طرز تهیه نان موزی با پنیر خامه ای

طرز تهیه نان موزی

طرز تهیه نان موزی با پنیر خامه ای

طرز تهیه نان موزی با پنیر خامه ای 1024 680 لبنیات صباح

طرز تهیه نان موزی با پنیر خامه ای یکی از ساده‌ترین رسپی‌ها برای یکی از خوشمزه‌ترین نان‌های دنیاست. این نان بافت نرم دسرهای عصرانه و عطر دلپذیر موز را دارد. قرار گرفتن پنیر خامه ای در کنار آن، به دلیل بافت منحصربه‌فردی که دارد، یک مکمل خوب برای نان موزی به حساب می‌آید. این نان موزی ساده و خوشمزه را تنها با طی کردن چند قدم بپزید و از عطر و طعم بی‌نظیر آن در کنار چای و قهوه لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه نان موزی با پنیر خامه ای

موز رسیده: 2 تا 3 عدد (حدود یک و یک چهرم تا یک و نیم پیمانه موز له شده)

کره آب شده: 1/3 پیمانه

جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری

نمک: نوک قاشق چایخوری

شکر: 3/4 پیمانه (اگر شیرینی کمتری را ترجیح می‌دهید 1/2 پیمانه و اگر شیرینی بیشتر را میپسندید 1 پیمانه)

تخم‌مرغ: 1 عدد بزرگ

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

آرد چند منظوره: 1 و نیم پیمانه

فیلینگ پنیر خامه ای:

پنیر خامه ای: 230 گرم

تخم مرغ: 1 عدد بزرگ

شکر: 1/4 پیمانه

آرد: 2 قاشق غذاخوری

نان موزی

طرز تهیه نان موزی با پنیر خامه ای

مرحله اول

فر را با دمای 176 درجه سانتیگراد از قبل گرم کنید. برای قالب نان بهتر است یک قالب مستطیلی شکل در ابعاد حدودا 20 در 10 سانتیمتری را برداشته و آن را چرب کنید.

مرحله دوم

برای تهیه خمیر نان، موزهای رسیده را در یک کاسه با چنگال کاملا له کنید تا یکدست شوند. سپس کره ذوب شده را به موزهای له شده اضافه کرده و مخلوط کنید. جوش شیرین و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس، شکر، تخم مرغ زده شده و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید و آرد را به آنها اضافه کنید.

مرحله سوم

برای تهیه فیلینگ پنیر خامه ای، کافیست پنیر، تخم‌مرغ، شکر و آرد را در یک ظرف ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید تا زمانی که مواد با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در قالب چرب شده، نیمی از خمیر نان را ریخته و روی آن را با نیمی از فیلینگ پنیر خامه ای پر کنید. با یک لیسک یا چاقوی پهن سعی کنید پنیرها را روی خمیر نان پخش کنید. سپس باقی خمیر نان را به قالب اضافه کنید. از بقیه فیلینگ پنیر می‌توانید به عنوان تزیین استفاده کنید.

مرحله پنجم

قالب خمیر را برای مدت 55 تا 60 دقیقه توی فر قرار دهید. می‌توانید برای اطمینان از اتمام زمان پخت یک خلال دندان را درون نان فرو کنید. اگر نان پخته باشد، خمیر به خلال دندان نخواهد چسبید. چنانچه سطح نان شما زودتر از موعد پخت شروع به قهوه‌ای شدن کرد، می‌توانید روی آن را با یک فویل بپوشانید.

مرحله ششم

بعد ازینکه نان را از فر خارج کردید، آن را روی توری قرار دهید تا خنک شود. اگر نان شما تا روز بعد استفاده می‌شود می‌توانید روی آن را پوشانده و در دمای اتاق نگهداری کنید. نان موزی خود را می‌توانید به قطعات دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

این نان مغذی، به دلیل داشتن موز و پنیر در ترکیبات خود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند یک میان‌وعده یا صبحانه خوشمزه و مقوی برای شما یا کودکتان باشد. میوه موز سرشار از پتاسیم و مواد معدنی بوده و پنیر خامه ای نیز پروتئین و کلسیم را به آن اضافه می‌کند. وجود پنیر خامه ای همچنین، یک بافت نرم و بسیار منحصربه فرد را در کنار بافت نان ایجاد کرده که تجربه چشیدن آن را دلنشین تر می‌کند. برای تزئین روی نان می‌توانید از تکه های موز و یا شکلات نیز استفاده نمایید.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --