با این ۷ عادت جوان بمانید

جوان بمانید

با این ۷ عادت جوان بمانید

با این ۷ عادت جوان بمانید 1024 680 لبنیات صباح

در دنیای امروز که همه به دنبال اکسیر جوانی هستند، پیدا کردن راه هایی برای جوان ماندن می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. دانشمندان معتقدند که جوان ماندن از ذهن شروع می‌شود. درگیری با چالش های مختلف در زندگی و به دنبال آن افزایش هورمون های آدرنالین و کورتیزول می‌تواند باعث فشار خون بالا و به خطر افتادن سلامت قلب شود. نکاتی که در این مقاله برای شما آورده‌ایم می‌توانند عناصر کلیدی برای روتین زندگی و حفظ جوانی باشند.

1- به ذهن خودتان استراحت بدهید

مطالعه ای که توسط عده ای از دانشمندان در بیمارستانی در ماساچوست انجام شد نشان داد که انجام مدیتیشن به جلوگیری از تغییرات مرتبط با افزایش سن در مغز کمک می‌کند. تلاش کنید تا در طول روز زمانی را پیدا کنید و در یک مکان آرام قرار بگیرید. چشمان خود را ببندید و سعی کنید تنش ها را از بدن خود جدا کرده و عضلات خود را شل کنید. توجهتان را به تنفس خود معطوف کنید، ذهن خود را خالی کنید و ده تا بیست دقیقه در این حالت بمانید. اگر پیش از این مدیتیشن را امتحان نکرده‌اید چندین ویدیوی مدیتیشن را به صورت آنلاین ببینید و کتاب هایی را در مورد مراقبه مطالعه کنید.

2- چربی بیشتری بخورید

قطعا منظور از چربی، فست فود نیست! امگا 3 یک چربی سالم است که می‌تواند به تثبیت خلق و خو و حفظ استحکام استخوان ها و کاهش التهاب در بدن کمک کند. چربی ای که در غذاهایی مانند  سالمون، گردو و مغزها یافت می‌شود. به گفته متخصصان برجسته، چربی های امگا 3 می‌توانند آنزیم های بدن را تحریک کنند تا چربی های ذخیره شده را از قسمت های مختلف بدن بسوزانند. چربی های سالم می‌توانند سلامت بدن شما را حفظ کرده و پوست شما را درخشان نگه دارند. اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی چربی های امگا 3 دریافت نمی کنید می توانید زیر نظر پزشک خود از مکمل های امگا 3 استفاده کنید. اگر دوست دارید همه چیز درباره چربی سالم و ناسالم را بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

3- برای جوان ماندن باید تحرک داشته باشید

کارشناسان معتقدند که ورزش منظم به تقویت عضلات، ساخت بدن سالم و تقویت خلق و خو می‌کند. دکتر گری اسمال، مدیر مرکز طول عمر UCLA می‌گوید:«تنها ده دقیقه پیاده‌روی در روز، خطر ابتلا به آلزایمر را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. تحرک بدنی همچنین، استرس و اضطراب را تا میزان قابل توجهی کم می‌کند. یوگا و سایر اشکال ورزش های ملایم در کنار دو و دوچرخه سواری، راه‌هایی عالی برای کاهش استرس هستند.

ورزش کنید

4- عشق بورزید

عشق را می‌توان در اشکال مختلفی پیدا کرد. برای مثال عشق میان دوستان، خانواده، حیوانات خانگی و سرگرمی های مختلف نیز نمود پیدا می‌کند. سعی کنید تا عشق را با شریک زندگی خود تجربه کنید. اعضای خانواده خود را در آغوش بگیرید و روابط محبت آمیز خود را تقویت کنید. در فعالیت های گروهی که مستلزم ارتباط با افراد مختلف است را تجربه کنید و با افرادی که با شما علائق مشترک دارند تعامل داشته باشید. با شرکت در یک کلاس نقاشی یا باشگاه ورزشی می‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد.

5- یوگا را امتحان کنید

یوگا به عنوان یک تمرین برای ذهن و بدن،تنفس آگاهانه را با حرکات فیزیکی بدن شما تنظیم می‌کند. این ورزش ملایم می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد و وضعیت بدنی، انعظاف‌پذیری و خلق و خو شما را بهبود ببخشد. نفس عمیق با وارد کردن اکسیژن کافی به بدن می‌تواند به دفع سموم بدن، پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود سلامت پوست کمک کند. صرف از نظر از سن یا سطح تجربه شما در این ورزش، یوگا یک راه عالی برای جوان ماندن است.

6- برای جوان ماندن بیشتر میوه بخورید

میوه های مختلفی مانند انار، انواع خانواده توت‌ها و زغال اخته دارای منابع غنی ویتامین C، E و آنتی اکسیدان هستند. این املاح موجب کاهش کلسترول و فشار خون شده، التهاب مفاصل را کاهاش داده و به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز کمک می‌کنند. مصرف میوه های مختلف موجب تحریک ترشح هورمون های رشد، بهبود وضعیت خواب، کاهش چربی، بهبود حافظه و تقویت سیستم ایمنی شده و همچنین به ما کمک می‌کند تا در سنین سالمندی جوان تر به نظر برسیم.

7- برای جوان ماندن مغز بازی های فکری انجام دهید

بر اساس مجله انجمن پزشکی آمریکا، بازی های ذهنی مانند جدول کلمات متقاطع و سودوکو می‌توانند به جلوگیری از زوال حافظه و جوان ماندن ذهن کمک کنند. شما می‌توانید با یک جستجو در اینترنت یا با سر زدن به فروشگاه های بازی و سرگرمی، بازی های فکری زیادی را هم به صورت آنلاین و هم به صورت فیزیکی پیدا کرده و اوقات فراغت خود را به صورت مفید سپری کنید.

روش هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد تنها چند روش از میان راه های زیادی هستند که شما می‌توانید برای جوان ماندن و حفظ سلامتی خود از آنها بهره ببرید. داشتن یک سبک زندگی سالم، ورزش، دوری از دخانیات و مصرف لبنیات و ویتامین های مفید موارد دیگری هستند که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. رعایت تمام این موارد در کنار هم، باعث افزایش طول عمر و حفظ جوانی شما خواهد شد.

4 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --