رژیم غذایی و پنج روش سالم استفاده از پنیر جهت افزایش سلامت

رژیم غذایی و پنج روش سالم استفاده از پنیر جهت افزایش سلامت

رژیم غذایی و پنج روش سالم استفاده از پنیر جهت افزایش سلامت 1300 867 لبنیات صباح

امروزه دغدغه ی خیلی از افراد رعایت رژیم غذایی مناسب جهت حفظ سلامت و تندرسی و کنترل وزن بدن است. از طرفی بسیاری از مردم پنیر را در سراسر جهان دوست دارند. دلیل اصلی آن طیف گسترده ای از انواع آن و تنوع در مزه پنیر است که باعث می شود آن را در بین موارد کمی قرار دهد که تقریباً در هر خانه و دستور غذایی قابل استفاده باشد.

اما بسیاری از افراد سعی می کنند میزان پنیر مصرفی خود را کم نگه دارند چرا که فکر می کنند که یک غذای چرب است و آن را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما همه چربی ها بد نیستند. بر اساس تحقیقاتی که در خصوص چربی پنیر انجام شده، نشان می دهد که این نوع چربی نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه بسیار مورد نیاز و مفید است. بدن شما نیز مانند سایر مواد مغذی به چربی نیاز دارد. همچنین ، بسیاری از افراد تصور می کنند که کاهش چربی ها به طور کامل می تواند به آنها کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند،  در حالی که تمایل به انجام عکس آن را دارند.

به همین دلیل است که شما باید چربی های سالم مورد نیاز بدن را به میزان مناسب از طریق وعده ها و رژیم غذایی دریافت کنید. خوشبختانه پنیر دارای گونه ای از چربی موردنیاز بدن است بنابراین باید همیشه در وعده ها و رژیم غذایی خود از پنیر استفاده کنید. جهت حفظ سلامت بدن و داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای علاقمندان به غذا و لبنیات به ویژه پنیر و داشتن یک رژیم غذایی سالم و وعده غذایی همراه با پنیر، 5 روش زیر می تواند کمک شایانی کند.

خیلی از مردم باور دارند که بعضی از سالادها، بی مزه و خوردن آن وعده ها و رژیم غذایی خسته کننده است، اما حقیقت این است که سالاد ها از نظر طعم و مزه گوناگون اند. به عنوان مثال، در سالاد های یونانی و مدیترانه ای از پنیر فتا نیم چرب و پر چرب به عنوان طعم دهنده به طور رایج استفاده می شود. استفاده از پنیر فتا صباح در سالاد علاوه بر بافت نرم آن، طعم بسیار عالی به سالاد می دهد و می تواند جایگاه مناسبی را در وعده ها و رژیم غذایی شما داشته باشد.

  • استفاده از پنیر در پاستا

پاستا از محبوب ترین غذاها در میان بسیاری از کشورها شناخته می شود و از تنوع زیادی در طعم و مزه برخوردار است. اگر چه در اصل پاستا یک غذای ایتالیایی است اما مردم با استفاده از انواع ادویه و طعم دهنده به ویژه پنیر، خود راهی برای تهیه پاستا و نوآوردی در آن پیدا کرده اند.

همچنین بخوانید :  3 راهکار برای تشویق کودکان به تغذیه سالم

البته به یاد داشته باشید که باید سعی کنید از ماکارونی سبوس دار استفاده کنید، زیرا می تواند به هضم غذا کمک کند، باعث کاهش وزن و سلامت قلب شما شود.

  • استفاده از پنیر در میان وعده

آیا تاکنون از تخم مرغ آب پز و پنیر به عنوان میان وعده استفاده کرده اید؟ استفاده از یک تخم مرغ آب پز و در کنار آن کمی پنیر به عنوان چاشنی، می تواند منبع خیلی مفیدی از پروتئین برای شما به عنوان یک میان وعده مفید و سالم باشد. پیشنهاد می کنیم از پنیر بلغاری صباح و یا پنیر سفید صباح در کنار تخم مرغ در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

  • استفاده از پنیر در سوپ

عده زیادی از مردم با سوپ های حاوی پنیر در آنها آشنایی ندارند. استفاده از پنیر چدار، پنیر پارمسان و پنیر فتا و بسیاری از انواع دیگر پنیرها در اکثر سوپ ها بسیار مفید بوده  و بافت و طعم متفاوتی را به سوپ می دهند. به عنوان مثال سوپ پنیر فتا و کلم بروکلی یک سوپ بسیار ساده و خوشمزه است که به دلیل وجود پنیر فتا و کلم بروکلی، برای بدن بسیار مفید است. پیشنهاد می کنیم حتما در تهیه این نوع سوپ از پنیر بلغاری  گریل شده در وعده ها و رژیم غذایی خود استفاده کنید.

  • استفاده از پنیر در ساندویچ

همانطور که از قبل به خوبی می دانید، بسیاری از ساندویچ ها با یک برش یا مقداری پنیر خرد شده می توانند بسیار بهتر شوند.

اما حتما لازم نیست در برگرهای فست فود یا میان وعده های نیمه شب شما گنجانده شود، زیرا می توانید پنیر را در یک ساندویچ سالم نیز اضافه کنید.

برای تهیه ساندویچ، بهترین چیزی که می توانید استفاده کنید نان سبوس دار، برخی از پنیر های مورد علاقه و مواد پر کننده مورد نظر شماست. شما می توانید یک ساندویچ سالم و خوشمزه حاوی پنیر مورد علاقه تان درست کنید.

همچنین بخوانید :  5 نوع پنیر متفاوت که با شیر گاو تهیه نمی شود!