اشتباهات رایج و مضر برای زیبایی و سلامتی پوست، مو و دندان

اشتباهات رایج و مضر برای زیبایی و سلامتی پوست

اشتباهات رایج و مضر برای زیبایی و سلامتی پوست، مو و دندان

اشتباهات رایج و مضر برای زیبایی و سلامتی پوست، مو و دندان 1024 680 لبنیات صباح

زیبایی و سلامتی پوست : اشتباهات رایج و روزمره ای که ممکن است به زیبایی و سلامتی و سبک زندگی شما آسیب برساند و برای بسیاری از ما ناچیز باشد و تا کنون به آن توجه نکرده ایم ولی در دراز مدت آسیب های بسیار هزینه بر و حتی جبران ناپذیری داشته باشد در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

بعد از قهوه یا چای یا آبمیوه هرگز بلافاصله مسواک نزنید

درست است که اسید یا قند موجود در قهوه ، نوشابه و آب میوه در پوسته خارجی دندان شما که مینا نامیده می شود از بین می رود. اما سعی نکنید بلافاصله آنها را پاک کنید. وقتی دندان های خود را درست بعد از خوردن یک ماده غذایی یا نوشیدنی اسیدی مسواک می زنید ، آن مینای دندان ضعیف را از بین خواهید برد. در عوض ، خوب با آب چرخش دهید و حداقل 1 ساعت صبر کنید تا مسواک بزنید.

با موهای خشک هرگز شنا نکنید

آب استخر دارای مواد شیمیایی است که به مو آسیب می رساند و موهای بلوند را سبز می کند. موهای خود را مانند اسفنج خشک شده در نظر بگیرید: اگر قبل از شنا موهای خود را با آب شیر مرطوب کنید ، نمی تواند به همان اندازه در استخر خیس بخورد. هنگام بیرون آمدن ، موهای خود را بلافاصله بشویید ، ترجیحاً با شامپوی بعد از شنا.

از شامپو به اندازه مناسب و معقول استفاده کنید

شامپو روغن های طبیعی پوست سر شما را از بین می برد. اگر بیش از حد این کار را انجام دهید و موهای شما کدر و خشک می شوند. اما اینکه هر چند وقت یکبار از آن استفاده کنید به نوع موهای شما بستگی دارد. برای موهای ریز و صاف ، در صورت تجمع روغن و آلودگی می توانید هر روز شامپو بزنید ، اما بسیاری از کارشناسان می گویند این کار را باید هر 2 تا 3 روز یک بار انجام دهید. موهای پرپشت یا فرفری می توانند چند روز تا یک هفته بین پاک سازی ها باقی بمانند. افرادی که موهای بسیار بافتی دارند می توانند هر ماه یک یا دو بار آن را بشویند. از آرایشگر خود سؤال کنید که چه روال و محصولی مناسب موهای شماست.

موهایتان را زیاد سشوار نکشید

شاید نگران باشید اما این باعث می شود موهایتان سنگین شود. یا فقط وقت ندارید اما بدون آن موها خشک و کدر می شوند. برای اینکه رشته هایتان صاف و سالم به نظر برسد ، هر بار که موهای خود را می شویید از یک نرم کننده سبک استفاده کنید. این نرم کننده ها را به انتهای رشته موهای خود نرسانید(ریشه ها) و فقط نوک موهایتان را با آن نرم کنید. از انگشتان خود برای پخش کردن آن به طور آهسته و ملایم استفاده کنید.

ترشحات گوش های خود را با موم گوش خالی نکنید

ممکن است احساس خوبی داشته باشد ، اما سواب های پنبه ای در واقع موم گوش را عمیق تر می کنند. علاوه بر این ، حتی ممکن است به لاله گوش یا استخوانهای ریزی که به شما کمک می کنند گوش دهید آسیب برساند. بنابراین آیا استفاده از موم گوش جهت تمیزکاری گوش لازم است؟ در حالت ایده آل ، شما مجبور نیستید – بدن شما می تواند به تنهایی آن را پاک کند. اما اگر گوش هایتان احساس سنگینی می کند ، صدای زنگ را به سختی می شنوید یا در شنیدن مشکل دارید ، به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند تصمیم بگیرند که گوش شما شستشو داده شود یا خیر.

برای جلوگیری از تعریق از دئودورانت و عرق گیر استفاده کنید

دئودورانت بو می دهد ، اما اگر زیر بغل شما غالبا چسبناک می شود یا زیاد عرق می کند، ضد تعریق همان چیزی است که شما نیاز دارید. با متصل کردن غدد عرق رطوبت را متوقف می کند. اما زمان مصرف آن چه موقعی است؟ ابتدا دستورالعمل ها را بخوانید. بعضی از محصولات باید شب و دوباره صبح روی پوست خشک ادامه داشته باشند. کف دست شما زیاد عرق می کند؟ برای این منظور نیز می توانید از ضد تعریق استفاده کنید.

تیغ ریش تراش برقی یا مو تراش برقی خود را به موقع تعویض کنید

اگر از تیغ استفاده شده یا کند برای اصلاح استفاده می کنید ، برای تراشیدن کامل موها، باید چندین بار از همان منطقه عبور کنید. این برش های ریزی در پوست شما ایجاد می کند که می تواند منجر به برجستگی ، بثورات پوستی ، تحریک و عفونت شود. بعد از حدود پنج تا هفت اصلاح سعی کنید تیغ ریش تراش یا مو تراش خود را چک کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

در معرض محیط بخار بسیار گرم مانند سونای بخار گرم به مدت طولانی قرار نگیرید

آب گرم پوست را خشک می کند. اگر مبتلا به اگزما هستید ، می تواند منجر به سوختن و آسیب پوست شود. بنابراین از دوش های بسیار گرم حمام صرف نظر کنید. در عوض ، شیر آب را روی درجه ملایم تنظیم کنید. باید توجه داشته باشید که اگر پوست شما قرمز است یا هنگامی که از آن خارج می شوید احساس گرما می کنید درجه حرارت خیلی گرم است.

با صورت و پوست صورت خود با ملایمت برخورد کنید

نیازی نیست که با پارچه زبر روی پوست صورت خود بکشید تا ناخالصی ها و کثیقی های روز را از صورت خود پاک کنید. تمام نیاز پوست شما ماساژ ملایم با نوک انگشتان و یک پاک کننده ملایم است. صورت خود را روزی یک یا دو بار در آب ولرم یا خنک بشویید. برچسب پاک کننده خود را بررسی کنید و از مواد حاوی الکل یا مواد ساینده صرف نظر کنید.

در شستشوی مناطق حساس بدن دقت کنید

برای شستشوی مناطق حساس بدن صابون های سخت و معطر یا ضد عفونی کننده را کنار بگذارید – آنها می توانند تعادل باکتری هایی را که آن منطقه حساس  را سالم نگه می دارند از بین ببرند. دوش ، دستمال مرطوب معطر و دئودورانت های مربتط نیز همین است. تنها آنچه شما نیاز دارید صابون ساده و بدون عطر است تا هر روز به آرامی اطراف محل را بشویید.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --