طرز تهیه کره هلو

طرز تهیه کره هلو

طرز تهیه کره هلو

طرز تهیه کره هلو 1024 680 لبنیات صباح

طرز تهیه کره هلو : کره‌ی هلو یک صبحانه‌ی خوشمزه و لذیذ و ویژه‌ است که توصیه می‌کنیم آن را به عنوان یک صبحاه‌ی اشتهاآور برای بچه‌های بد غذا در نظر بگیرید. برخلاف اینکه نام این صبحانه کره‌ی هلو است، در تهیه‌ی آن از کره استفاده نمی‌شود. منظور از کره این است که هلو با پخته شدن غلظت زیادی پیدا می‌کند و می‌توان آن را مانند کره، رو‌ی نان مالید.

طرز تهیه کره هلو

با تهیه‌ی این صبحانه‌، بچه‌‌ها نه تنها طعم یک صبحانه‌ی بسیار خوشمزه را می‌چشند، بلکه از مواد مغذی موجود در هلو هم برخوردار می‌شوند. هلو یک سوپر میوه‌ی سرشار از کلسیم بوده و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی از جمله ویتامین B، پتاسیم، آهن و ویتامین C است.

اهمیت خوردن وعده صبحانه سالم

نکته‌ای که سبب محبوبیت بیشتر این صبحانه می‌شود، طرز تهیه‌ی آسان و آماده شدن سریع آن است. در ادامه طرز تهیه‌ی کره هلو را به دو روش به شما آموزش می‌دهیم‌.

مواد لازم برای تهیه‌ی کره‌ی هلو

  • هلو‌ی بزرگ: هشت تا ده عدد
  • شکر: یک فنجان
  • لیموترش: یک عدد
  • آب: نصف فنجان

روش اول طرز تهیه‌ی کره‌ی هلو در آرام‌پز

۱.
برای تهیه‌ی کره هلو، ابتدا باید پوست هلوها را بگیرید. آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای این کار، قرار دادن آن‌ها در آب جوش است.

برای این کار، یک قابلمه‌ی بزرگ را آب کنید و روی حرارت بگذارید‌. حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. در همین زمان، در یک کاسه چند تکه یخ بیندازید و کاسه را کنار بگذارید. زمانی که آب جوشید، حرارت را روی متوسط بگذارید و هلوها را به مدت ۳۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید. سپس هلوها را دست‌کم به مدت یک دقیقه در ظرف یخ قرار دهید. با این کار پوست هلوها به راحتی کنده می‌شوند. پس از کندن پوست هلوها، آن‌ها را خرد کنید و هسته‌هایشان را در بیاورید.

۲.
آب لیموترش را کامل بگیرید و کنار بگذارید. هلوهای خرد شده، شکر، آب لیمو ترش و آب را داخل آرام‌پز بریزید. درب آرام‌پز را بگذارید و مواد را به مدت ۶۰ دقیقه روی درجه‌ی کم بپزید.

۳.
با احتیاط درب آرام‌پز را بردارید و مواد را به مدت دو تا سه ساعت دیگر یا تا زمانی که مخلوط میوه نرم شود، بپزید. سپس آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود‌.

۴.
مخلوط هلو را در مخلوط‌‌کن بریزید و تا زمانی که نرم و غلیظ شود، مخلوط کنید.

۵.
کره هلو را در ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال قرار دهید. کره هلو را هنگام سرو از یخچال بیرون آورید و روی نان تست بمالید‌. نوش جان.

روش دوم طرز تهیه‌ی کره‌ی هلو در زودپز

۱.
پوست هلوهای شسته ‌شده را (به همان روشی که قبل‌تر توضیح دادیم) بگیرید، هسته‌های آن‌ها را در بیاورید و هلو‌ها را خرد کنید. شکر، آبلیمو، آب و هلوهای خردشده را در زودپز بریزید و به مدت هشت دقیقه بپزید. قبل از باز کردن درب زودپز، اجازه دهید هوای داخل آن کامل خارج شود.

۲.
مخلوط هلو را هما‌نطور که در زودپز است، با گوشت‌کوب تبدیل به پوره کنید. سپس زودپز را روی درجه متوسط گذاشته و در حین هم زدن مداوم کره‌ی هلو، آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید. اگر کره‌ی هلو خیلی حباب کرد، حرارت را کم کنید. نوش جان.

چند نکته برای تهیه‌ی کره‌ی هلو

  • کره‌ی هلو را باید طی دو هفته مصرف کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید در تهیه‌ی کره‌ی هلو از انبه هم استفاده کنید. برای این کار به دو عدد انبه نیاز دارید. مراحلی که برای پختن و خرد کردن هلو انجام دادید (مرحله‌ی اول و دوم) را برای انبه هم انجام دهید.
  • به جای آب، می‌توانید به همان میزان آب‌میوه‌ی هلو یا آب انبه اضافه کنید.
2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --