طرز تهیه کیک توت فرنگی

کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی 1024 680 لبنیات صباح

کیک توت فرنگی یک کیک ساده و خوشمزه برای عصرهای تابستانی شماست. توت فرنگی علاوه بر خواص فراوان آن برای پوست و زیبایی، در کاهش بیماری‌های قلب و عروق نیز بسیار موثر است. این کیک خوشمزه را علاوه بر مهمانی ها می‌توانید برای کودکان خود نیز پخته و در کنار شیر برای آنها سرو کنید. این کیک بسیار خوش‌طعم و خوش‌بافت است که زمان زیادی برای پخت از شما نمی‌گیرد. در این مقاله آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت این کیک خوشمزه را برای شما آورده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه و توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی
تخم مرغ 3 عدد بزرگ
آرد 2.5 پیمانه
ماست یونانی ½ پیمانه
شکر
1.5 پیمانه
کره 185 گرم
شیر ½ پیمانه
نمک ⅛ قاشق چایخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
توت فرنگی 1 پیمانه

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مرحله اول

بهتر است قبل از پخت کیک توت فرنگی اجازه بدهید تا مواد اولیه به دمای محیط برسند. سپس کره‌ای را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را با شکر داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن، با دور تند همزن برای سه دقیقه مواد را بزنید تا سبک شود.

مرحله دوم

تخم مرغ و وانیل را در این مرحله به مواد اضافه کرده و یک دقیقه با دور تند همزن بزنید. بهتر است بعد از هر دور هم زدن با همزن، یک دور با لیسک کاسه را دورگیری کرده و سپس هم بزنید.

مرحله سوم

شیر را به مواد اضافه کرده و یک دقیقه دیگر با دور متوسط همزن مواد را بزنید. آرد و بکینگ پودر را نیز طبق مقدار داده شده با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

آرد را به آرامی در ظرفی الک کنید و آرد الک شده را کم کم به مواد داخل ظرف اضافه کرده و با لیسک یا قاشق هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله کف قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی بیاندازید. خمیر آماده شده را به قالب انتقال داده و سطح خمیر را صاف کنید. بافت خمیر این کیک به دلیل کره‌ای بودن نسبا به کیک های دیگر سفت‌تر است، برای همین نگران سفت بودن خمیر خود نباشید.

مرحله ششم

توت فرنگی های شسته شده را از وسط نصف کرده و روی خمیر را با تکه های توت فرنگی به سلیقه خود تزئین کنید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از خلال پرک یا بادام نیز استفاده کنید.

مرحله هفتم

قالب کیک را در قالبی که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده است قرار دهید و برای 45 تا 50 دقیقه صبر کنید تا کیک پخته شود.

این کیک یکی از خوشمزه ترین کیک های میوه ای است که می‌توانید برای میان وعده بپزید و در کنار خانواده میل کنید. می‌توانید این کیک خوشمزه را با شکر، شکلات یا میوه های مختلف تزئین کنید و یا در صورت تمایل خامه کشی کنید. این کیک خوشمزه را با یک لیوان شیر یا قهوه میل کنید و از طعم عالی و بافت پنبه ای آن لذت ببرید.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --