بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک 626 469 لبنیات صباح

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک : پروبیوتیک ها باکتری‌های زنده و مخمرهایی هستند که برای شما، به‌ویژه دستگاه گوارش مفید هستند. ما معمولاً اینها را میکروب‌هایی می‌دانیم که باعث بیماری می‌شوند. اما بدن شما مملو از باکتری است، هم خوب و هم بد. پروبیوتیک ها اغلب باکتری‌های “خوب” یا “مفید” خوانده می‌شوند زیرا به ‌سلامت روده کمک می‌کنند.

پروبیوتیک ها را می توانید  در مکمل ها و برخی غذاها مانند ماست پیدا کنید. پزشکان اغلب آنها را برای کمک به مشکل گوارشی پیشنهاد می کنند.

پروبیوتیک چیست ؟ درباره پروبیوتیک بیشتر بدانید

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

ماست

این یکی از آشناترین منابع پروبیوتیک است – باکتری‌های “خوب” که تعادل سالمی را در روده شما حفظ می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که پروبیوتیک ها می‌توانند به عدم تحمل لاکتوز کمک کنند. آنها همچنین ممکن است به کاهش گاز، اسهال و سایر مشکلات شکمی کمک کنند. برای مارک‌های دارای پروبیوتیک خاص به دلیل وجود پروبیوتیک پرداخت هزینه بیشتر واقعاً ارزش دارد.

کلم ترش

نوع غیرپاستوریزه را انتخاب کنید. فرایند پاستوریزه کردن که برای درمان اکثر مارک‌های سوپرمارکت استفاده می‌شود، باکتری‌های فعال و خوب را از بین می‌برد. کلم ترش و غذای مشابه اما تند کره‌ای کیمچی همچنین دارای ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند به شما در جلوگیری از عفونت کمک کند.

سوپ میسو

این غذای محبوب صبحانه در ژاپن، این خمیر سویای تخمیر شده می‌تواند سیستم شما را به حرکت درآورد. میسو پر از پروبیوتیک اغلب برای تهیه سوپ نمکی استفاده می‌شود که کالری کمی داشته و ویتامین‌های گروه B و آنتی‌اکسیدان‌های محافظ زیادی دارد.

پنیرهای نرم

آنها برای هضم شما مفید هستند، اما همه پروبیوتیک ها نمی‌توانند از طریق معده و روده زنده بمانند. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد موجود در پنیرهای نرم تخمیر شده، مانند گودا، به‌اندازه کافی مقاوم هستند که بتوانند آن را تهیه کنند.

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

کفیر

طبق افسانه‌ها، چوپانان در کوه‌های قفقاز که جنوب شرقی اروپا را از آسیا تقسیم می‌کنند، شیری را که حمل می‌کردند تمایل به تخمیر به یک نوشیدنی حباب‌دار داشتند. کفیر مانند ماست غلیظ، خامه‌ای و ملایم، انواع باکتری‌های پروبیوتیک خاص خود را دارد، به‌علاوه چند نوع مخمر مفید.

همچنین بخوانید :  چربی سالم و چربی نا سالم چیست ؟

نان ترش

دفعه بعدی که ساندویچ درست کردید، به آنچه که پنیر و مواد غذایی شما را نگه دارد توجه کنید. نان مایه معروف سانفرانسیسکو بسته‌ای از پروبیوتیک دارد که ممکن است به هضم غذا کمک کند.

شیر اسیدوفیلوس

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت پروبیوتیک، استفاده از این نوع شیر است که با باکتری تخمیر شده است. ممکن است آن را با شیر شیرین اسیدوفیلوس ببینید. سرشیر، نیز سرشار از پروبیوتیک است.

بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک

ترشی

وقتی به دنبال ترشی برای پروبیوتیک هستید، انواع تخمیر شده طبیعی را انتخاب کنید، جایی که در مراحل ترشی از سرکه استفاده نشده است. یک محلول نمک دریا و آب رشد باکتری‌های خوب را تغذیه می‌کند، و ممکن است ترشی به هضم شما کمک کند.

تمپه

این شیرینی اندونزیایی ساخته شده از یک‌ پایه دانه سویا تخمیر شده، نوعی آنتی‌بیوتیک طبیعی ایجاد می‌کند که با برخی از باکتری‌ها مبارزه می‌کند. تمپه همچنین دارای پروتئین زیادی است. مردم اغلب عطروطعم آن را دودی، مغزدار و شبیه قارچ توصیف می‌کنند. می‌توانید از در وعده‌های غذایی به‌جای گوشت استفاده کنید.

مکمل‌های غذایی

پروبیوتیک ها فقط در غذاها نیستند. آنها همچنین به شکل کپسول، قرص، پودر و مایع وجود دارند. اگرچه این مکمل‌ها تغذیه‌ای را که غذاها می‌توانند ارائه دهند فراهم نمی‌کنند، اما استفاده از آنها آسان است. اگر فکر می‌کنید ممکن است برای شما مفید باشد، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. اگر بیمار هستید یا سیستم ایمنی بدن دارید، ممکن است بخواهید در مصرف پروبیوتیک ها محتاط باشید.

پری بیوتیک در مقابل پروبیوتیک

درحالی‌که غذاهای حاوی پروبیوتیک دارای باکتری زنده هستند، غذاهای پروبیوتیک باکتری‌های خوبی را که در روده شما زندگی می‌کنند تغذیه می‌کنند. پربیوتیک را می‌توانید در مواردی مانند مارچوبه، کنگر فرنگی، موز، بلغور جو دوسر، شراب قرمز، عسل، شربت افرا و حبوبات پیدا کنید. غذاهای پری بیوتیک را به‌تنهایی امتحان کنید و یا آنها را با غذاهای حاوی پروبیوتیک جفت کنید تا به این کار تقویت کنند.

همچنین بخوانید :  فواید بادام برای سلامتی