طرز تهیه نان کدو حلوایی

طرز تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه با طعم فوق العاده

طرز تهیه نان کدو حلوایی

طرز تهیه نان کدو حلوایی 1024 680 لبنیات صباح

نان کدو تنبل یک نان خوشمزه، سریع و مملو از ادویه های گرم و مفید است که اگر یک بار آن را درست کنید،این طرز تهیه نان کدو حلوایی تبدیل به یکی از دستورهای غذایی مورد علاقه شما خواهد شد. نکته مهمی که در مورد نان‌های با پخت سریع وجود دارد اینست که می‌توانید در اسرع وقت یک خوراکی مفید بدون توجه به فصل داشته باید. انواع مختلفی از این نان‌ها مانند نان موز، نان کدو سبز، نان پای سیب و نان کدو حلوایی وجود دارند که می‌توانند یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه و یا یک هدیه خوش‌عطر و طعم به یک دوست باشند. نان کدو حلوایی یک نان راحت است که می‌توانید بدون نیاز به خرید شیر آن را تهیه کنید. در این مقاله با رسپی تهیه نان کدو حلوایی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه‌ نان کدو حلوایی

  • پوره‌ی کدو حلوایی: دو پیمانه
  • تخم مرغ: 4 عدد بزرگ
  • روغن حیوانی یا روغن جامد: 1 پیمانه
  • آب: 2/3 پیمانه
  • عصاره وانیل: 2 قاشق چایخوری
  • شکر: 2.5 پیمانه
  • آرد همه منظوره: 3.5 پیمانه
  • جوش شیرین: 2 قاشق چایخوری
  • نمک: 1.5 قاشق چایخوری

طرز تهیه‌ نان کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه‌ نان کدو حلوایی، ابتدا فر را روی ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود سپس قالب لوف (نان) را با کمی کره یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

برای تهیه‌ی پوره‌ کدو حلوایی به نصف کدو حلوایی نیاز دارید. تخمه‌های کدو حلوایی را با قاشق در بیاورید و پوست کدو حلوایی را بگیرید. کدو حلوایی را در یک قابلمه بریزید و آن را با مقداری آب و شکر، آب‌پز کنید. زمانی که تقریبا سه قاشق غذاخوری آب کف قابلمه باقی ماند، حرارت را خاموش کنید. مخلوط را کنار گذاشته تا خنک شود. سپس آن را در مخلوط‌کن پوره کنید. در صورتی که مایل بودید نان شیرین تری داشته باشید می‌توانید مقداری شکر به پوره کدو حلوایی اضافه کنید

مرحله سوم

در یک کاسه‌ بزرگ، پوره کدو تنبل، تخم‌مرغ، روغن، آب، وانیل و شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد را تا جایی هم بزنید که دانه های شکر حل شده و تمام مواد به خوبی با یکدیگر خلوط شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را درون مخلوط مواد تر ریخته و هم می‌زنیم تا به خوبی مخلوط شوند. برای اینکه آرد گوله نشود بهتر است آن را کم کم به سایر مواد اضافه کنید و مداوم هم بزنید.

مرحله پنجم

مواد آماده شده را درون قالب چرب شده بریزید و درون فر قرار دهید. پخت این نان 60 تا 70 دقیقه زمان می‌برد. در انتهای زمان پخت درب‌ فر را باز کنید و یک خلال دندان در مرکز نان کدو حلوایی فرو کنید. اگر خلال دندان تمیز بود، یعنی نان پخته است. اگر نان به خلال دندان چسبید، باید بگذارید بیشتر در فر بماند. در نهایت قالب را از فر در آورده و اجازه دهید خنک شود.

این نان خوشمزه را هم می‌توانید به عنوان یک صبحانه خوشمزه در کنار یک فنجان قهوه و هم به عنوان یک عصرانه پاییزی با میوه‌های خوش‌طعم پاییزی میل کنید. کدو حلوایی سرشار از خواص مختلفی مانند ویتامین E، پتاسیم و فیبر است. اگر کودکان شما میوه کدو حلوایی را دوست ندارند و طعم آن برایشان ناخوشایند است، می‌توانید با تهیه این نان خوشمزه آنان را از خواص این مویه مفید پاییزی بهره‌مند کنید.

-- بارگیری کد امنیتی --