طرز تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ 1024 680 لبنیات صباح

شنیسل مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهایی است که با مرغ تهیه می‌شود و همه، از جمله بچه‌ها آن را خیلی دوست دارند. برای اینکه بتوانید یک شنیسل حرفه‌ای و خوشمزه در خانه تهیه کنید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه شنیسل مرغ را به شما آموزش دهیم.

شنیسل مرغ را در بسیاری از کشورها تهیه می‌کنند؛ اما بسیاری معتقدند که ریشه‌ی آن متعلق به آلمان و اتریش است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه پیدا کرده است. شنیسل در زبان انگلیسی یعنی «هر چیزی که با نان پوشیده شده باشد.»

جالب است بدانید که شنیسل را فقط با مرغ تهیه نمی‌کنند. شنیسل گوشت، بوقلمون و دیگر گوشت‌ها هم با همین روش تهیه می‌شود و همگی بسیار خوشمزه هستند. این غذا غذایی راحت است که سریع حاضر می‌شود و در کنار سالاد و سس‌های خوشمزه، همه آن را دوست دارند.

در این غذا، تکه‌های گوشت بی‌استخوان را با وسیله‌ای به نام بیفتک‌کوب یا گوشت‌کوب می‌کوبند تا لطیف شود و سریع‌تر پخته شود؛ اما اینکه چه مواد و آردی به آن بزنیم تا پفکی و خوشمزه شود، رازی است که ما در ادامه به شما می‌گوییم.

طرز تهیه میان وعده سینه مرغ و پنیر فتا

مواد لازم برای ۳ نفر

  • سینه‌ی مرغ بدون استخوان: ۲ عدد
  • آرد سفید: ۱ پیمانه
  • آرد سوخاری پانکو: ۱۵۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • سس خردل: ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر پنیر پارمزان: ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا، ادویه‌ی کاری، فلفل سیاه، اورگانو: به میزان لازم

طرز تهیه شنیسل مرغ

۱.
ابتدا مانند تصویر سینه‌های مرغ را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. سپس هر تکه را بین دو لایه کیسه فریزر قرار دهید و با بیفتک‌کوب یا گوشت‌کوب روی آن بکوبید تا پهن شود.

۲.
پشت و روی هر قسمت را به سس خردل، نمک و فلفل سیاه آغشته کنید

۳.
تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و یک قاشق غذاخوری سس خردل، ۱ قاشق غذاخوری پودر پاپریکا و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه و مخلوط کنید.

۴.
در کاسه‌ی دیگری آرد سفید را با یک قاشق مربا‌خوری پودر پاپریکا، ادویه‌ی کاری، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۵.
در ظرفی دیگر پودر سوخاری را با پنیر پارمزان، اورگانو، پودر پاپریکا، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۶.
حالا نوبت این است که تکه‌های مرغ را به مواد آغشته کنید. آن‌ها را به صورت تکی ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ و در نهایت در پودر سوخاری پانکو فرو ببرید و اجازه دهید تا کاملا آغشته شوند. حالا روغن را داغ کنید و مرغ را با حرارت متوسط رو به کم، سرخ کنید.

۷.
مرغ را پشت و رو کنید و طرف دوم آن را هم با همان حرارت سرخ کنید.

۸.
می‌توانید شنیسل مرغ را با سالاد کلم و سس دلخواه سرو کنید.

-- بارگیری کد امنیتی --