فواید شیر برای دندان

فواید شیر برای دندان

فواید شیر برای دندان

فواید شیر برای دندان 1024 680 لبنیات صباح

فواید شیر برای دندان: آیا شیر مصرف می کنید؟ اگر پاسخ مثبت دادید، در مسیر درستی قرار دارید! شیر نوشیدنی خوشمزه و ارزان قیمت همراه با مواد مغذی است که می تواند به شما در تقویت، کاهش وزن و احتمالاً جلوگیری از مشکلات سلامتی در جاده کمک کند.

فواید شیر

شیر حاوی چندین ماده مغذی ضروری است که برای سلامتی شما مفید است:

فواید شیر برای دندان

  • کلسیم به ساخت استخوان و دندان‌های سالم کمک می‌کند، انقباض عضله و جریان خون را امکان‌پذیر می‌کند.
  • پروتئین برای ترمیم عضلات، بافت‌ها و پوست مهم است.
  • ویتامین D که باعث رشد استخوان و جذب کلسیم می‌شود و سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم می‌کند.
  • ویتامین B12 که اعصاب و سلول‌های خونی شما را سالم نگه می‌دارد و به تولید DNA کمک می‌کند.
  • ویتامین A که برای بینایی، سیستم ایمنی بدن و بهداشت باروری مهم است.
  • پتاسیم به تنظیم تعادل مایعات، سیگنال‌های عصبی و انقباضات عضلانی کمک می‌کند.
  • فسفر در تولید انرژی بدن نقش دارد و به آن در جذب کلسیم کمک می‌کند.
  • ریبوفلاوین به تجزیه پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.
  • نیاسین به هضم غذا کمک می‌کند.

اگر در موارد بالا به دنبال فوایدی هستید – همه چیز و فواید اصلی شیر در مورد سلامت دندان و استخوان است! نوشیدن یک لیوان شیر به‌اندازه یک‌چهارم تا نصف فنجان کلم بروکلی، به‌اندازه یک موز پتاسیم و به‌اندازه یک فیله ماهی سالمون ویتامین D کلسیم در بردارد

بیشتر در خصوص محصولات لبنی بدانید: 10 ماده مغذی محصولات لبنی

آیا شیر برای دندان‌های شما مفید است؟

نوشیدن شیر باعث استحکام دندان‌ها و محافظت از مینای دندان می‌شود. همچنین باعث تقویت استخوان فک شما می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند دندان‌های طبیعی خود را طولانی‌تر نگه دارید و با پوسیدگی دندان مقابله می‌کند.

فواید شیر برای دندان

برای کودکان، مادران باردار و به‌طورکلی زنان، شیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کودکان – از نوزادی تا دبیرستان – برای رشد استخوان و دندان به مقدار کافی کلسیم و فسفر نیاز دارند و برای زنانی که قبل یا بعد از یائسگی هستند، نوشیدن شیر یک دفاع عالی در برابر پوکی‌استخوان است.

چه مقدار شیر باید بنوشیم؟

وعده شیر توصیه شده روزانه در حدود 100 گرم تا 130 گرم است. اما ازآنجایی‌که هیچ‌کس نمی‌داند وعده‌های غذایی آنها را از این طریق اندازه‌گیری نمی‌کند، میزان توصیه شده برای مصرف در حدود 2-4 لیوان در روز است.

برای پاسخ واقعی به این سؤال، بهتر است با پزشک خانواده یا متخصص تغذیه صحبت کنید. تخمین زده می‌شود که بیش از 65 درصد جهان توانایی پردازش لاکتوز یا عدم تحمل لاکتوز را دارند و – همان‌طور که احتمالاً قبلاً می‌دانید – لاکتوز قندی است که در محصولات لبنی مانند شیر، پنیر یا ماست موجود است.

نشان‌داده‌شده است که شیر و سایر محصولات لبنی باعث کاهش کلسترول در برخی افراد می‌شود، اما مطالعات دیگر افزایش آن را نشان داده است.

گزینه‌های جایگزین شیر

اگر شیر را دوست ندارید، تحمل لاکتوز ندارید یا نگران این هستید که شیر با رژیم غذایی موردنظر شما مطابقت نداشته باشد، خوشبختانه گزینه‌های زیادی در سوپرمارکت موجود است!

فواید شیر برای دندان

یافتن ماست و پنیر احتمالاً آسان‌ترین مورد است. ماست در واقع کلسیم بیشتری در هر وعده نسبت به دارد و خوردن پنیر باعث ترشح بزاق می‌شود که می‌تواند باکتری‌های مضر را از دهان شما پاک کند.

ماهی مانند ماهی آزاد یا ماهی‌تن می‌تواند به شما در تأمین نیازهای روزانه ویتامین D و کلسیم کمک کند و برای گیاه‌خواران – توفو، کلم‌پیچ، شلغم نیز یک انتخاب عالی است.

برای هرکسی که فقط نمی‌تواند شیر را خالص مصرف کند ما شیر سویا بدون شکر را به‌عنوان یک جایگزین عالی پیشنهاد می‌کنیم. اگر به چیزی کمی شیرین‌تر نیاز دارید، شیر بادام را امتحان کنید – پروتئین آن‌چنانی ندارد، اما کالری کمتری نسبت به شیر گاو دارد.

1 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --