طرز تهیه کلوچه بلوبری

کلوچه بلوبری

طرز تهیه کلوچه بلوبری

طرز تهیه کلوچه بلوبری 1024 680 لبنیات صباح

کلوچه بلوبری یک کوکی خوشمزه است که هم برای دورهمی و مهمانی‌ها مناسب است و هم به عنوان یک عصرانه خوشمزه برای یک عصر دلپذیر تابستانی. اگر زمان زیادی برای تهیه یک دسر یا کیک سنگین را ندارید، پیشنهاد ما به شما تهیه یک کلوچه بلوبری در کمترین زمان ممکن است. مواد اولیه این دسر معمولا در هر خانه ای پیدا می‌شوند، فقط کافیست مقداری بلوبری تازه یا یخ زده در یخچال خود داشته باشید تا بتوانید در اسرع وقت یک دسر خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه‌ بلوبری

  • بلوبری تازه یا یخ زده: 4 پیمانه
  • شکر: یک چهارم پیمانه
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • آرد چند منظوره: یک چهارم پیمانه
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شیر صباح: یک چهارم پیمانه
  • دارچین: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کلوچه بلوبری

مرحله اول

بهتر است قبل از شروع به کار فر را با دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد گرم کنید. در یک کاسه بزرگ میوه های بلوبری، یک چهارم پیمانه آرد و یک پیمانه شکر را مخلوط کنید. قالب پخت را چرب کنید و موادی را که با هم مخلوط کردید درون ظرف پخت بریزید.

مرحله دوم

در یک ظرف بزرگ دیگر یک چهارم فنجان آرد، یک چهارم فنجان شکر و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. تخم‌مرغ، شیر و روغن را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. اکنون مواد خمیری شما آماده است.

مرحله سوم

مواد را روی بلوبری ها بریزید و با یک قاشق یا کاردک تا حد امکان آن را روی بلوبری ها پخش کنید. برای 35 تا 40 دقیقه مواد را درون فر گرم شده قرار دهید و اجازه بدهید تا بلوبری ها نرم شده و کیک شما طلایی شود. در انتها برای اطمینان از پخت از یک چنگال یا خلال دندان برای تست کیک استفاده کنید؛ اگر خلال دندان را داخل کیکی فرو کردید و مواد به آن نچسبید، کیک شما آماده است.  اگر دوست داشته باشید میتوانید مواد کیک را درون قالب های مافین ریخته و سپس درون فر قرار دهید.

بلوبری به دلیل داشتن کالری پایین و مواد مغذی بالا، یک انتخاب مناسب برای تهیه کیک و کلوچه است. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تاثیر بالایی در بالا بردن سوخت و ساز بدن دارد. این میوه معمولا محبوب کودکان است و بچه ها نسبت به خوراکی های حاوی بلوبری علاقه بیشتری از خود نشان میدهند. کلوچه بلوبری میتواند یک میان وعده خوشمزه و سالم برای کودکان و خانواده ها باشد. اگر محدودیتی در مصرف کالری ندارید و دوست دارید در دورهمی‌تان یک دسر خوشمزه را در کنار کلوچه‌های بلوبری داشته باشید، پیشنهاد مجله صباح به شما خواندن طرز تهیه دسر پنیر خامه‌ای و گیلاس است.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --