بهترین شیر برای افراد مبتلا به دیابت

بهترین شیر برای افراد مبتلا به دیابت

بهترین شیر برای افراد مبتلا به دیابت

بهترین شیر برای افراد مبتلا به دیابت 626 417 لبنیات صباح

شیر برای افراد مبتلا به دیابت : شیر ماده اصلی بسیاری از رژیم‌های غذایی است، اما تعداد کربوهیدرات آن می‌تواند بر قند خون تأثیر بگذارد که ممکن است خبر نگران کننده ای برای افراد دیابتی باشد.

کربوهیدرات‌ها به شکل لاکتوز در شیر ایجاد می‌شوند. لاکتوز یک قند طبیعی است که انرژی بدن را تأمین می‌کند. یک وعده 225 گرمی شیر حاوی 12 گرم کربوهیدرات است.

انجمن دیابت آمریکا (ADA) توصیه می‌کند محتوای کربوهیدرات را در وعده‌های غذایی فردی به دست آورید تا سطح قند خون سالم به دست آید. بررسی قند خون قبل و بعد از غذا می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید بدن و مقدار قند خون به کدام غذاها پاسخ می‌دهد.

با 1 یا 2 وعده در وعده غذایی، یا 15 تا 30 گرم کربوهیدرات شروع کنید. بااین‌وجود عوامل زیادی می‌توانند مقدار توصیه شده شیر را تغییر دهند. یک فنجان شیر گاو 12 گرم کربوهیدرات تأمین می‌کند که معادل یک وعده است.

درحالی‌که شیر گاو کلسیم را به رژیم غذایی اضافه می‌کند، تأثیر آن بر قند خون باید باعث شود که فرد دیابتی گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرد.

شیر برای افراد مبتلا به دیابت

بهترین شیر برای افراد دیابتی

انواع شیرهای توصیه شده برای دیابت بسته به نیاز آنها به کربوهیدرات متفاوت خواهد بود.

“بهترین” شیر برای یک فرد دیابتی به طعم‌دهنده‌ها، بقیه رژیم روزانه و کل کربوهیدرات روزانه بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی قصد دارد میزان مصرف کربوهیدرات را تا حد ممکن کاهش دهد، شیر بادام و کتان تقریباً کربوهیدرات صفر دارد.

تمام شیر گاو حاوی کربوهیدرات است و برای افراد دیابتی مهم است که این مقدار را در تعداد کربوهیدرات خود لحاظ کنند. بااین‌حال، شیر بدون چربی می‌تواند برای افرادی که تحمل لاکتوز ندارند و شیر گاو را ترجیح می‌دهند، گزینه کم‌چربی و کم کالری باشد.

غذاها و نوشیدنی‌های کم‌چرب مانند شیر بدون چربی ممکن است منجر به افزایش سطح قند خون در اثر جذب سریع‌تر شود؛ بنابراین برای تعیین اینکه و چه نوع شیر گاو بهترین است، نظارت بر قند می‌تواند مفید باشد.

همچنین بخوانید :  تفاوت بین پاندمی و اپیدمی و تاریخچه کرونا

بررسی مصرف شیر برای افراد دارای دیابت نوع 2

چندین مطالعه علمی تلاش کرده است تا ارتباطی بین نوشیدن شیر و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 پیدا کند.

مطالعه‌ای که در سال 2011 در مجله تغذیه انجام شد 82000 زن را که قبلاً یائسگی خود را تمام کرده بودند و در ابتدای مطالعه تشخیص دیابت دریافت نکرده بودند، بررسی کرد. در طول 8 سال، محققان میزان مصرف لبنیات از جمله شیر و ماست توسط شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند.

آنها بدین صورت نتیجه‌گیری کردند: “رژیم غذایی حاوی لبنیات کم‌چرب با کاهش خطر دیابت در زنان یائسه، به‌ویژه در افراد چاق همراه است.”

مطالعه دیگری از سال 2011 ، منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، رابطه بین مصرف لبنیات در دوران بلوغ و خطر ابتلا به آنها برای دیابت نوع 2 در بزرگسالان را ردیابی کرد. محققان نتیجه گرفتند که مصرف بیشتر لبنیات در دوران بلوغ با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

اینکه آیا خطر دیابت پایین‌تر ناشی از خود لبنیات است یا بسیاری از دیگر عوامل سبک زندگی، از جمله مصرف مداوم لبنیات در بزرگسالی، تحقیقات بیشتری را ضروری می‌کند.

یک مطالعه در سال 2014 ، توسط محققان در سوئد انجام شد، نشان داد که مصرف بیشتر لبنیات پرچرب، از جمله کره، ماست، شیر، خامه و پنیر، با خطر کمتر ابتلا به دیابت همراه است.

محققان اثرات چربی‌های اشباع مختلف را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که یک رژیم غذایی غنی از انواع چربی اشباع موجود در لبنیات دارای اثر محافظتی در برابر دیابت نوع 2 است.

آنها همچنین ارتباطی بین افزایش خطر ابتلا به این بیماری و رژیم غذایی غنی از چربی‌های اشباع شده از گوشت یافتند.

انتخاب یک نوع شیر ممکن است برای افرادی که قبلاً به دیابت نوع 2 مبتلا هستند ملاحظات مختلفی را در برداشته باشد. به‌عبارت‌دیگر ممکن است بیشتر از مصرف چربی بر کنترل دریافت کربوهیدرات تمرکز کنند.

همچنین بخوانید :  شیر و خواص آن برای سلامتی

بااین‌حال، این مطالعات این نکته را مطرح می‌کند که همه چربی‌ها برای سلامتی مضر نیستند، از جمله آنهایی که در شیر وجود دارد.

شیر برای افراد مبتلا به دیابت

تغذیه و اطلاعات تغذیه‌ای انواع شیر

در زیر اطلاعات تغذیه‌ای برای برخی گزینه‌های رایج شیر وجود دارد. همه اندازه‌های وعده برای 1 فنجان یا 225 گرم شیر است:

شیر و مصرف آن

حقایقی درباره شیر و مصرف شیر

شیر کامل

  • کالری: 149
  • چربی: 8 گرم
  • کربوهیدرات: 12 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • پروتئین: 8 گرم
  • کلسیم: 276 میلی‌گرم

شیر بدون چربی

  • کالری: 91
  • چربی: 0.61 گرم
  • کربوهیدرات: 12 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • پروتئین: 9 گرم
  • کلسیم: 316 میلی‌گرم

شیر بادام (شیرین نشده)

  • کالری: 39
  • چربی: 2.88 گرم
  • کربوهیدرات: 1.52 گرم
  • فیبر: 0.5-1 گرم (بستگی به مارک دارد)
  • پروتئین: 1.55 گرم
  • کلسیم: 516 میلی‌گرم

شیر سویا (شیرین نشده)

  • کالری: 79
  • چربی: 4.01 گرم
  • کربوهیدرات: 4.01 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 7 گرم
  • کلسیم: 300 میلی‌گرم

شیر کتان (شیرین نشده، هیچ پروتئینی اضافه نمی‌شود)

  • کالری: 24
  • چربی: 2.50 گرم
  • کربوهیدرات: 1.02 گرم
  • فیبر: 0 گرم (بستگی به مارک دارد)
  • پروتئین: 0 گرم

شیربرنج (شیرین نشده)

  • کالری: 113
  • چربی: 2.33 گرم
  • کربوهیدرات: 22 گرم
  • فیبر: 0.7 گرم
  • پروتئین: 0.67 گرم
  • کلسیم: 283 میلی‌گرم

درحالی‌که این موارد تنها چند مورد از گزینه‌های شیر برای افراد دیابتی است، اما محتوای تغذیه‌ای تفاوت‌های فاحش بین انواع مختلف شیر را نشان می‌دهد.

توجه به این نکته مهم است که مشخصات بالا برای انواع شیرین نشده است. اگر این نوع شیرها حاوی قندهای اضافه شده باشند، حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هستند.