پنج کاربرد پنیر در یک رژیم غذایی سالم

کاربرد پنیر در رژیم غذایی سالم

پنج کاربرد پنیر در یک رژیم غذایی سالم

پنج کاربرد پنیر در یک رژیم غذایی سالم 1024 680 لبنیات صباح

امروزه دغدغه ی خیلی از افراد داشتن یک رژیم غذایی سالم و ساده جهت حفظ سلامت و کنترل وزن بدن است. از طرفی به دلیل وجود طیف گسترده‌ای از پنیر و تنوع در مزه ها، این خوراکی خوشمزه و سالم در همه خانه ها حضور داشته و برای اغلب دستورهای غذایی قابل استفاده است. پنیر به عنوان یک محصول لبنی، بسیار مغذی و سرشار از مواد مفید برای بدن است؛ اگرچه بسیاری از افراد با طبقه‌بندی پنیر به عنوان یک غذای پرچرب، سعی می کنند میزان پنیر مصرفی خود را کاهش داده و یا آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند. بر اساس مطالعاتی که در خصوص چربی پنیر انجام شده، اکنون می‌دانیم که این نوع چربی نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه بسیار مورد نیاز و مفید است. در ادامه برای شما پنج استفاده کاربردی و جذاب از پنیر در غذاهای مختلف را آورده‌ایم تا بتوانیم به شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کرده باشیم.

1- سالاد، یک وعده در رژیم غذایی سالم

سالاد به دلیل داشتن سبزیجات و فیبر بالا یک وعده غذایی مهم برای یک رژیم غذایی سالم به شمار می‌رود. سالادها در انواع گوناگون و طعم های مختلفی هستند که انعطاف پذیری بالایی برای تنظیم شدن با میزان کالری رژیم غذایی ما را دارند. متاسفانه این وعده خوشمزه و سالم برای بعضی از افراد تبدیل به یک وعده خسته کننده و از سر اجبار شده و این امر باعث می‌شود تا به اندازه کافی مصرف نشود. یکی از خوراکی‌هایی که می‌توان برای دادن طعم دلپذیر به سالاد اضافه کرد پنیر است. به عنوان مثال، در سالاد های یونانی و مدیترانه ای از پنیر فتا نیم چرب و پر چرب به عنوان طعم دهنده به استفاده می‌شود. استفاده از پنیرهای مختلف در سالادها علاوه بر افزودن بافت منحصربه‌فرد، طعم بسیار عالی به سالاد داده و می‌تواند جایگاه مناسبی را در وعده ها و رژیم غذایی شما داشته باشد.

2- استفاده از پنیر در پاستا

پاستا از محبوب ترین غذاها در میان بسیاری از کشورها و همینطور یک غذای ایده‌آل برای یک رژیم غذایی سالم است که از تنوع زیادی در طعم و مزه برخوردار است. استفاده از پنیر در پخت پاستا علاوه بر افزودن مواد مغذی مناسب به این غذا، باعث ایجاد طعمی دلپذیر و خوشمزه می‌شود. شما می‌توانید از انواع پنیر مانند موزارلا، چدار و سایر پنیرهای پروسس برای این غذا استفاده کنید. به یاد داشته باشید استفاده از سبزیجات نیز می تواند به ارزش غذایی پاستا افزوده و همچنین به هضم آن کمک کند.

3- پنیر به عنوان چاشنی میان وعده ها

با توجه به تنوع فراوان طعم در پنیرهای مختلف، استفاده از آن برای فینگرفودها، دسرها و میان‌وعده های مختلف بسیار رایج است. برای داشتن یک میان وعده سالم می‌توانید از پنیرهای سبک و کم نمک استفاده کنید. می‌توان پنیر را در کنار انواع گوناگونی از نان‌ها، مواد پروتئینی مانند ژامبون‌ها و همچنین تخم‌مرغ استفاده کرد و یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای تمام اعضای خانواده تهیه کرد. پنیر به دلیل داشتن پروتئین، می‌تواند به عنوان چاشنیِ یک میان وعده پروتئینی برای ورزشکاران نیز استفاده شود.

پنیر در میان وعده

4- اضافه کردن پنیر به سوپ

سوپ یک غذای سبک و پرطرفدار در بین افراد مختلف در تمامی سن‌هاست. عده زیادی از مردم با سوپ های حاوی پنیر در آنها آشنایی ندارند. استفاده از پنیر چدار، پنیر پارمسان و پنیر فتا و بسیاری از انواع دیگر پنیرها در اکثر سوپ ها علاوه بر فواید غذایی، می‌تواند یک طعم و تجربه منحصربه‌فرد را برای ما ایجاد کند. به عنوان مثال سوپ پنیر فتا و کلم بروکلی یک سوپ بسیار ساده و خوشمزه است که به دلیل وجود پنیر فتا و کلم بروکلی در آن، به عنوان یک وعده در یک رژیم غذایی سالم برای بدن بسیار مفید است.برای تهیه سوپ‌ها و سایر وعده‌های غذایی می‌توانید از پنیر بلغاری گریل شده نیز استفاده کنید.

 

5- پنیر به عنوان طعم‌دهنده در ساندویچ ها

همانطور که می‌دانید، در بسیاری از ساندویچ ها می‌توان با یک برش یا مقداری پنیر خرد شده، طعمی متفاوت ایجاد کرد . حتما لازم نیست پنیر را در برگرهای فست فود یا وعده‌های شب خود اضافه کنید و یک ترکیب پرکالری بسازید؛ شما می توانید پنیر را در یک ساندویچ سالم، در کنار نان سبوس دار، سبزیجات و برخی از مغزهای مورد علاقه‌تان بگذارید. با این کار شما می توانید یک ساندویچ خوشمزه حاوی پنیر و ترکیبات مورد علاقه‌تان به عنوان میان‌وعده در یک رژیم غذایی سالم درست کنید.

برای داشتن یک برنامه رژیم غذایی سالم، شما نیاز دارید تا چربی های سالم مورد نیاز بدن را به میزان مناسب از طریق وعده های مختلف دریافت کنید. خوشبختانه پنیر دارای چربی مناسبی برای بدن است بنابراین می‌توانید در وعده‌های مختلف و رژیم غذایی خود از پنیر استفاده کنید.