روغن کرمانشاهی اصل چیست؟ [نحوه تشخیص اصالت + خاصیت]

روغن کرمانشاهی اصل چیست

روغن کرمانشاهی اصل چیست؟ [نحوه تشخیص اصالت + خاصیت]

روغن کرمانشاهی اصل چیست؟ [نحوه تشخیص اصالت + خاصیت] 1024 640 لبنیات صباح

روغن کرمانشاهی اصل بهترین روغن خوراکی است، شاید این جمله پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برای شما هم آشنا باشد اما آیا واقعا روغن حیوانی کرمانشاهی خاصیت دارد؟ روغن کرمانشاهی چگونه درست میشود که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد؟ در این مقاله قرار است همه چیز را درباره روغن کرمانشاهی اصل، نحوه تشخیص اصالت کالا و خاصیت آن را بررسی کنیم و در انتها بگوییم که روغن کرمانشاهی اصل از کجا بخریم، پس با مجله سلامتی صباح در ادامه همراه باشید.

روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی (روغن زرد) نوعی روغن است که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود که رنگ روغن تهیه شده از شیر گوسفند به سفید مایل بوده و رنگ روغن تهیه شده از شیر گاو بیشتر به زرد متمایل است، مرغوب‌ترین روغن حیوانی در کرمانشاه تولید می‌شود که به روغن کرمانشاهی معروف است.

روغن حیوانی خاصیت‌های متعدد و فواید زیادی دارد که از این خواص میتوان به تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد سرطانی بودن این روغن، تقویت چشم و بینایی و استفاده از این روغن برای ماساژ برای شادابی و نشاط پوست بسیار مفید است.

ارزش غذایی روغن حیوانی کرمانشاهی صباح

ارزش غذایی در هر 14 گرم روغن حیوانی کرمانشاهی صباح دارای 124 کیلو کالری انرژی، 13.79 گرم چربی و 0.09 گرم اسیدهای چرب ترانس است. لازم به ذکر است بدانید مقدار نمک و قند موجود در روغن حیوانی صباح 0 گرم است.

روغن گاو تمام مواد مغذی لازم را همراه با خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدان، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد اما لازم است بدانید که درست مانند تمام چربی ها، روغن گاو به نسبت کالری بالایی دارد. با دارا بودن مواد مغذی و ویتامین‌های نظیر A.D.E.K علاوه بر خواص ضد ویروسی و ضد التهابی جهت دارابودن ترکیبات آنتی اکسیدانی، این محصول نقش مهمی را در جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، مغز، استخوان و قلب ایفا می‌کنند.

روغن حیوانی نسبت به سایر روغن‌ها انتخابی سالم‌تر است. بخصوص برای افرادی که با مصرف محصولات کلسترول‌ دار مشکل دارند، هضم روغن حیوانی راحت‌تر بوده و علاوه بر آن یک منبع غنی از اسید بوتیریک است که به کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند. از روغن کرمانشاهی در مصارف صبحانه و در کنار پنیر میتوان استفاده کرد.

خاصیت روغن کرمانشاهی اصل چیست؟

روغن حیوانی می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارشی کمک کند، روغن زرد کرمانشاهی نیز به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند که به نوبه خود به هضم مناسب غذا کمک هم می‌کند. برای افرادی که با مصرف محصولات کلسترول‌دار مشکل دارند، هضم روغن حیوانی راحت‌تر است.

یکی از مهم‌ترین فواید روغن حیوانی برای پوست و مو می‌باشد، ترکیبات اسیدهای چرب حیاتی موجود در این روغن منجر به طروات، نرمی و شفافیت در پوست و مو شده و تا حد زیادی در آب‌رسانی به سلول‌های پوستی موثر می‌باشد. اسید آراشیدونیک موجود در روغن‌های حیوانی سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود.

اگر به لاکتوز حساسیت دارید نگران نباشید، درست است که ماده اولیه تهیه روغن حیوانی شیر است اما فراموش نکنید کازئین که پروتین اصلی شیر است در مقادیر بسیار کمی در کره حیوانی موجود است و شما میتوانید با خیال راحت روغن کرمانشاهی را مصرف کنید.

روغن کرمانشاهی اصل از کجا بخرم؟

خرید روغن کرمانشاهی اصل یکی از مواردی است که خریداران همیشه به اصالت آن توجه دارند، بسیاری از خریداران در تلاش هستند تا با خرید روغن زرد از روستاها یا فروشگاه های لبنیات روغن کرمانشاهی اصل را خریداری نمایند، اما نکته قابل توجه این است که لبنیات صباح جدیدترین محصول خود یعنی روغن حیوانی کرمانشاهی را روانه بازار کرده است.

 

روغن زرد حیوانی کرمانشاهی اصل 600 گرم صباح
روغن کرمانشاهی اصل

تشخیص روغن کرمانشاهی اصل و تقلبی

روغن حیوانی اصل، عطر و طعم مطبوعی داشته و کاملا مشخص است که ریشه حیوانی دارد. اگر روغن حیوانی اصل باشد، نباید مزه روغن نباتی یا مزه بدی بدهد. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که روغن حیوانی گاوی نسبت به روغن حیوانی گوسفندی عطر و طعم ملایم‌تری دارد.

روغن حیوانی خالص بر روی پوست دست سریعا آب می‌شود و اگر انگشتان خود را به روغن آغشته کنید و به هم بمالید، روغن تا حد زیادی جذب پوست شما خواهد شد. رنگ روغن حیوانی گاوی زرد و رنگ روغن حیوانی گوسفندی متمایل به سفید است، هنگام خرید روغن حیوانی به رنگ آن دقت کنید.

شراط نگهداری از روغن حیوانی چیست؟

کره حیوانی را می توان در دمای اتاق به مدت 1 تا 3 ماه در یخچال نگهداری کرد بدون اینکه خراب شود، دو چیز که باعث تخریب بافت روغن و کره حیوانی می‌شود آب و نور خورشید است.
سعی کنید همیشه روغن خود را در ظرفی کاملا بسته نگه دارید، البته شما می‌توانید از روغن حیوانی در برنج، خورشت یا تهیه فرنی استفاده کنید. البته اگر نمی‌دانید فرنی چیست میتواند طرز تهیه فرنی را در مجله سلامتی صباح بخوانید.
5 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --