طرز تهیه پیروگی؛ غذای لذیذ لهستانی

طرز تهیه پیروگی غذای لذیذ لهستانی

طرز تهیه پیروگی؛ غذای لذیذ لهستانی

طرز تهیه پیروگی؛ غذای لذیذ لهستانی 1024 680 لبنیات صباح

پیروگی یک دلمه خمیری است که ظاهر و طرز تهیه آن بسیار مشابه پیراشکی است. پیروگی سیب‌زمینی یکی از غذاهای محبوب اروپای شرقی است که در فیلینگ آن می‌توان از مواد مختلفی مانند سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده، انواع پنیر و سایر مواد دلخواه استفاده کرد. پیروگی را می‌توان هم به عنوان پیش‌غذا و هم غذای اصلی سرو کرد. مواد داخلی پیروگی را می‌توان نه فقط بر حسب رسپی اصلی بلکه بنا بر طبع و سلیقه خودتان انتخاب کنید. در این مقاله می‌توانید دستور پخت اصلی یک پیروگی لهستانی را همراه با ویدیو ببینید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیروگی

  • آرد چندمنظوره: ۴ و نیم پیمانه
  • نمک: دو قاشق چای‌خوری
  • شیر صباح (ولرم): ۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد بزرگ
  • کره: ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه صباح: یک سوم پیمانه

مواد لازم برای تهیه فیلینگ پیروگی

  • سیب‌زمینی: یک کیلوگرم
  • پیاز خردشده: یک چهارم پیمانه
  • کره: ۱ قاشق غذاخوری
  • خامه صباح:۳ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه:  ۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پنیر چدار صباح: نصف پیمانه پیمانه
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • کره: نصف پیمانه

طرز تهیه پیروگی

طرز تهیه مواد فیلینگ پیروگی

سیب‌زمینی‌هایی که پوست کنده و مکعبی خرد کرده‌اید را به همراه یک چهارم پیمانه پیاز خرد شده درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را با آب پر می‌کنیم تا جایی که حدود ۳ سانتی‌متر روی سیب‌زمینی‌ها را بپوشاند. اجازه بدهید سیب‌زمینی‌ها حدود ۲۰ دقیقه با حرارت زیاد بجوشند. بعد از ۲۰ دقیقه با یک چنگال میزان پخته بودن آن‌ها را تست کنید و اگر نرم شده بودند به این معناست که سیب‌زمینی‌های شما پخته و آماده درست کردن فیلینگ هستند.

آب ظرف را خالی کرده و کره، خامه، نمک، فلفل و پودر سیر را به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن مواد با یک هم‌زن برقی یا هم‌زن دستی همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. بعد از این، نوبت به پنیر می‌رسد که می‌توانید از پنیر چدار صباح برای طعم بهتر استفاده کرده و آن را به مواد اضافه کنید. پس از اضافه کردن پنیر مجددا مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه فیلینگ پیروگی

طرز تهیه خمیر پیروگی

برای درست کردن خمیر پیروگی، آرد و نمک را الک کرده و درون میکسر بریزید. پس از این مرحله نوبت به اضافه کردن شیر گرم، تخم‌مرغ، کره ذوب شده و خامه است. آن را درون یک ظرف با هم مخلوط کرده و سپس آن را به درون میکسر ریخته و با آرد ترکیب کنید. ابتدا با سرعت کم خمیر را ورز داده و رفته رفته سرعت میکسر را زیادتر کنید تا زمانی که خمیر شما نرم و کش‌دار شود. اگر خمیر پیروگی شما هنوز چسبنده به نظر می‌رسید می‌توانید کمی آرد به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید. بعد از اینکه خمیر به بافت مورد نظر رسید، روی خمیر را پوشانده و برای حداقل ۳۰ دقیقه به آن استراحت بدهید.

طرز تهیه خمیر پیروگی

نحوه برش و رول کردن خمیر پیروگی

خمیر را به قطعات مساوی تقسیم کنید و هر تکه از آن را روی سطح آردپاشی شده قرار بدهید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت چانه درآورده و گرد کنید. پس از آن هر تکه خمیر را با وردنه پهن کنید تا جایی که خمیر نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد. در حین کار بقیه خمیرها را بپوشانید تا از خشک شدن آن‌ها جلوگیری شود. پس از پهن کردن خمیر نوبت به قالب زدن آن می‌رسد. با استفاده از یک قالب یا لیوان شیشه‌ای روی خمیر، قالب‌های دایره‌ای شکل بزنید. اضافه‌های خمیر را درون ظرف قرار داده و روی آن‌ها را بپوشانید.

پر کردن و شکل دادن به خمیر پیروگی

در این مرحله نصف قاشق غذاخوری از مواد فیلینگ را برداشته و درون تکه‌های خمیر قالب زده شده قرار می‌دهیم. برای بستن خمیر، خمیر را کف دستتان قرار داده و مواد را روی یک نیمه آن بریزید. سپس طرف دیگر خمیر را روی مواد برگردانده و دو لبه را به هم بچسبانید. می‌توانید لبه‌ها را برای استحکام بیشتر چین دهید تا مواد از آن خارج نشود. فرایند پر کردن را برای تمام تکه‌های خمیر ادامه دهید و آن‌ها را کنار بگذارید. تعداد پیروگی‌های شما برای این میزان مواد باید حدودا به ۶۰ عدد برسد.

پر کردن خمیر پیروگی

آماده کردن پیازهای کاراملی و جوشاندن پیروگی‌ها

در این مرحله نوبت می‌رسید به حاضر کردن پیازهای کاراملی. پیازها را نگینی خرد کرده و سپس با کره روی حرارت متوسط سرخ کنید. پیازها را هم بزنید تا شفاف و کاراملی شوند.

درون یک قابلمه آب را جوش بیاورید و پیروگی‌ها را یکی یکی درون آن قرار دهید. بعد از اینکه پیروگی ها روی سطح آن شناور شدند برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه اجازه بدهید تا بجوشند. پس از آن با یک قاشق آن‌ها از توی قابلمه برداشته و درون کاسه یا بشقاب بچینید. برای تزئین می‌توانید روی پیروگی‌ها را با پیاز کاراملی یا خامه تزيین کنید. اگر شما هم طرفدار غذاهای ساده هستید، پیشنهاد ما به شما دیدن طرز تهیه باباغنوش مدیترانه‌ای است.

سوالات متداول

آیا می‌توان به جای جوشاندن پیروگی آن را سرخ کرد؟ بله. در رسپی اصلی این غذای لهستانی پیروگی‌ها پس از آماده‌سازی جوشانده می‌شوند؛ اما اگر مایل باشید می‌توانید آن‌ها را بنا به ذائقه خودتان درون روغن داغ سرخ کنید.

برای فیلینگ پیروگی از چه مواد دیگری می‌توان استفاده کرد؟ برای مواد درون پیروگی به جیز سیب‌زمینی می‌توانید از گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه‌ای و فیلینگ‌های مشابه پیراشکی استفاده کنید.

برای پیروگی از چه سایددیش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ پیروگی را می‌توانید در کنار ماست هم‌زده یا سس گوجه فرنگی نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

-- بارگیری کد امنیتی --