آیا ماست و میوه چاق کننده است؟ همه چیز درباره فواید ماست و میوه

فواید ماست و میوه

آیا ماست و میوه چاق کننده است؟ همه چیز درباره فواید ماست و میوه

آیا ماست و میوه چاق کننده است؟ همه چیز درباره فواید ماست و میوه 1024 640 لبنیات صباح

میوه و ماست به صورت جداگانه الگوهای غذایی سالم هستند، میوه‌ها منبع عالی آنتی اکسیدان ها و فیبرهای پروبیوتیک هستند که می‌توانند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کنند. از طرف دیگر، ماست یک غذای مغذی است که منبع خوبی از پروتئین لبنیات، کلسیم، منیزیم، ویتامین B-12 و سایر اسیدهای کلیدی است علاوه بر این، حاوی باکتریایی مفید است که آن را به منبع بالقوه ای از پروبیوتیک ها تبدیل می کند.

ترکیب مصرف ماست و میوه می‌تواند پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، پروتئین با کیفیت بالا، اسیدهای چرب مهم و ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را فراهم کند که دارای پتانسیل اثرات هم افزایی بر سلامت هستند. مصرف ماست با کاهش افزایش وزن و بروز کمتر دیابت نوع 2 مرتبط است، درحالی که میوه‌ها تأثیراتی را در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ایجاد کرده اند. در ادامه با مجله سلامتی صباح همراه باشید تا همه چیز را درباره ماست و میوه به شما خواهیم گفت.

فواید ماست و میوه، ماست را با میوه میل کنید !

ارزش غذایی ماست به‌همراه میوه، به طور قابل ملاحظه‌‌ای بالا می‌رود. ماست در گروه لبنيات قرار دارد و گاهي مصرف آن نسبت به شير بيشتر توصيه می ‌شود، زيرا سيستم گوارشی بعضی ‌افراد نسبت به قند لاکتوز موجود در شير حساسيت دارد، ولی اين لاکتوز در ماست تبديل به اسيد لاکتيک می‌شود و ديگر حساسيت به وجود نمي ‌آورد.

البته اگر نمی‌دانید چه نوع ماستی مناسب شماست پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید ماست را با دقت مطالعه کنید تا با مصرف ماست نامناسب سلامت خود و خانواده را به خطر نندازید!

میوه و ماست تقویت کننده جذب کلسیم هستند

از طرف ديگر، کلسيم ماست راحت ‌تر از شير جذب بدن مي‌ شود، چون PH ماست پايين ‌تر است و کلسيم در آن به صورت محلول درمي ‌آيد.
ماست باکتري ‌هايي دارد که سبب افزايش قدرت سيستم دفاعي بدن مي‌ شود. اين باکتري‌ ها همچنين کلسترول خون را پايين مي ‌آورند و فشار خون را تنظيم مي‌ کنند، بنابراين ماست براي کساني که چربي و فشار خون بالا دارند، بهترين انتخاب است و مصرف ماست و میوه نه تنها باعث چاقی نمی‌شود بلکه عامل موثری برای لاغری و سلامت جسمی شما خواهد بود.

همان طور که مي دانيد، ماست و ميوه ترکيبي از ماست و ميوه‌ است و در واقع خواص تغذيه ‌اي هر دو گروه را دارد. ميوه‌ها تاثير مثبتي روي مغز انسان مي‌ گذارند. براي مثال، تاثير مثبت ميوه بر تقويت حافظه و يادگيري سريع مطالب به اثبات رسيده است.
علاوه بر اين، ميوه‌ها داراي فيبر فراوان هستند و فيبرها از بروز چاقي، فشار خون بالا و بيماري ‌هاي قلبي عروقي جلوگيري مي‌ کنند.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --