طرز تهیه میان وعده سینه مرغ و پنیر فتا

طرز تهیه میان وعده سینه مرغ و پنیر فتا

طرز تهیه میان وعده سینه مرغ و پنیر فتا 1024 680 لبنیات صباح

طرز تهیه مرغ و پنیر فتا یک رسپی آسان برای تهیه یک میان وعده خوشمزه است. تنها با تعداد خیلی کمی از مواد اولیه و طی چند مرحله کوتاه می‌توان یک شام سبک و یا میان وعده مقوی تهیه کرد و از تنوع طعم و رنگ‌ها لذت برد. این غذای خوشمزه به دلیل داشتن مواد اولیه بسیار مغذی، یک ترکیب پروتئینی خوشمزه و مقوی برای ورزشکاران نیز محسوب می‌شود.

مواد لازم:

  • پنیر فتا خرد شده: 3/4 پیمانه
  • پونه کوهی خشک: 1 قاشق چایخوری
  • سینه مرغ نصف شده: 4 عدد
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • آب مرغ: 1/2 پیمانه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • آب لیمو: نصف یک لیمو ترش
  • کره: دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه میان وعده سینه مرغ و پنیر فتا

مرحله اول

در ابتدا باید پنیر فتا و پونه کوهی را در یک ظرف کوچک به خوبی با هم ترکیب کنید. سینه مرغ را دوی کف دستتان قرار داده و یک شکاف در قسمت ضخیم سینه ایجاد کنید. شکاف به وجود آمده را با پنیر فتا پر کنید و آن را روی سینی قرار دهید. می‌توانید برای مزه‌دار کردن، دو طرف مرغ را به نمک و فلفل آغشته کنید.

مرحله دوم

درون یک تابه بزرگ روغن بریزید و آن را با حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. بعد ازینکه روغن داغ شد، مرغ را اضافه کنید و اجازه بدهید هر سمت آن برای 6 تا 7 دقیقه سرخ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه هر دو طرف مرغ سرخ شد، در ماهیتابه را بگذارید و اجازه بدهید تا مرغ‌ها مغزپخت شوند. بعد ازینکه مرغ ها پخته شدند می‌توانید میزان پخته شدن را با چنگال امتحان کنید و سپس آن‌ها را درون ظرف دیگری قرار داده و گرم نگه دارید.

 مرحله چهارم

اکنون می‌توانید آب مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و به آن آبلیمو همراه با کره را اضافه کنید. بعد از این کار حرارت را کم کنید و پس از آنکه کره روی حرارت آب شد، اجازه دهید تا سس بدست آمده کمی غلیظ شود.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن مرغ می‌توانید آن را روی سینی سرو قرار داده و سسی را که آماده کرده بودید روی آن بریزید. این غذا را می‌توانید همراه با مخلفات دلخواهتان میل کنید و از طعم بی‌نظیر پنیر و مرغ لذت ببرید.

میان وعده مرغ و پنیر فتا یک وعده غذایی خوشمزه و راحت است که می‌توانید آن را در زمان کمی آماده کنید. این غذا را می‌توان به عنوان میان‌وعده و شام سبک استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود پنیر در این غذا، پروتئین پنیر به پروتئین مرغ افزوده شده و یک وعده کامل برای ورزشکاران است.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --