طرز تهیه‌ باسلر لکرلی، شیرینی سوییسی

طرز تهیه‌ باسلر لکرلی، شیرینی سوییسی

طرز تهیه‌ باسلر لکرلی، شیرینی سوییسی

طرز تهیه‌ باسلر لکرلی، شیرینی سوییسی 1024 680 لبنیات صباح

تهیه باسلر لکرلی به عنوان یک شیرینی خوشمزه سوئیسی، می‌تواند یک تجربه جدید و تازه برای شما ایجاد کند. به دلیل مواد اولیه استفاده شده در آن، این شیرینی را می‌توان به جشنواره ای از عطر و طعم‌های مختلف تشبیه کرد. اگر در یک روز تعطیل قصد پختن یک دسر خوشمزه را دارید پیشنهاد ما به شما پخت این شیرینی و ایجاد یک حس ناب از تجربه های جدید برای خودتان و طعم های نو برای خانواده تان است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی باسلر لکرلی

عسل: 3/4 پیمانه

شکر: 1/3 پیمانه به اضافه 1 قاشق غذاخوری

پودر قند: 1/4 پیمانه

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

آرد: 2 پیمانه

بکینگ پودر: 1 و نیم قاشق چایخوری

تخم مرغ: 1 عدد بزرگ

بادام خرد شده: 2/3 پیمانه، بدون پوست

مربای پوست پرتقال: 1/2 پیمانه

مربای بالنگ: 1/4 پیمانه

زست پوست پرتقال: 1 قاشق غذاخوری

زست پوست لیمو: 1 و نیم قاشق چایخوری

پودر دارچین: 1 و نیم قاشق چایخوری

میخک آسیاب شده: 1/8 قاشق چایخوری

جوز هندی رنده شده: 1/8 قاشق چایخوری

شیرینی باسلر لکرلی

طرز تهیه باسلر لکرلی

مرحله اول

عسل، شکر و نمک را در یک قابلمه کوچک با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا عسل و شکر ذوب شده شروع به جوشیدن کند. اجازه بدهید تا این ترکیب برای حدود 3 دقیقه با هم بجوشد. سپس مواد را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و اجازه بدهید تا برای 20 دقیقه کنار بماند و خنک شود.

مرحله دوم

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا همان 177 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب را با یک کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه کوچک، آرد را به همراه بکینگ پودر الک کنید. با استفاده از یک کاردک یا قاشق چوبی، تخم مرغ را در مخلوط عسل هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید. بادام، زست پرتقال و لیمو، مرباهای بالنگ و پوست پرتقال، دارچین، میخک و جوز هندی را با هم مخلوط کرده و سپس آرد و بکینگ پودر الک شده را به آنها اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را به یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر حاصل را روی کاغذ روغنی پهن کنید. برای این کار بهتر است دست های خود را آردی کنید تا خمیر به دست شما نچسبد. می توانید خمیر را به ابعاد 20 در 30 و ضخامت 0.5 سانتیمتری پهن کنید. بعد از این کار قالب را در فر قرار داده و 20 دقیقه اجازه بدهید تا بپزد.

مرحله چهارم

در حین پخت، در یک قابلمه کوچک دیگر پودر قند را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. شربت به دست آمده را حدود 5 دقیقه بجوشانید تا قدری غلیظ شود و سپس آن را کنار گذاشته و گرم نگه دارید.

مرحله پنجم

به محض اینکه شیرینی پخته شد، سطح آن را به شربتی که آماده کردید آغشته نمایید. در حالی که شیرینی هنوز گرم است، کاغذ را به آرامی از آن جدا کنید و روی سطح قرار دهید. حالا می‌توانید شیرینی را به ابعاد مربعی کوچکی برش بزنید و اجازه بدهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن شیرینی سوئیسی شما آماده سرو است. نوش جان!

باسلر لکرلی در شهر بازل سوئیس و در کنار رود راین متولد شده است. یک شیرینی ترد و قدیمی که مانند معنای “لکرلی” کوچک و خوشمزه است. این شیرینی برای اروپایی ها اغلب یادآور کریسمس و حال و هوای روزهای برفی زمستان است. اما شما می‌توانید هر زمان که مایل بودید این شیرینی خوش عطر را پخته و از طعم آن برای عصرانه خود لذت ببرید. چنانچه از پخت و نوش‌جان کردن این نوع دسر لذت می‌برید پیشنهاد ما این است که حتما شیرینی کانولی صدفی ایتالیایی را نیز امتحان کنید.

 

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --