5 دلیل برای مصرف قارچ در وعده های غذایی

فواید مصرف قارچ

5 دلیل برای مصرف قارچ در وعده های غذایی

5 دلیل برای مصرف قارچ در وعده های غذایی 626 417 لبنیات صباح

فواید مصرف قارچ در وعده های غذایی  : داشتن قارچ در برنامه غذایی خود بسیار مفید است و اضافه‌کردن قارچ در وعده‌های غذایی خود فوایدی دارد که در این مقاله کوتاه پنج تا از مهم‌ترین فواید آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

فواید مصرف قارچ در وعده های غذایی

  1. قارچ‌ها سرشار از ویتامین D هستند

قارچ‌ها تنها ماده تولیدکننده ویتامین D هستند، ماده مغذی که در بسیاری از غذاهای معمول استفاده می‌شود. قارچ‌ها در معرض نور ماورا بنفش می‌توانند ویتامین D تولید کنند. به‌عنوان‌مثال، یک قارچ پرتابلا که تحت اشعه ماورا بنفش قرار گرفته باشد، بیش از 100٪ مقدار روزانه ویتامین D را در خود دارد.

  1. طعم گوشتی دارند

عطروطعم قارچ به‌عنوان UMAMI  توصیف شده است، یک کلمه ژاپنی به معنای “طعم خوش مزه” که به‌عنوان حس مزه پنجم شناخته می‌شود. قارچ پرتابلا عطروطعم کمی‌تری دارد، هرچند که طعم ملایم این قارچ دکمه‌ای سفید با پخت‌وپز عمیق‌تر می‌شود. قارچ Portabella همچنین دارای بافتی گوشتی است، به همین دلیل است که آنها را به‌صورت کامل کبابی یا به‌جای همبرگرهای گوشتی، روی نان‌ها سرو می‌کنند.

  1. سرشار از سلنیوم هستند

قارچ یکی از غنی‌ترین منابع سلنیوم است. این ماده معدنی است که مانند آنتی‌اکسیدان در بدن شما عمل می‌کند، سلول‌ها را در برابر آسیب‌هایی که منجر به بیماری می‌شود محافظت می‌کند. سلنیوم همچنین در سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

فواید مصرف قارچ در وعده های غذایی

  1. می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند

قارچ بسیار کم کالری است. در یک وعده پنج قارچ دکمه‌ای سفید یا یک قارچ کامل پرتابلا فقط حدود 20 کالری دارد! بااین‌حال قارچ‌ها نتایج جالبی را در مطالعات دانشمندان داشت. در مطالعه‌ای که در مجله Appetite منتشر شد، افرادی که در وعده ناهار قارچ را با گوشت تعویض می‌کردند، میزان کالری و چربی دریافتی را کاهش دادند، به‌طوری‌که همانند افرادی که گوشت خورده بودند احساس سیری می‌کردند درحالی‌که کالری کمتری دریافت کرده بودند.

  1. آنها یک محصول در دسترس و بسیار پایدار هستند

قارچ‌ها را می‌تواند به‌راحتی در داخل خانه یا محیط‌های محلی نیز پرورش داده داد و به نور خورشید، زمین‌های کشاورزی یا آب زیادی احتیاج ندارند. وقتی آنها را به‌جای گوشت می‌خورید – یا آنها را مخلوط می‌کنید تا گوشت کمتری بخورید – همچنین ردپای کربن کلی وعده‌های غذایی خود را کاهش می‌دهید.

همچنین بخوانید :  پنیر لاکتیکی صباح و خواص آن