اهمیت خوردن وعده صبحانه سالم به ویژه برای کودکان

صبحانه سالم

اهمیت خوردن وعده صبحانه سالم به ویژه برای کودکان

اهمیت خوردن وعده صبحانه سالم به ویژه برای کودکان 626 500 لبنیات صباح

چرا خوردن یک صبحانه سالم برای کودکان مهم است

وعده صبحانه سالم : صبحانه به کودکان انرژی لازم برای تحمل روزهای شلوغشان را می دهد. کودکانی که صبحانه سالم می خورند بدون اینکه احساس گرسنگی کنند مدت طولانی تری می توانند فعالیت کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند بر روی بازی ، یادگیری ، به خاطر سپردن و حل مشکلات تمرکز کنند.

یک صبحانه سالم می‌تواند به کودکان در مدرسه کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

کودکانی که صبحانه می‌خورند می‌توانند:

  • نسبت به کودکانی که از خوردن صبحانه فرار می‌کنند می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند
  • از نظر عاطفی سالم‌تر باشند
  • در یک وزن سالم بمانند، زیرا احتمال کمتری دارد میان وعده‌های غذایی شیرین یا چربی‌دار مضر بخورند.

وعده صبحانه سالم

یک صبحانه سالم چه شکلی است

یک صبحانه سالم به تعادل کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی نیاز دارد تا سطح انرژی را در تمام صبح ثابت نگه دارد.

کودک شما ممکن است دوست داشته باشد از جمله گزینه‌های فرنی، جو دوسر، موسلی، غلات سبوس‌دار کم شکر، تخم‌مرغ آب پز، املت، نان تست سبوس‌دار، میوه و ماست را انتخاب کند.

غلات کامل مانند نان چند دانه‌ای، جو دوسر و فرنی گزینه‌های خوبی برای صبحانه هستند. بدن کودک شما آنها را کندتر از غلات فرآوری شده و شیرین هضم و جذب می‌کند. آنها به کودک شما انرژی و پایداری طولانی‌تر در طول روز می‌دهند.

ایده‌های صبحانه سالم برای تشویق افراد بی‌میل در وعده صبحانه

شما والدین در مورد غذا خوردن الگوی مهمی هستید. به کودکان خود نشان دهید که صبحانه جالب و خوشمزه است و قسمت مهمی از روز شما است. این روش خوبی برای ترغیب آنها به خوردن آن است. می‌توانید در مورد فواید صبحانه با آنها نیز صحبت کنید.

در اینجا ایده‌هایی برای صبحانه خوردن و برای تشویق عادات غذایی سالم در صبح آورده شده است:

  • صبحانه را وقت نشستن و غذا خوردن با فرزندان خود قرار دهید. یک الگوی خوب بودن، راهی قدرتمند برای تأثیر بر عادات فرزندان است.
  • اگر کودک شما گفت که صبح گرسنه نیست، سعی کنید یک اسموتی سالم، همراه با شیر، ماست و یک‌تکه میوه مانند موز درست کنید، به‌جای یک “وعده غذایی” صبحانه سنتی.
  • گزینه دیگر این است که کودک شما یک وعده غذایی کوچک مانند یک ظرف کوچک جو دوسر یا یک‌تکه میوه در خانه بخورد. سپس قبل از شروع مدرسه یک میان وعده سالم به کودک خود بخورانید – مثلاً یک ساندویچ یا مقداری ماست میوه‌ای.
  • اگر یک برنامه صبحگاهی شلوغ مانع صبحانه می‌شود، سعی کنید زنگ بیدارباش فرزند خود را 10 دقیقه زودتر تنظیم کنید یا حتی صبحانه را شب قبل آماده کنید. به‌عنوان‌مثال، یک شب غلات را در ظرف قرار دهید و آن را روی نیمکت یا میز بگذارید، بنابراین کودک شما فقط باید صبح شیر اضافه کند.
  • اگر کودک شما در وعده صبحانه همیشه آشفته است، به روش‌هایی برای جالب‌تر کردن صبحانه فکر کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید چیزی مانند پنیر کم‌چرب را روی نان تست سبوس‌دار با موز قطعه‌قطعه‌شده و عسل روی آن امتحان کنید.
  • اگر کودک بزرگ‌تر شما از خوردن صبحانه امتناع ورزید، سعی کنید در این مورد مقاومت نکنید. ممکن است فرزند شما این کار را به‌عنوان راهی برای نشان‌دادن استقلال انجام دهد. شما می‌توانید پیشنهاد دهید که فرزندتان در راه مدرسه یک قطعه میوه یا یک اسموتی سالم تهیه شده با شیر، ماست و میوه بخورد. یا هنگامی‌که برای خرید از خانه بیرون می‌روید فرزند خود را تشویق کنید تا گزینه‌های صبحانه سالم خود را انتخاب کند.
همچنین بخوانید :  شیر و خواص آن برای سلامتی

فواید تغذیه‌ای صبحانه

بدن انسان از کربوهیدرات‌ها انرژی می‌گیرد و آنها را به قندی به نام گلوکز تجزیه می‌کند. بدن شما بعد از یک شب بدون تغذیه ، گلوکز خود را مصرف کرده است. در عوض، مانند گلیکوژن و اسیدهای چرب شروع به استفاده از ذخیره انرژی از عضلات می‌کند. به همین دلیل است که ماقبل از پرداختن به‌روز به سوخت اضافی نیاز داریم.

خوردن صبحانه به کودک شما انرژی می‌دهد و متابولیسم او را شروع می‌کند. این عامل به بدن او کمک می‌کند تا از وعده صبحانه‌ای که خورده است در طول روز با کارایی استفاده کند. همچنین، کودکانی که صبحانه را از دست می‌دهند، در طول بقیه روز، مواد مغذی فراموش شده را “جبران نمی‌کنند”.