طرز تهیه بابا غنوش مدیترانه‌ای مرحله به مرحله

طرز تهیه بابا غنوش مدیترانه مرحله به مرحله

طرز تهیه بابا غنوش مدیترانه‌ای مرحله به مرحله

طرز تهیه بابا غنوش مدیترانه‌ای مرحله به مرحله 1024 680 لبنیات صباح

بابا غنوش را می‌توان یک دیپ بادمجان مدیترانه‌ای حساب کرد که بادمجان سرخ شده یا کبابی ماده اصلی آن است. اضافه شدن موادی مانند ارده، روغن زیتون و سیر یک طعم شگفت انگیز و بافت بسیار نرمی به این غذا می‌دهند که در کنار نان پیتای گرم و سبزیجات یک میان وعده جذاب را می‌سازد. برای آشنایی با طرز تهیه بابا غنوش مدیترانه‌ای و دستور پخت مرحله به مرحله آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بابا غنوش

  • بادمجان: 2 عدد متوسط
  • سیر: 2 حبه خرد شده
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • ارده: یک چهارم پیمانه
  • زیره آسیاب شده: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پاپریکا: به اندازه لازم برای تزئین

بابا غنوش مدیترانه‌ای مانند بسیاری از غذاهای دیگر نظیر حمص و قابلی پلو ازبکی از کشورهای دیگر وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده و به دلیل سادگی در طرز پختن و طعم عالی بسیار پرطرفدار شده‌اند. پیروگی نیز یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ای است که تبدیل به یک خوراکی پرطرفدار در ایران شده و یک غذای لهستانی به شمار می‌رود.

طرز تهیه بابا غنوش لبنانی

مرحله اول

برای تهیه این دیپ جذاب بهتر است از بادمجان کبابی استفاده کرد اما اگر به گریل دسترسی ندارید یا این کار برایتان مشکل است، میتوان از بادمجان سرخ شده نیز استفاده کرد. برای کباب کردن بادمجان‌ها می‌توانید بادمجان‌ها را مستقیم روی شعله گاز قرار داده و تمام قسمت‌های بادمجان را روی گاز کباب کنید. برای راحت تر گرفتن پوست بادمجان‌های کباب شده می‌توانید آنها را برای چند دقیقه درون آب سرد قرار دهید و سپس پوست را از آن جدا کنید. به یاد داشته باشید که بادمجان‌ها را توی صافی قرار دهید تا آب آنها خارج شود.

مرحله دوم

پس از پوست گرفتن بادمجان‌ها آن‌ها را در میکسر قرار داده و ارده، سیر، آبلیمو، زیره و نمک را به آن اضافه کنید و سپس تمام مواد را به خوبی با هم میکس کنید. در صورتی که از غذاساز یا میکسر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از گوشتکوب هم استفاده کنید.

مرحله سوم

بابا غنوش شما آماده‌ست. می‌توانید در پایان، نمک آن را امتحان کنید و اگر لازم است به آن نمک اضافه کنید. نمک باعث می‌شود دیپ شما طعم جذاب تری پیدا کند. در کنار این دیپ خوشمزه می‌توانید از سبزیجات تکه شده مانند هویج، کرفس و … استفاده کرده یا آن را با انواع نان مانند نان پیتا میل کنید یا با آموختن طرز تهیه نان یونانی، این نان خوشمزه را تهیه کرده و همراه با بابا غنوش‌تان نوش جان کنید.

بابا غنوش را می‌توان به عنوان یک ساید دیش، میان وعده یا یک شام خوشمزه در نظر بگیرید. در نسخه‌های مختلفی از رسپی های بابا غنوش از ماست یا کشک نیز برای افزودن لطافت بیشتر به آن اضافه می‌کنند. بهتر است برای این غذا از بادمجان های گوشتی استفاده کرد. بهتر است اگر از ماست در ترکیب باباغنوش استفاده میکنیم، ماست آبکی نباشد. در نهایت این غذا را می‌توان بری 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کرد.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --