طرز تهیه میلک شیک شکلاتی و توت فرنگی برای روزهای گرم تابستان

چطور میلک شیک کافه‌ای درست کنیم؟

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی و توت فرنگی برای روزهای گرم تابستان

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی و توت فرنگی برای روزهای گرم تابستان 1024 680 لبنیات صباح

میلک شیک یا شیک یکی از نوشیدنی‌های خنک و جذاب تابستانی هست که از لغت Shake به معنی تکان دادن است. این خوراکی محبوب از ترکیب بستنی و شیر تشکیل شده و روش‌های تولید آن نیز بسیار متفاوت است، در هر حال تابستان گرم و داغ با یک میلک شیک هیجان‌انگیز و خوش طعم کمی خنک‌تر سپری خواهد شد. میلک شیک‌ها انواع مختلفی دارند که براساس طعم، سلیقه و طرز تهیه در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته اما در نهایت یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های تابستانی به حساب می‌آید که قرار بر این است در این مقاله دو تا از مدل‌های محبوب و خوشمزه میلک شیک کافی شاپی در منزل را آموزش بدهیم، با ما همراه باشید.

میلک شیک چیست؟ 

فصل تابستان و خوراکی‌های خنک تابستانی یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها در میان 4 فصل می‌باشد که نوشیدنی‌هایی مانند میلک شیک، نوشیدنی‌های سرد متنوع و دِسرهای خوشمزه بسیار می‌چسبد. میلک شیک نوشیدنی است که سرد سِرو شده و مواد لازم و اولیه آن از شیر و شکلات استفاده می‌شود. نکته قابل توجهِ این نوشیدنی جذاب این است که شما می‌توانید میلک شیک‌تان را با مواد مختلفی تهیه کنید و طعم‌های تازه و متنوعی داشته باشید، در نهایت از ترکیب میوه‌های مختلف، بستنی و با خرید شیر خوش طعم و سالم می‌توانید این نوشیدنی خنک را نوش جان کنید. تازه جالبه بدانید که این خوراکی خوشمزه بسیار مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است که میز شما را رنگین‌تر و دلچسب خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک شکلاتی

  • شکلات ریز شده: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • شیر کم چرب صباح: یک لیوان
  • بستنی وانیلی: 4 قاشق غذاخوری پُر
  • پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی، نوشیدنی خنک و جذاب

مرحله اول

برای تهیه میلک شیک شکلاتی نیاز به یک مخلوط کن دارید، بر همین اساس ابتدا شیر را داخل مخلوط کن بریزید و پودر کاکائو را کم کم به آن اضافه کنید، پس از ترکیب شیر و کاکائو نوبت به بستنی وانیلی می‌رسد و در نهایت مخلوط کن را روشن کرده و اجازه بدهید مواد ترکیبی شما به خوبی مخلوط شود. یکی از نکات مهم هنگام ترکیب بستنی به مواد است، اگر میزان دقیق بستنی را بخواهید می‌توانید 2 بستنی لیوانی را به شیک خود اضافه نمایید.

مرحله دوم

بعد از ترکیب مواد مورد نیاز تکه‌های شکلات را به مخلوط کن اضافه می‌کنید و آنقدر هم بزنید تا بافت میلک شیک‌تان یکپارچه شود و در نهایت میلک شیک شکلاتی شما آماده است و می‌توانید در لیوان‌های بلند سِرو کنید، فراموش نکنید که قبل از اینکه میلک شیک را درون لیوان بریزید می‌توانید داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. جالب است بدانید که یکی از مزیت‌های میلک شیک استفاده از شیر در آن است، با این حساب که شیر ماده اولیه این خوراکی خوشمزه است از فواید شیر برای دندان غافل نشویم.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک توت فرنگی (دو نفر)

  • توت فرنگی یخ‌زده: 2 فنجان یا 400 گرم
  • بستنی وانیلی: 2 عدد بستنی لیوانی یا 4 قاشق غذاخوری سَر پُر
  • یر کم چرب صباح: 1 لیوان
  • آب شاتوت یا آب لیمو تازه: 1 قاشق غذاخوری (دلخواه)
  • خامه: به میزان دلخواه

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی خوشمزه و ساده

مرحله اول

برای تهیه میلک شیک توت فرنگی ابتدا باید به مدت 2 الی 3 ساعت توت فرنگی‌هایتان را در فریزر قرار بدهید تا حسابی یخ بزند، توت فرنگی‌ها را در میکسر ریخته و پس از آن با شیر و بستنی مخلوط می‌نماییم. توجه داشته باشید که با اضافه کردن کمی خامه میلک شیک شما غلیظ‌‌تر و خوشمزه‌تر خواهد شد.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی کافه‌ای

مرحله دوم

در این مرحله به مدت 3 الی 5 دقیقه مواد داخل میکسر را مخلوط می‌کنیم و در نهایت آب شاتوت یا آب لیمو را به دلخواه به ترکیبات اضافه کرده و مجدد کمی هم می‌زنیم تا به خوبی ترکیب شود.

فوت و فن‌های یک میلک شیک کافی شاپی

  • برای سِرو میلک شیک می‌توانید از میوه، چیپس شکلات، خامه، اسمارتیز و سیروپ شکلاتی استفاده کنید.
  • اگر علاقمند هستید تا تکه‌های شکلات به زیر دندان‌هایتان بیاید، می‌توانید تکه‌های شکلات‌‌تان را خیلی میکس نکنید.
  • یکی از مواد اولیه قالب در میلک شیک، بستنی وانیلی است. شما می‌توانید طرز تهیه بستنی وانیلی را یاد بگیرید و در صورت نداشتن این بستنی در منزل خیلی ساده آن را تهیه کنید و میلک شیک‌تان را نوش جان نمایید.
  • در ترکیبات این شیک می‌توانید در همان مراحل اولیه از تکه‌های موز هم استفاده کنید و به اصطلاح شیک موز شکلات داشته باشید.
  • به طور کلی می‌توانید میلک شیک را با تمامی میوه‌های مورد علاقه‌تان ترکیب نمایید.
  • میلک شیک توت فرنگی را می‎‌توانید با سیروپ شکلات و میوه توت فرنگی تزیین کنید.

برای درست کردن میلک شیک کافی شاپی درمنزل خیلی مسیر سخت و عجیبی پیش رو نخواهید داشت، کافیست مواد اولیه محدود آن را در منزل داشته باشید و دست به کار شوید. این نوشیدنی خنک مزایای بسیاری دارد که مهمترین آن سالم و تازه بودن آن است که در نهایت با سلیقه و ذائقه اکثر مردم سازگار بوده و از نوشیدنی‌های پرطرفدار به حساب می‌آید.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --