طرز تهیه همبرگر بوقلمون با دیپ چدار

برگز بوقلمون

طرز تهیه همبرگر بوقلمون با دیپ چدار

طرز تهیه همبرگر بوقلمون با دیپ چدار 1024 680 لبنیات صباح

همبرگر یك از غذاهای پروتئینی محبوب است كه برای اولین بار در كشور آلمان و شهر هامبورگ تولید شده است. این ماده غذایی خوشمزه برای اولین بار از گوشت گاو تولید شده و پس از طبخ با استقبال مردم مواجه شد. به همین دلیل دستور غذایی اصلی این غذا با گوشت گاو است اما می‌توان از سایر گوشت‌ها مانند گوشت بوقلمون نیز برای طبخ آن استفاده کرد. گوشت بوقلمون،بافت متمایزی از گوشت مرغ و گاو دارد به شکلی که هنگام پخت و پز، حجم خود را از دست نمی ‌دهد. گوشت بوقلمون، خواص متعددی نیز دارد و همچنین دارای مواد معدنیف ویتامین ‌های بیشتر و چربی بالاتری نسبت به سایر گوشت‌ها است. برگر بوقلمون یک همبرگر خوش‌طعم و عالی است و مناسب افرادی است که تمایلی به مصرف گوشت قرمز نداشته و یا به دنبال تنوع در غذاها هستند. در این شیوه از ترکیب گوشت بوقلمون، اسفناج و پنیر چدار استفاده می‌ شود. اضافه شدن اسفناج به این برگر آن را تبدیل به یک منبع غنی از آهن و کلسیم می‌کند.

مواد لازم برای تهیه همبرگر بوقلمون با دیپ چدار

  • گوشت بوقلمون چرخ شده: نیم کیلوگرم
  • پنیر چدار صباح: یک شیشه 240 گرمی
  •  برگ اسفناج خرد شده: 150 گرم
  •  پیازچه خرد شده: 10 ساقه
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
  • سیر له شده: یک حبه
  • زیرۀ آسیب شده: نصف قاشق چای خوری
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر بوقلمون با دیپ چدار

مرحله اول، ترکیب مواد

در یک کاسۀ بزرگ، گوشت چرخ شده بوقلمون به همراه اسفناج خرد شده، پیازچه، سیر، زیره، نمک و فلفل را به خوبی مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را با دست، حسابی ورز داده تا همۀ مواد به خورد یکدیگر بروند.

مرحله دوم، شکل دادن به همبرگر

دستان خود را کمی خیس کرده و سپس مایه را به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. خیس کردن دست ها مانع از چسبیدن گوشت به دستان شما می شود. هر یک از از تکه های گوشت را صاف و گرد کرده تا به شکل برگر دربیاید. می‌توانید با دست یا یک ظرف مناسب اندکی به تکه‌های گوشت فشار وارد کنید تا به یک اندازه پهن شوند.

مرحله سوم، پخت برگر

تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. کف تابه را مقدار کمی روغن زیتون اسپری کنید و منتظر بمانید. در صورت تمایل می‌توانید برای این مرحله از باربیکیو یا تابههای گریل نیز استفاده کنید. طبخ برگر در تابه گریل نیاز به روغن نداشته و آن را به غذای سالم تری تبدی می کند. سپس برگرها را در کف تابه گذاشته تا با حرارت ملایم آماده شوند. پس از سرخ شدن یک طرف، آن ‌ها را برگردانده تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود. چیزی بین 5 تا 10 دقیقه برای سرخ شدن هر طرف کافی است.

مرحله چهارم، ساندویچ همبرگر

نان همبرگر را برش داده و داخل هر کدام یک برگر قرار دهید. ساندویچ ‌ها را با مقدار دلخواه خیارشور، سس مایونز، گوجه و کتهو تزئیین کرده و نوش جان کنید. برای خوشمزه تر شدن این غذا می‌توانید از دیپ پنیر چدار صباح نیز استفاده کنید. قرار داشتن یک ظرف دیپ پنیر در کنار همبرگرها یک ترکیب جادویی و خوش‌طعم را خلق می‌کند.

نوش جان!

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --