طرز تهیه نان پنیر و اسفناج

طرز تهیه نان پنیر و اسفناج

طرز تهیه نان پنیر و اسفناج 1024 680 لبنیات صباح

نان اسفناج و پنیر هم به عنوان یک غذای کامل و هم به عنوان یک میان‌وعده مغذی، بسیار کاربردی و خوش‌طعم است. این نان علاوه بر طعم و عطر عالی به دلیل داشتن اسفناج و پنیر، سرشار از مواد مغذی و مفید است. فیبر و آهن موجود در اسفناج در کنار کلسیم و پروتئین پنیر، یک ترکیب بسیار مغذی را در این نان گرد هم آورده است. در ادامه طرز تهیه نان پنیر و اسفناج را برای شما شرح داده‌ایم که آماده‌سازی آن با مواد اولیه بسیار ساده‌ای امکان‌پذیر است.

مواد لازم برای نان پنیر و اسفناج

آرد: ۳ تا ۴ پیمانه

شیر ولرم: ۱ پیمانه

خمیرمایه فوری: ۱/۵ قاشق چایخوری

شکر: یک قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: ۱ عدد متوسط

سیر له شده: ۱ یا ۲ حبه سیر

اسفناج خرد شده: ۲۰۰ گرم

پنیر چدار یا موزارلا صباح: ۲ پیمانه

روغن زیتون: ۲ قاشق چایخوری

نان پنیر و اسفناج

طرز تهیه نان پنیر و اسفناج

مرحله اول

برای آماده‌سازی خمیر نان اسفناج، ابتدا شکر، نصف پیمانه شیر ولرم را به همراه خمیرمایه داخل یک ظرف با گنجایش مناسب برای خمیر، ترکیب نمایید. درب ظرف را بسته و آن را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک جای گرم قرار دهید تا فرایند عمل‌آوری خمیرمایه انجام شود.

مرحله دوم

بعد از اینکه خمیرمایه عمل آمد باقیمانده شیر، آب ولرم و نمک را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن مواد، آرد را به مواد اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم تا زمانی که خمیر یکدست شود. سپس به خمیر استراحت بدهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم

در مدت زمان آماده شدن خمیر، پیاز خورد شده و سیر را روی حرارت تفت بدهید. به دلیل اینکه سیر زودتر از پیاز سرخ می‌شود بهتر است ابتدا پیاز را بریزید و در مراحل پایانی آماده شدن پیاز، سیر را اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد ازینکه سیر و پیاز تفت خورد، اسفناج را به مواد اضافه کرده و همراه با آنها تفت بدهید. اسفناج‌ها را بیش از اندازه سرخ نکنید؛ این کار باعث می‌شود تا خواص مفید اسفناج بر اثر حرارت بیش از حد از بین برود. بعد از تفت خوردن اسفناج، مواد را کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد.

مرحله پنجم

روی سطح کار را کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید. روی خمیر پهن شده به فاصله یک سانتیمتر از لبه ها، مخلوط اسفناج را به صورت عمودی قرار دهید. بعد از تمام شدن مواد، پنیر را روی آن بریزید و از یک سمت شروع به رول کردن خمیر کنید.

مرحله ششم

قالب را چرب کنید و خمیر را به آرامی درون قالب قرار دهید. بهتر است فر را از قبل گرم کرده باشید. حال نوبت آن است تا خمیر را برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر به دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد معادل ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از آنکه سطح خمیر طلایی شد، آن را از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. بعد ازینکه نان شما اندکی از حرارت افتاد می‌توانید آن را به اندازه های دلخواه برش زده و سرو کنید. فرصت دادن به نان برای خنک شدن باعث می‌شود تا نان شما هنگام برش خرد و له نشود.

این نان خوشمزه را می‌توانید در یک روز تعطیل کنار کانون گرم خانواده بپزید و از عطر جاری نان در فضای خانه لذت ببرید. از آنجایی که در پخت این نان از پنیر استفاده شده، می‌تواند یک خوراکی پرطرفدار بین کودکان، به ویژه آنهایی که دچار کمبود آهن یا کلسیم هستند نیز باشد. وجود اسفناج در کنار پنیر این نان را تبدیل به یک غذای مقوی و سالم برای صبحانه یا عصرانه تبدیل می‌کند. اگر ورزشکار هستید یا به پختن میان‌وعده‌هایی از این قبیل علاقه‌مندید، می‌توانید طرز تهیه میان‌وعده با سینه مرغ و پنیر فتا را نیز بخوانید و از پختن آن لذت ببرید.

 

1 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --