فواید وعده‌های غذایی خانوادگی و شش راه برای لذت بخشیدن به آن

فواید وعده‌های غذایی خانوادگی

فواید وعده‌های غذایی خانوادگی و شش راه برای لذت بخشیدن به آن

فواید وعده‌های غذایی خانوادگی و شش راه برای لذت بخشیدن به آن 1000 755 لبنیات صباح

وعده‌های غذایی خانوادگی : زندگی خانوادگی شلوغ است و تهیه و تقسیم وعده‌های غذایی خانوادگی با هم‌ زمان می‌برد. اما وقتی می‌توانید آن را مدیریت کنید، وعده‌های غذایی منظم خانوادگی ارزش تلاش را دارند.

چه شام ​​شبانه باشد و چه یک ناهار ویژه جمعه، وعده‌های غذایی خانوادگی زمان‌های مناسبی برای جلب، ارتباط و برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. این امر به‌ویژه برای کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان شلوغ می‌تواند مهم باشد.

وعده‌های غذایی خانوادگی

کودک شما همچنین می‌تواند با دیدن آنچه در وعده‌های غذایی انجام می‌دهید، چیزهای زیادی در مورد غذا، غذا و سنت‌های خانوادگی بیاموزد. به‌عنوان‌مثال، غذا خوردن با بقیه اعضای خانواده به کودکان کم سن‌وسال کمک می‌کند تا غذای سالم همانند دیگران را بخورند.

فواید وعده‌های غذایی خانوادگی

در ضمن با این روش می‌توانید از وعده‌های غذایی خانوادگی برای الگویی از رفتاری که می‌خواهید هنگام جمع‌شدن خانواده خود مشاهده کنید، استفاده کنید. این در مورد یادگیری استفاده از قاشق، چنگال و آداب خوردن غذا برای کودکان کوچک‌تر است. این عامل همچنین در مورد فرایندهایی مانند نوبت صحبت‌کردن و گوش‌دادن نکاتی را به آنها می‌آموزد درحالی‌که دیگران اخبار خود را به اشتراک می‌گذارند.

کودکان و نوجوانانی که به طور منظم با خانواده خود غذا می‌خورند از بسیاری جهات، از سلامت روحی و جسمی گرفته تا نتایج مدرسه، بهتر عمل می‌کنند.

شش راه برای لذت بخشیدن به وعده‌های غذایی خانوادگی

وعده‌های غذایی خانوادگی

فواید وعده‌های غذایی خانوادگی

  1. وعده‌های غذایی خانوادگی : زمان‌های منظم را برای صرف غذا اختصاص دهید

وقتی این زمان‌ها را در برنامه هفتگی خود قرار می‌دهید، احتمالاً همه آنجا هستید. صرف وعده‌های غذایی خود در یک میز، درحالی‌که تلویزیون و تلفن‌ها خاموش هستند، می‌تواند این زمان را ویژه‌تر کند.

  1. وعده‌های غذایی خانوادگی : عجله را کاهش دهید

اگر حدود 20-30 دقیقه برای وعده‌های غذایی خانوادگی وقت بگذارید، به فرزندانتان وقت زیادی برای خوردن غذا می‌دهد. آنها این فرصت را خواهند داشت که غذاهای جدید را امتحان کنند و عادات غذایی خوبی ایجاد کنند. این همچنین به شما زمان می‌دهد تا آرام باشید، گپ بزنید و از خانواده خود لذت ببرید.

اگر کودک نوپایی دارید که به‌سختی می‌تواند 20 دقیقه آرام بنشیند، اجازه دهید کمی حرکت کند. اما بهتر است اجازه دهید کودک نوپا فقط وقتی پشت میز نشسته غذا بخورد.

  1. همه را درگیر کنید

مشارکت فرزندان در انتخاب و تهیه وعده‌های غذایی خانوادگی، احتمال خوردن آنها را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند افراد ناخوشایند را به امتحان غذای جدید ترغیب کند.

حتی کودکان خردسال نیز می‌توانند در تهیه وعده‌های غذایی خانوادگی کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، آنها می‌توانند میوه‌ها و سبزی‌ها را بشویند، یا سالاد بریزند. آنها همچنین می‌توانند با تنظیم میز و حتی تزئین آن با گل کمک کنند.

کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر ممکن است از پیداکردن دستورالعمل‌های جدید و پختن وعده‌های غذایی برای خانواده لذت ببرند – به‌عنوان‌مثال، یک‌بار در هفته یا دوهفته. این به شما کمک می‌کند تا مسئولیت تهیه غذا را به اشتراک بگذارید و به کودک این فرصت را می‌دهد تا آشپزی را بیاموزد.

  1. از وعده‌های غذایی خانوادگی به‌عنوان فرصتی برای صحبت استفاده کنید

وعده‌های غذایی خانوادگی می‌تواند راهی عالی برای همگام شدن با آنچه همه انجام می‌دهند باشد. اما گاهی اوقات کودکان به‌سختی می‌توانند روزهای خود را با کلمات بیان کنند. اگر به نظر کودک شما می‌رسد، می‌تواند از کودک شما سؤالاتی بپرسد که بیش از پاسخ مثبت یا منفی نیاز دارد. به‌عنوان‌مثال، “یک اتفاق بزرگ که امروز در مدرسه اتفاق افتاده را به من بگویید”.

ایده دیگر ممکن است این باشد که همه به نوبت چیزهای خوب و بد مربوط به‌روز خود را به اشتراک بگذارند. به‌این‌ترتیب فرزند شما احساس نمی‌کند که درجا زده است.

اما اگر فرزند شما واقعاً نمی‌خواهد حرف بزند، بهتر است خیلی فشار ندهید یا موضوعات ملموس را مطرح نکنید. برای فرزند شما خوب است فقط در کنار خانواده باشد و با صحبت دیگران صحبت کند. ایده این است که زمان غذا را لذت‌بخش و اجتماعی کنید.

  1. به رفتار خوب پاداش دهید

هنگامی‌که فرزندان خردسالتان غذای خوبی می‌خورند، از رفتارهای خوب استفاده می‌کنند و غذاهای مختلف را امتحان می‌کنند، سعی کنید آنها را ستایش کنید. به آنها بگویید که چه کاری خوبی انجام می‌دهند. حتی ممکن است بخواهید برای پاداش دادن به رفتارهایی مانند امتحان کردن هر غذایی در بشقاب یا گفتن “لطفاً” و “متشکرم” از یک جدول پاداش استفاده کنید.

از استفاده از غذا به‌عنوان مجازات یا رشوه خودداری کنید. به‌عنوان‌مثال، ایده خوبی نیست که بگویید، “اگر کلم بروکلی خود را بخورید، می‌توانید دسر بستنی میل کنید”. این می‌تواند کودک شما را بیشتر از غذاهای سالم به غذاهای دیگر علاقه‌مند کند.

وعده‌های غذایی خانوادگی

  1. هنگام میل غذا خلاق باشید

هنگامی‌که وقت و فرصت دارید، لذت بردن از وقت میل غذا می‌تواند چیزی را به خانواده منتقل کند که منتظر آن باشند. به‌عنوان‌مثال، در آخر هفته ممکن است:

  • برای صبحانه پنکیک درست کنید
  • برای شام یک مهمان ویژه را مثل یک دوست، پدربزرگ و مادربزرگ یا همسایه دعوت کنید. این همچنین می‌تواند راهی عالی برای شناختن دوستان کودک بزرگ‌تر یا نوجوان شما باشد
  • یک وعده غذایی با مضمون ایجاد کنید – به‌عنوان‌مثال، غذای یک کشور با زبانی که کودک شما در مدرسه می‌آموزد.
همچنین بخوانید :  نقش لبنیات بر سلامتی و ضرورت مصرف آن