طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی، شیرینی ایتالیایی

طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی

طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی، شیرینی ایتالیایی

طرز تهیه شیرینی کانولی صدفی، شیرینی ایتالیایی 1024 680 لبنیات صباح

شیرینی کانولی یک نوع شیرینی ایتالیایی اصیل است که بافتی ترد و خوشمزه دارد. میانه این شیرینی با ماده‌ای نرم و لذیذ پر شده است که آن را به یک عصرانه‌ خوشمزه و جذاب تبدیل می‌کند. این ماده میانی را میتوان از پنیر ریکوتا و شکلات تهیه کرد. شیرینی کانولی را بدون فر و در خانه نیز می‌توان پخت. اگر در یک روز تعطیل هستید و به اندازه کافی زمان برای غافلگیر کردن اعضای خانواده‌تان با یک شیرینی خوش‌طعم را دارید، ما به شما شیرینی کانولی صدفی ایتالیایی را پیشنهاد می‌کنیم و اگر با پختن این دسر خوشمزه به پختن دسرهای ملل مختلف علاقه‌مند شدید، پخت شیرینی باسلر لکرلی سوییسی را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه‌ شیرینی کانولی صدفی

  • آرد گندم: ۲۵۰ گرم
  • روغن: هشت پیمانه
  • نمک: یک چهارم قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: یک عدد
  • شکر: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • کره: سه قاشق غذاخوری
  • آب انگور: یک سوم پیمانه

مواد لازم برای تهیه‌ مواد میانی شیرینی کانولی صدفی

  • پنیر ریکوتا صباح : ۹۰۰ گرم
  • پودر دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • شکر: ۱۸۰ گرم
  • پسته‌‌ی خام: به مقدار دلخواه
  • شکلات رنده شده یا چیپسی: سه چهارم پیمانه

طرز تهیه مواد میانی شیرینی کانولی صدفی

مرحله اول

برای درست کردن مواد میانی شیرینی کانولی، بهتر است رطوبت پنیر ریکوتا کاملا گرفته شود. اگر آب پنیر را نگیرید مواد میانی شما در پایان بسیار شل و آبکی خواهد شد. برای این کار میتوانید پنیرها را داخل یک پارچه تمیز ریخته و برای چند ساعت یک وسیله سنگین روی آن قرار دهید.

مرحله دوم

پنیری که رطوبت آن گرفته شده را به همراه شکر، چیپس شکلاتی و پودر دارچین در یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. در این مرحله مواد میانی شما آماده شده است.

طرز تهیه‌ لایه‌ صدفی شیرینی کانولی

مرحله اول

آرد گندم، شکر سفید و نمک را داخل غذاساز بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. بهتر است کره را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس با بقیه مواد مخلوط کنید. تا زمانی فرایند مخلوط کردن مواد را ادامه دهید که تمامی مواد به خورد هم بروند و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آب انگور و تخم مرغ را به سایر مواد اضافه کنید و مجددا مواد را در غذاساز مخلوط کنید. اگر مواد به اندازه کافی چسبنده نبود مقدار کمی آب انگور اضافه کنید تا مواد کمی نرم شود و به هم بچسبد.

مرحله سوم

خمیر حاصل را به شکل یک توپ درآورید، یک ظرف را چرب کرده و داخل آن قرار دهید. روی کاسه را بپوشانید و اجازه بدهید تا خمیر بین 30 تا 120 دقیقه استراحت کند. استراحت دادن به خمیر باعث می‌شود تا کار با خمیر راحت تر شود.

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه گود را روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. نصف خمیر را جدا کنید و روی نصف باقیمانده را مجددا بپوشانید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. روی یک سطح صاف را آردپاشی کرده و خمیر را نازک پهن کنید.

مرحله پنجم

با یک چاقو‌ی تیز، خمیر را به صورت دایره‌ای برش دهید. خمیر را دور میله‌های کانولی که از قبل با کمی کره چرب کرده اید بپیچید. میله‌ فرم دهنده‌ کانولی را می‌توانید به اسم قالب شیرینی ساق عروس از قنادی‌ها تهیه کنید.

مرحله ششم

سپس با دقت خمیر را داخل روغن داغ گذاشته و حدود یک تا دو دقیقه تا زمانی که خمیر ترد و طلایی رنگ شود، منتظر بمانید. میتوانید برای گذاشتن خمیر داخل روغن از انبر استفاده کنید. توجه داشته باشید دمای روغن به حدی نباشد که باعث سوختن کانولی‌ها شود.‌

مرحله هفتم

پس از اینکه کانولی‌های سرخ ‌شده را از روغن بیرون آوردید، آن‌ها را روی یک حوله‌ کاغذی قرار دهید تا روغن‌ اضافه آنها کاملا گرفته شود. با استفاده از حوله‌ کاغذی‌ تا شده، میله‌ فرم دهنده‌ کانولی را نگه دارید و دور خمیر سرخ شده یک حوله‌ی کاغذی بپیچید و سپس آن را با دقت از روی میله بردارید. برای تکرار مجدد اجازه بدهید میله‌ها خنک شوند، سپس این مراحل را برای کل خمیر تکرار کنید.

مرحله هشتم

خمیرهای سرخ شده را کنار بگذارید تا خنک شوند. پس از خنک شدن می‌توانید داخل آنها را با مواد میانی کانولی پر کرده و با پسته‌ی خام خرد شده و شکلات چیپسی تزیین کنید. در پایان هم می‌توانید روی شیرینی ها را پودر قند و یا شکر بپاشید.

شیرینی کانولی صدفی شما آماده است، نوش جان!

برای نگهداری از شیرنی ها می‌توانید خمیرهای خشک کانولی را درون یک ظرف در بسته گذاشته و به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید. بهترین زمان برای سرو کردن این عصرانه خوشمزه یک ساعت بعد از آماده شدن آن است. می‌توانید آن را با یک لیوان چای و یا قهوه در جمع خانواده نوش جان کرده و از طعم آن لذت ببرید.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --