نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده و لبنیات تخمیر شده برای سلامتی

نقش غذاهای تخمیر شده و لبنیات تخمیر شده بر سلامتی

نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده و لبنیات تخمیر شده برای سلامتی

نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده و لبنیات تخمیر شده برای سلامتی 626 425 لبنیات صباح

نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده : دستگاه گوارش انسان تریلیون سلول باکتریایی دارد که میکروبیوم روده نامیده می‌شود. مصرف غذاهای تخمیر شده با باکتری‌های مفید، مانند ماست، می‌تواند باکتری‌های “خوبی” به میکروبیوم شما اضافه کند.

اما همه غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک نیستند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف کافی، باعث سلامتی میزبان می‌شود. برای اینکه یک غذای تخمیر شده یک پروبیوتیک در نظر گرفته شود، باید هم به‌اندازه کافی میکروب زنده داشته باشد و هم فواید سلامتی آن را اثبات کند. بسیاری از ماست‌ها نمونه‌هایی از غذاهای تخمیر شده هستند که پروبیوتیک محسوب می‌شوند.

نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده

غذاهای تخمیر شده چیست؟

به دلیل این رژیم‌های مد جدید، برنامه‌های تمرینی و لیست فزاینده‌ای از مکمل‌ها، کارشناسان به دنبال بهترین راه برای کنترل سلامتی خود هستند.

غذای غنی از مواد مغذی علاوه بر تمرین عادات بهداشتی خوب مطالعه شده، مانند خواب کافی و ورزش و کنترل استرس، در حفظ سلامتی ما نقش دارد. واقعیت این است که غذاهای تخمیر شده جدید نیستند. آنها قرن‌هاست که وجود دارند و می‌توانند برای تقویت سلامتی امروز مورداستفاده قرار گیرند.

اگر ماست، کفیر، نان خمیرمایه، یا کومبوچا می‌خورید، از قبل غذاهای تخمیر شده را در رژیم خود گنجانده‌اید! تخمیر و تجزیه کربوهیدرات‌ها مانند نشاسته و شکر توسط باکتری‌ها و مخمر است. این فرایند ابتدا برای نگهداری مواد غذایی مورداستفاده قرار گرفت اما با شروع تبرید و پاستوریزاسیون از محبوبیت کمتری برخوردار شد. امروز، ما به دنبال تخمیر هستیم که توانایی آن در رشد باکتری‌های مفید، معروف به پروبیوتیک ها باشد.

مصرف غذاهای تخمیر شده فواید زیادی دارد. آنها می‌توانند منبعی از باکتری‌های “خوب” زنده و فعال باشند، طعم، بافت و قابلیت هضم را بهبود بخشند، ویتامین‌ها را افزایش دهند و ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهند. تخمیر همچنین می‌تواند طعم و بافت غذا را تغییر دهد. به‌عنوان‌مثال، ماست و کفیر به دلیل تخمیر غلیظ‌تر و ملایم‌تر از شیر است.

همچنین بخوانید :  نکات مهم کاهش وزن که حتما باید بدانید

فواید غذاهای تخمیر شده و پروبیوتیک ها

غذاهای تخمیر شده به‌عنوان غذاهای کاربردی نیز شناخته می‌شوند، به این معنی که آنها مزایای بالقوه فراتر از تغذیه اساسی دارند. تحقیقات نشان داده است که غذاهای تخمیر شده ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش داده و به هضم، ایمنی و کاهش وزن کمک کنند. در یک تحقیق علمی غذاهای لبنی را تخمیر کرده است، مانند ماست و پنیر، همراه با محصولات لبنی غیر تخمیر شده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد که برآورد می‌شود تا سال 2030 تعداد 552 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

امسال، به طور خاص، و همچنین در این زمان از سال، با فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا، ما به دنبال راه‌هایی برای حمایت بهتر از سیستم ایمنی بدن هستیم. باکتری‌های سالم موجود در غذاهای تخمیر شده ممکن است راهی برای انجام این کار باشد.

یک مثال کامل از غذاهای کاربردی در عمل، غذاهای لبنی تخمیر شده است. علاوه بر ویتامین D تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن که توسط غذاهای لبنی فراهم می‌شود، مطالعات ارتباط بین مصرف ماست و بهبود پاسخ ایمنی روده را نشان می‌دهد. ماست به هضم لاکتوز کمک می‌کند و این گزینه را برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند انتخاب خوبی می‌کند.

لبنیات تخمیر شده حاوی ترکیباتی است که برای بررسی خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد فشارخون بررسی می‌شوند – که برای پیشگیری از برخی بیماری‌های مزمن مهم هستند.

برخی مطالعات نشان می‌دهد که تجزیه پروتئین‌های لبنی از طریق تخمیر ممکن است موادی ایجاد کند که کنترل فشارخون را بهبود می‌بخشد. لبنیات یکی از اجزای مهم الگوی غذایی DASH است که برای کمک به بهبود کنترل فشارخون حداکثر سه وعده لبنیات کم‌چرب در روز توصیه می‌کند. درحالی‌که برای درک کامل تأثیر غذاهای تخمیر شده بر سلامتی ما مطالعات بیشتری لازم است، انجام روزانه هضم غذا می‌تواند برای بدن مفید باشد.

همچنین بخوانید :  راه حلی ساده برای تشویق کودکان به شیر خوردن

نقش غذاهای فرمنت یا تخمیر شده

چگونه مواد غذایی تخمیر شده بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید غذاهای لبنی تخمیر شده را در برنامه روزانه خود بگنجانید! تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها صبحانه کم پروتئین می‌خورند، درحالی‌که شام ​​تمایل به پروتئین زیاد دارد. در عوض، در هر وعده غذایی به دنبال پروتئین باشید. شیر در وعده‌های غذایی یک انتخاب مغذی است که 9 ماده مغذی ضروری و 8 گرم پروتئین با کیفیت بالا فراهم می‌کند و افزودن لبنیات تخمیر شده درجه دیگری را به خود اختصاص می‌دهد.

به خاطر داشته باشید :

روزانه ماست بخورید.

به اسموتی ها، گرانولا و بلغور جو دوسر ماست یا کفیر اضافه کنید.

از پنیر دلمه‌ای با باکتری‌های فعال و زنده، آب پنیر، سس و ماریناد درست کنید.