آیا تخم‌مرغ یک محصول لبنی محسوب می‌شود؟

تخم مرغ یک محصول لبنی نیست

آیا تخم‌مرغ یک محصول لبنی محسوب می‌شود؟

آیا تخم‌مرغ یک محصول لبنی محسوب می‌شود؟ 1024 680 لبنیات صباح

تخم‌مرغ یک محصول لبنی محسوب می‌شود؟ به دلایلی، تخم‌مرغ و لبنیات اغلب در یک گروه قرار می‌گیرند؛ بنابراین، بسیاری از مردم حدس می‌زنند که آیا محصول اول به‌عنوان یک محصول لبنی محسوب می‌شود یا خیر. برای کسانی که به لاکتوز تحمل ندارند یا به پروتئین‌های شیر حساسیت دارند، این یک تمایز مهم است.

این مقاله توضیح می‌دهد که آیا تخم‌مرغ یک محصول لبنی است یا خیر؟

تخم‌مرغ یک محصول لبنی نیست

تخم‌مرغ یک محصول لبنی نیست. به همین سادگی.

تعریف لبنیات شامل غذاهایی است که از شیر پستانداران تولید می‌شود، مانند گاوها و بزها. اصولاً به شیر و هرگونه فرآورده‌های غذایی تهیه شده از شیر از جمله پنیر، خامه، کره و ماست اشاره دارد.

برعکس، تخم‌ها توسط پرندگان مانند مرغ‌ها، اردک‌ها و بلدرچین‌ها تخم‌گذاری می‌شوند. پرندگان پستاندار نیستند و شیر تولید نمی‌کنند.

اگرچه تخم‌مرغ ممکن است در راهرو لبنیات ذخیره شود و اغلب با لبنیات دسته‌بندی می‌شود، آنها یک محصول لبنی نیستند.

چرا تخم‌مرغ‌ها اغلب در گروه لبنیات دسته‌بندی می‌شوند؟

بسیاری از افراد تخم‌مرغ و لبنیات را با هم‌گروه می‌کنند. اگرچه آنها با هم ارتباط ندارند، اما دو چیز مشترک دارند:

  • آنها محصولات حیوانی هستند.
  • پروتئین بالایی دارند.

برخی از افراد گیاهخوار از هر دوی آنها اجتناب می‌کنند، زیرا آنها از حیوانات گرفته شده‌اند – که ممکن است باعث سردرگمی شود.

علاوه بر این، در سرتاسر دنیا و بسیاری از کشورها تخم‌مرغ در راهرو لبنیات فروشگاه‌های مواد غذایی ذخیره می‌شود، این امر می‌تواند مردم را به این رابطه بیندازد. بااین‌حال، این به‌سادگی می‌تواند به این دلیل باشد که هر دو محصول به یخچال نیاز دارند. تخم‌مرغ و لبنیات اغلب در یک گروه قرار می‌گیرند. هر دو محصول حیوانی هستند اما در غیر این صورت با هم ارتباط ندارند.

عدم تحمل تخم‌مرغ و لاکتوز

اگر تحمل لاکتوز ندارید، خوردن تخم‌مرغ کاملاً بی‌خطر است.

عدم تحمل لاکتوز یک بیماری هضمی است که در آن بدن شما نمی‌تواند لاکتوز، قند اصلی شیر و محصولات لبنی را هضم کند. تخمین زده می‌شود که حدود 75٪ از بزرگسالان در سراسر جهان نمی‌توانند لاکتوز را هضم کنند. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ممکن است پس از مصرف این ماده، علائم گوارشی مانند گاز، گرفتگی معده و اسهال پیدا کنند.

بااین‌حال، تخم‌مرغ یک محصول لبنی نیست و حاوی لاکتوز یا پروتئین شیر نیست؛ بنابراین، خوردن تخم‌مرغ روی کسانی که به آلرژی شیر یا عدم تحمل لاکتوز دارند تأثیری نخواهد داشت – مگر اینکه به هر دو حساسیت داشته باشید. ازآنجاکه تخم‌مرغ یک محصول لبنی نیست، بنابراین حاوی لاکتوز نیست؛ بنابراین، کسانی که به لاکتوز تحمل ندارند یا به پروتئین‌های شیر حساسیت دارند، می‌توانند تخم‌مرغ بخورند.

تخم مرغ بسیار مقوی و سالم است

تخم‌مرغ یکی از مقوی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید بخورید. تخم‌مرغ با وجود کالری نسبتاً کم، سرشار از پروتئین با کیفیت خوب، چربی و مواد مغذی متنوعی است.

یک تخم‌مرغ بزرگ شامل:

  • کالری: 78
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 5 گرم
  • کربوهیدرات‌ها: 1 گرم
  • سلنیوم: 28٪ ارزش روزانه (DV)
  • ریبوفلاوین: 20% ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین B12: 23% ارزش روزانه (DV)

تخم‌مرغ همچنین حاوی مقادیر کمتری از تقریباً هر ویتامین و ماده معدنی موردنیاز بدن شما است.

علاوه بر این، تخم‌مرغ یکی از معدود منابع غذایی کولین هستند، ماده مغذی بسیار مهمی که اکثر مردم به‌اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند. بعلاوه، آنها بسیار سیرکننده هستند و نشان‌داده‌شده است که یک غذای عالی برای کاهش وزن هستند.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که عمل ساده خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه باعث می‌شود افراد در طول روز 500 کالری کمتر مصرف کنند.

کالری تخم‌مرغ کم است اما بسیار مقوی است. آنها همچنین بسیار سیرکننده هستند و ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. گرچه تخم‌مرغ و محصولات لبنی هر دو محصول حیوانی هستند و اغلب در همان راهرو سوپرمارکت و شلف های فروش مغازه‌ها در کنار هم یافت می‌شود، اما ارتباطی دیگری جز این با هم ندارند.

لبنیات از شیر تولید می‌شود، درحالی‌که تخم‌مرغ از پرندگان حاصل می‌شود؛ بنابراین، با وجود سوءتفاهم گسترده، تخم‌مرغ یک محصول لبنی نیست.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --