طرز تهیه خوراک راگو غذای فرانسوی ساده

کاله‎ طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه

طرز تهیه خوراک راگو غذای فرانسوی ساده

طرز تهیه خوراک راگو غذای فرانسوی ساده 1024 680 لبنیات صباح

خوراک راگو یک غذای فرانسوی است که در تهیه آن از ترکیب گوشت، هویج، لوبیا سبز و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. این مواد نقش موثری در تامین کالری، ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن دارند. راگو به دلیل داشتن سیب‌زمینی و هویج یک منبع مناسب بتاکاروتن و ویتامین A محسوب می‌شود. در ادامه مقاله طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده را با راحت‌ترین روش به شما آموزش خواهیم داد. اگر علاقمند به یادگیری و پختن غذاهای ساده هستید پیشنهاد میکنیم طرز تهیه پیروگی لهستانی را به همراه ویدیو آن حتما ببنید.

مواد لازم برای تهیه‌ خوراک راگو‌ فرانسوی ساده

  • هویج: دو عدد
  • گوشت مغز ران: ۳۰۰ گرم
  • لوبیا سبز: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: سه عدد
  • سیب‌زمینی: سه عدد
  • آرد: یک قاشق مربا‌خوری
  • رب گوجه‌فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه‌ خوراک راگو فرانسوی ساده

مرحله اول

اول از همه گوشت مغز ران بدون استخوان را شسته و سپس آن را به مکعب های کوچک دو سانتی متری تقسیم کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه روی گاز قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پیازهایی را که خلالی خورد کرده اید به قابلمه اضافه کرده و کمی سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شد گوشت خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

مرحله سوم

سبزیجات مانند هویج، سیب‌زمینی و لوبیا سبز را به قطعات دو سانتی متری خورد کنید و به گوشت ها اضافه کنید. مواد که کمی تفت خورد، رب گوجه را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به مواد اضافه کنید. میزان ادویه ها به ذائقه شما بستگی دارد و میتوانید مطابق با سلیقه خود را آن را کم و زیاد کنید.

مرحله چهارم

حدود دو لیوان آب به مواد اضافه کرده و اجازه بدهید برای تقریبا 40 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. خوراک راگو باید پس از پخته شدن کمی غلیظ شود و اگر غلیظ نبود، می‌توانید مقداری آرد را با کمی روغن در یک ظرف تفت دهید و مقداری از آب راگو را داخل آن بریزید تا آرد در آن حل شود. مایه به دست آمده را می‌توانید در دقایق آخر به راگو اضافه کنید و خوراک شما آماده است.

این غذای بسیار سالم علاوه بر خوش طعم بودن، تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن نیز هست. اگر به دنبال تهیه یک غذای سالم و رژیمی هستید،خوراک راگو قطعا یک پیشنهاد خوب برای شماست. تهیه این غذا وقت زیادی نمی‌گیرد و مواد لازم برای تهیه آن در خانه پیدا میشود و یا به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد. می‌توانید این غذای خوشمزه را به عنوان یک وعده مقوی و خوشمزه تهیه کرده و در کنار خانواده خود از آن لذت ببرید.

 

2 دیدگاه
  • ما همیشه وقتی شام نداریم و نمیدونیم چکار کنیم بابام راگو درست میکنه میخوریم خیلی خوشمزه اس

  • من از ترکیب سبزیجات با گوشت خیلی خوشم میاد و راگو رو تو یه رستوران فرانسوی خوردم که بسیار عالی و خوشمزه بود الانم از دستور پخت شما استفاده کردم بچه هام هم استقبال کردن از طعم بی نظیرش ممنون

-- بارگیری کد امنیتی --