلف عطر و طعم شیر را تغییر دهید. از کودکتان بخواهید برود برای خودش یک لیوان شیر بریزد و او را در این فعالیت همراهی کنید. فنجان قهوه و چای خود را برای چند روز کنار گذاشته و در کنار کودکتان با او شیر بنوشید. می‌توانید برای شروع کار از مقادیر کمتر از یک لیوان هم شروع کنید!

چگونه شیر را برای کودک خوشمزه تر کنیم؟

بسیاری از بچه ها پس از عادت به بافت شیر، با مزه کردن طعم های مختلف دوباره شیر نوشیدن را از سر می‌گیرند. شما می‌توانید این چند روش را امتحان کرده تا تجربه شیر نوشیدن را برای فرزندتان دلپذیرتر کنید:

  1. اگر همیشه به کودک خود شیر گرم می‌دهید، این روش را تغییر داده و برایش یک میلک‌شیک سرد درست کنید.
  2. بیسکویت های مورد علاقه فرزندتان را کنار لیوان شیر قرار داده و اجازه دهید آن ها درون شیر زده و بخورد.
  3. اگر کودکتان به میوه خاصی علاقمند است، می‌توانید آنها را با شیر مخلوط کرده و یک اسموتی جذاب درست کنید.
  4. کورن فلکس و یا غلات صبحانه یک گزینه عالی برای صبحانه فرزند شماست. مخلوط کردن آنها با شیر و شیرین کننده ها می‌تواند به او کمک کند تا میزان مورد نیاز شیر را دریافت کند.
  5. میلک شیک های مختلفی را که درست می‌کنید در قالب‌های مختلف فریز کرده و کودک خود را به جای یک لیوان شیر با یک بستنی یخی به عنوان میان وعده غافلگیر کنید.

پیدا کردن راه های مختلف برای وادار کردن کودک به نوشیدن شیر می‌تواند چالش بزرگی برای والدین باشد. با انتخاب چند تکنیک و تبدیل آنها به فعالیتی که کودک شما نیز در آن شریک باشد، می‌توانید به او کمک کنید تا از طعم شیر لذت ببرد. راه‌های مختلف و جالب را برای کودکتان پیدا کنید تا او را نوشیدن شیر تشویق کنید و دیگر از شیر نخوردن فرزندتان عصبانی نباشید!
اگر کودک شما تمایلی به خوردن صبحانه نیز نشان نمی‌دهد، پیشنهاد ما این است که با مطالعه این مقاله، از اهمیت خوردن صبحانه سالم برای کودکان غافل نشوید.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --