طرز تهیه نان یونانی ساده و خوشمزه با پنیر فتا صباح

دستور پخت نان یونانی

طرز تهیه نان یونانی ساده و خوشمزه با پنیر فتا صباح

طرز تهیه نان یونانی ساده و خوشمزه با پنیر فتا صباح 750 545 لبنیات صباح

نان از آن دسته غذاهایی است که انواع مختلفی دارد و هر نوع از آن طرفداران خاص خودش را دارد. نان از طرق پختن، بخار پز کردن یا سرخ کردن خمیری به دست می‌آید که از آرد و آب تشکیل شده است. به دلیل اینکه آرد گندم دارای مقادیر زیادی از گلوتن است و این ماده باعث ترد شدن نان می‌شود، در پخت اکثر نان‌ها از آن استفاده می‌کنند. نان یونانی با پنیر فتا یکی از نان‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و طعم آن منحصر به فرد است.

دستور پخت نان یونانی سریع

باتوجه به شرایط بیماری کرونا و نیاز به نان تازه، پخت نان توسط خانواده ها به مرور رو به افزایش است پس پیشنهاد می‌کنیم دستور پخت نان یونانی را از دست ندهید. برای اینکه خمیر نان به اصطلاح بیشتر ور بیاید از خمیر ترش استفاده می‌شود. خمیر ترش، هیدرات کربن موجود در آرد و یا شکر را تخمیر می کند و گاز دی اکسید کربن تولید می نماید.

مواد لازم پخت نان یونانی با پنیر فتا صباح

  • یک و نیم فنجان آب ولرم
  • شکر سفید یک قاشق چایی خوری
  • ۷ گرم پودر خمیر مایه
  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • ۲۰۰ گرم پنیر فتا
  • ۱۰۰ گرم پنیر گودا
  • یک هشتم قاشق چایی خوری نمک

آرد و نمک را درون ظرفی بریزید سپس آن‌ها را با هم الک کنید و شکر و پودر خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید. آب و روغن را به موادتان اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا یک خمیر کاملا نرم به دست آورید. خمیرتان باید کمی حالت چسبنده داشته باشد.

روی خمیرتان را بپوشانید و آن را برای یک ساعت و نیم تا دو ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

 داخل قالبتان را چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید و سپس آن را کاملا در سطح قالب پهن کنید. دو سوم از پنیر فتا را که کاملا ریز خرد شده است روی سطح خمیر پخش کنید. با دستتان کمی از اطراف خمیر را به سمت مرکز قالب تا کنید و مجددا آن را پهن کنید تا مقداری از پنیرها داخل خمیر فرو رود.

روی خمیر را با باقی مانده پنیر فتا و پنیر گودای رنده شده بپوشانید و آن را به فر منتقل کنید. دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد بگذارید و حدود 30 تا 40 دقیقه به نان اجازه دهید تا طلایی شود و کاملا بپزد.

نان یونانی تازه را میتوانید به عنوان یک صبحانه سالم برای کودکان مدنظر داشته باشید، کودکان به دلیل شکل متفاوت آن را بیشتر دوست دارند و میتوانند از آن لذت ببرند.

2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --