فواید مصرف قارچ برای سلامتی

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

فواید مصرف قارچ برای سلامتی 626 417 لبنیات صباح

فواید مصرف قارچ برای سلامتی : قارچ شایسته است که در سبد خرید شما ریخته شود و خیلی اوقات به وعده‌های غذایی اضافه شود (نه اینکه فقط با پیتزا سفارش داده شود) در اینجا شش دلیل وجود دارد:

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

قارچ سرشار از ویتامین D است

قارچ‌ها تنها ماده تولیدکننده ویتامین D هستند، ماده مغذی که در بسیاری از غذاهای معمول به‌راحتی پیدا نمی‌شود. قارچ‌ها در معرض نور ماورا UV بنفش می‌توانند ویتامین D تولید کنند. به‌عنوان‌مثال، یک قارچ پرتابلا که تحت اشعه ماورا UV بنفش قرار گرفته باشد، بیش از 100٪ مقدار روزانه ویتامین D را در خود دارد. برای یافتن ویتامین D در پورتابلا، دکمه سفید و قارچ‌های کرمینی قهوه‌ای، صفحه کنترل حقایق را بررسی کنید. این‌گونه ها بیشتر تحت درمان قرار می‌گیرند.

قارچ‌ها طعم گوشتی دارند

عطروطعم قارچ به‌عنوان “umami” توصیف شده است، یک کلمه ژاپنی به معنای “طعم خوش مزه” که به‌عنوان حس مزه پنجم شناخته می‌شود. قارچ پرتابلا و کرمینی عطروطعم کمی‌تری دارد، هرچند که طعم ملایم دکمه سفید با پخت‌وپز عمیق‌تر می‌شود. قارچ Portabella همچنین دارای بافتی گوشتی است، به همین دلیل خواهید دید که آنها را به‌صورت کامل کبابی یا به‌جای همبرگرهای گوشتی، روی نان‌ها سرو می‌کنند.

قارچ‌ها سرشار از سلنیوم هستند

قارچ یکی از غنی‌ترین منابع سلنیوم است. این ماده معدنی است که مانند آنتی‌اکسیدان در بدن شما کار می‌کند، سلول‌ها را در برابر آسیب‌هایی که منجر به بیماری می‌شود محافظت می‌کند. سلنیوم همچنین در سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

قارچ‌ها همانند گوشت چرخ شده هستند

آنها با طعم گوشتی و بافت و توانایی ناپدید شدن در گوشت چرخ شده، بهترین راه برای کاهش مقدار گوشت گاو (یا گوشت گوسفند، مرغ یا بوقلمون) هستند. با این ترفند، مقداری کالری و چربی را نیز کاهش می‌دهید.

فواید مصرف قارچ برای سلامتی

هنگام آشپزی توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • همبرگر و گوشت گوجه‌فرنگی: از 25٪ قارچ تا 75٪ گوشت چرخ شده استفاده کنید
  • تاکو: از هر قارچ و گوشت چرخ شده 50٪ استفاده کنید
  • سس ماکارونی: از 70٪ قارچ تا 30٪ گوشت چرخ شده استفاده کنید
همچنین بخوانید :  پنیر لاکتیکی صباح و خواص آن

قارچ‌ها به کاهش وزن کمک کنند

قارچ بسیار کم کالری است. در یک وعده پنج قارچ دکمه‌ای سفید یا یک قارچ کامل پورتابلا فقط حدود 20 کالری وجود دارد! در مطالعه‌ای که در مجله Appetite منتشر شد، افرادی که در وعده ناهار قارچ را با گوشت تعویض می‌کردند، میزان کالری و چربی دریافتی را کاهش می‌دهند، اما آنها احساس می‌کنند که احساس سیری و رضایت افرادی که گوشت می‌خورند نیز بوده است.

قارچ‌ها یک محصول پایدار هستند

قارچ‌ها در سینی‌های داخل خانه پرورش داده می‌شوند و به نور خورشید، زمین‌های کشاورزی یا آب زیاد احتیاج ندارند. وقتی آنها را به‌جای گوشت می‌خورید – یا آنها را مخلوط می‌کنید تا گوشت کمتری بخورید – همچنین ردپای کربن را در وعده‌های غذایی خود کاهش می‌دهید.