پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ؛ ترکیب برنده ایتالیایی

پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ؛ ترکیب برنده ایتالیایی

پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ؛ ترکیب برنده ایتالیایی 1024 680 لبنیات صباح

قطعا مهم‌ترین وعده غذایی هر ایتالیایی، بدون پاستا ناقص می‌ماند. این سبک غذاهای ساده،خاص و خوشمزه فقط می‌تواند در کشور ایتالیا و با سلیقه منحصربفرد این مردم پخته شود. پاستا پِنه آلفردو، غذایی کامل و بسیار ساده است که به طور معمول از ترکیب خامه، گوشت مرغ و قارچ تشکیل می‌شود و از لحاظ مزه یکی از بهترین و خاص‌ترین‌ طعم‌ها به حساب می‌آید. برای آموزشِ کامل پخت پاستا آلفردو با خامه و قارچ، ترکیب برنده ایتالیایی با ما همراه شوید و حتما به کوچکترین نکات حین پخت توجه داشته باشید، تا پاستایی خوش طعم و جذاب نوش جان بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با خامه و قارچ؛ برای دو نفر

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با خامه و قارچ؛ برای دو نفر

برای تهیه این غذای خوشمزه و جذاب، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید میزان مواد لوازم پاستا آلفردو با خامه، قارچ و مرغ است. هر چه مواد اولیه با کیفیت و تازه‌تری استفاده کنید در نهایت پاستای خوش طعمی خواهید داشت که با ذائقه‌یِ اکثر افراد سازگار خواهد بود. مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با خامه و قارچ؛ برای دو نفر شامل:

  • پاستا پِنه 250 گرم
  • سینه مرغ 250 گرم
  • قارچ 8 عدد متوسط
  • شیر 1 لیوان
  • خامه غلیظ 200 گرم
  • پنیر پارمزان 5 قاشق غذاخوری
  • سیر 2 حبه
  • کره 50 گرم
  • نمک، فلفل سیاه (به مقدار لازم)

هنگام تهیه مواد لازم، برای پخت پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ باید به غلظت و کیفیت خامه بسیار توجه داشته باشید. برای خوشمزه‌تر شدن پاستا باید از خامه‌ای با غلظتِ زیاد و طعم عالی استفاده کنید، برای خرید خامه خوب به تاریخ انقضا روی پاکت و پس از باز کردن به غلظت آن بسیار توجه داشته باشید.

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ

  1. برای پخت پاستا، ابتدا کره را درون ماهی تابه‌ای با ارتفاع 3 الی 5 سانتی‌متری انداخته و همزمان سیر را رنده کرده و با کره تفت بدهید.
  2. زمانی که احساس کردید، سیر کمی طلایی یا به اصطلاح سبک شده است نوبت به مرغ‌های نگینی خرد شده می‌رسد؛ گوشت سینه مرغ را نگینی خرد کنید و تا زمانی که تغییر رنگ نداده به تفت دادن ادامه بدهید. پس از تغییر رنگ گوشت مرغ، نصف فنجان آب جوش به ترکیبات‌تان اضافه کنید و در ماهی‌تابه را بگذارید تا مرغ‌ها کمی بپزد.
  3. از فرصت استفاده کنید و تا زمان پخت مرغ، درون یک قابلمه به میزان دلخواه آب ریخته و روی حرارت زیاد بگذارید تا جوش بیاید. قبل از اضافه کردن پاستا به آب جوش، یک قاشق چای‌خوری نمک به آب اضافه نموده و پس از آنکه آب جوش آمد پاستاها را داخل قابلمه بریزید و 10 الی 12 دقیقه زمان بدهید تا خوب بپزه و پس از آن پاستاها را آبکِشی کنید.
  4. در همین حین، آب اضافه شده به مرغ‌ها تمام شده و نوبت به برش و اضافه کردن قارچ‌ها می‌رسد. قارچ‌ها را با باقی مواد تفت می‌دهیم و زمانی که مواد با هم یک‌دست شد کمی شیر به مواد اضافه کرده تا جوش آمدن شیر در تابه را گذاشته و فرصت می‌دهید تا شیر به خورد موادتان برود.
  5. در نهایت پاستاها را به همراه پنیر پارمزان درون ماهی تابه ریخته و هم میزنید، به غلظت دلخواهتان که رسید شعله را خاموش می‌کنید؛ پاستا آلفردوی شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه پاستا ساده بدون مرغ و قارچ؛ پاستای رژیمی رستورانی

برای آشنایی با طرز تهیه پاستا بدون مرغ و قارچ کافیست شما بدانید که جایگزین مرغ و پروتئین این رسپی باید از سبزیجات استفاده کنید. برای شروع ابتدا پاستاها را در آب جوش، می‌جوشانید. پس از آن سیر را با کره گیاهی تفت داده، در آخر اسفناج ها را هم با سیر و کره کمی تفت بدهید و سس بشامل که ترکیبی از شیر و خامه است را به آن اضافه کنید.

معمولا پاستا با دستور و سس‌های متنوعی تهیه می‌شود که طبیعتا هرکدام از آن‌ها طعم و مزه مخصوص خود را دارد، اما پاستا آلفردو با مرغ، خامه و قارچ، ترکیب برنده‌ای است که متعلق به کشور ایتالیا بوده و با سلیقه‌ی بسیار از افراد در کشورهای مختلف دنیا سازگار است. پاستا پنه با سس آلفردو غذایی کامل و مقوی است که، سرشار از کربوهیدرات بوده و یکی از منابع مهم افزایش انرژی و کالری در بدن انسان به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات بارز این غذا می‌توان به کلسیم موجود در سس آن اشاره نمود که باعث تقویت استخوان‌ها شده و به افزایش انرژی کمک خواهد کرد. سس این غذا سبک‌تر و خوشمزه‌تر از سس گوجه‌فرنگی بوده و طبیعتاٌ برای کودکان و خانم‌های باردار مفید است، با این حساب شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن با چند قلم خوراکی ساده، غذایی خوش طعم و جذاب برای خود آماده کنید و لذت ببرید.

آموزش کوتاه و سریع طرز تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --