3 راهکار برای تشویق کودکان به تغذیه سالم

تشویق کودکان به تغذیه سالم

3 راهکار برای تشویق کودکان به تغذیه سالم

3 راهکار برای تشویق کودکان به تغذیه سالم 1000 714 لبنیات صباح

تشویق کودکان به تغذیه سالم : برای این که کودکان انرژی کافی در طول روز داشته باشند و یا درس را بهتر یاد بگیرند، در طول روز نیاز به مصرف ۱۳ واحد میوه و سبزی، ۲ الی ۳ لیوان لبنیات و ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم غلات دارند. ما می‌توانیم بخش قابل توجهی از این نیاز را در قالب یک برنامه تغذیه سالم برای کودکان و دانش آموزان بگنجانیم.

مصرف لبنیات

مصرف لبنیات برای کودکان از جمله نوشیدن شیر فواید بسیار زیادی برای رشد و سلامتی کودکان بهمراه دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که افزودن ۱ لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان موجب ۵ درصد افزایش در سرعت راه رفتن و ۲۵ درصد کاهش در خطر عدم حفظ تعادل در دوران بزرگ‌سالی می‌شود.

برای مشاهده مطلب ضرورت مصرف شیر و لبنیات برای کودکان کلیک کنید

اما چطور بچه‌ها را به مصرف خوراکی‌های سالم عادت بدهیم؟

تشویق کودکان به تغذیه سالم

تشویق کودکان به تغذیه سالم

تشویق کودکان به تغذیه سالم

  • تشویق کودکان به تغذیه سالم را با همکاری خودشان آماده کنید. وقتی بچه‌ها در تهیه غذای خود مشارکت می‌کنند، علاقه بیشتری برای امتحان خوراکی‌های جدید و چیزی که شما برای آن‌ها آماده کرده‌اید، پیدا می‌کنند.
  • سعی کنید در هر وعده خوراکی که برای بچه‌ها آماده می‌کنید تنوع رنگی ایجاد کنید. به بچه‌ها یاد بدهید که باید روزانه از هر گروه رنگی غذایی مصرف کنند. در زبان انگلیسی به این کار اصطلاحا “eating the rainbow” گفته می‌شود که یک الگو برای تغذیه سالم و کامل است.
  • خوراکی‌ها را طوری آماده کنید که خوردن آن‌ها راحت باشد. زنگ‌های تفریح کوتاه هستند و وقتی که خوردن یک خوراکی برای بچه‌ها سخت باشد آن را نخواهند خورد. پس میوه‌ها و سبزیجات را خرد کنید یا آن‌ها را در سیخ‌های چوبی قرار دهید تا هم ظاهر جذاب‌تری داشته باشند و هم خوردن آن‌ها سرگرم کننده باشد.
همچنین بخوانید :  با هم کرونا را شکست می دهیم