همه چیز در خصوص خوردن ماست برای کودکان در زمستان

همه چیز در خصوص خوردن ماست برای کودکان در زمستان

همه چیز در خصوص خوردن ماست برای کودکان در زمستان

همه چیز در خصوص خوردن ماست برای کودکان در زمستان 1024 680 لبنیات صباح

ماست برای کودکان : آیا دادن ماست به کودکان نوپا در زمستان بی‌خطر است؟ این‌که ماست سرد است و در طول زمستان باید از آن اجتناب شود تصوری است که بسیاری از والدین دارند. اما، آیا این درست است؟ با مراجعه به مقاله زیر به این موضوع پی ببرید.

فواید ماست برای کودکان و سلامتی کاملاً شناخته شده است. ماست ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری از جمله کلسیم، پتاسیم، روی، فسفر، ویتامین A ، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و غیره را فراهم می‌کند. کودکانی که گیاه‌خوار هستند می‌توانند پروتئین موردنیاز خود را از ماست تأمین کنند.

ماست و لبنیات منبع غنی کلسیم و فسفر هستند (100 گرم ماست ساده با شیر کامل تقریباً 10 درصد از مقدار توصیه شده رژیم غذایی برای کلسیم در کودکان را تأمین می‌کند). کلسیم و فسفر به یکپارچگی ساختاری و رشد استخوان‌های کودک شما کمک می‌کنند.

همچنین، ماست حاوی ویژگی‌های عالی تقویت‌کننده ایمنی و ضدالتهاب است که گنجاندن آن در رژیم غذایی کودک شما در زمستان، یعنی فصلی که به‌صورت مکرر مراجعه می‌شود، بسیار ضروری است.

فواید ماست برای سلامتی

غذاهای پروبیوتیک مانند ماست فواید زیر را فراهم می‌کنند:

جلوگیری از عفونت

آنتی‌بیوتیک‌ها میکروب‌های بدی را که باعث عفونت در بدن می‌شوند از بین می‌برند. آنها همچنین می‌توانند باکتری‌های مفید روده را از بین ببرند. پروبیوتیک ها به دوباره پرکردن باکتری‌های سالم ازدست‌رفته کمک می‌کنند و تعادل بین باکتری‌های سالم و مضر را در روده کودک شما برقرار می‌کنند.

مدولاسیون ایمنی

با خوردن ماست و گنجاندن ماست در رژیم غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک کنید.

سطح کلسترول خون را کاهش دهید

فیبر محلول موجود در غذا را تخمیر کنید، اسیدهای چرب کوتاه زنجیره‌ای سالم تولید کنید که سلول‌های روده بزرگ را تغذیه می‌کند. این اسیدهای چرب محافظ با مهار رشد باکتری‌های مضر، توسعه سرطان روده را کاهش می‌دهند و همچنین تولید کلسترول اضافی در کبد را کاهش می‌دهند.

مشکلات دستگاه گوارش

در کاهش شدت درد شکم، گرفتگی و نفخ شکم کمک می‌کند. همچنین در درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و عفونت هلیکوباکتر پیلوری مؤثر است.

متابولیسم مواد مغذی

از طریق جلوگیری از عفونت و کمبود ریزمغذی‌ها، رشد کودک را بهبود بخشید زیرا باعث جذب برخی مواد مغذی  مانند کلسیم، روی و ویتامین B12و کاهش کم‌خونی می شود. غلظت پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی ماست بسیار بیشتر از شیر است. ماست همچنین جذب مواد مغذی مانند کلسیم، روی و منیزیم را برای بدن آسان می‌کند.

عدم تحمل لاکتوز

کودکی که از این بیماری رنج می برد فاقد آنزیم لاکتاز است و قادر به هضم قند لاکتوز موجود در محصولات لبنی نیست. ماست و سایر فرآورده‌های لبنی تخمیر شده جایگزینی مناسب برای شیر برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند می‌باشد.

سلامت دندان

داشتن یک فنجان ماست بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی شیرین (شکلات یا دسر) می‌تواند در جلوگیری از مشکلات دندان مؤثر باشد.

آیا می‌توان در زمستان ماست به کودکان داد؟

علم پزشکی از ماست به‌عنوان یک انتخاب غذایی سالم در تمام فصول حمایت می‌کند. خواص تقویت‌کننده ایمنی ماست آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصرف در زمستان برای دور نگه‌داشتن بیماری‌های شایع زمستانی تبدیل کرده است.

ماست برای کودکان

مطالعه‌ای در دانشگاه وین نشان داد افرادی که فقط به مدت دوهفته روزانه ماست می‌خورند، تعداد سلول‌های T قاتل خود را تقریباً 30 درصد افزایش داده‌اند. سلول‌های T کشنده نوعی گلبول سفید است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. مطالعات دیگر نشان داده است که پروبیوتیک ها ممکن است طول و شدت سرماخوردگی را نیز کاهش دهند.

درک این نکته مهم است که سرماخوردگی و آنفولانزا ناشی از سردی هوا یا غذای سرد نیست. علت آنها عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی در نتیجه آلاینده‌ها یا آلاینده‌ها است. در این حالت، قراردادن ماست کافی در رژیم غذایی می‌تواند فواید مختلف سلامتی مانند تقویت مصونیت کودک و دفع بیماری‌ها را داشته باشد.

خوردن ماست در شرایطی که کودک شما از سرماخوردگی رنج می‌برد می‌تواند به دلیل داشتن رطوبت در مصرف مایعات کافی اطمینان حاصل کند. اگر او مشکلات گوارشی را تجربه کند، ممکن است پروبیوتیک های موجود در ماست به بهبود سریع‌تر کمک کنند.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --