نشانه های عدم تغذیه مناسب

نشانه هایی که شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمی کنید

نشانه های عدم تغذیه مناسب

نشانه های عدم تغذیه مناسب 626 417 لبنیات صباح

نشانه های عدم تغذیه مناسب : یک روز یا هفته انتخاب بد غذا آسیب زیادی نمی رساند. اما وقتی یک رژیم غذایی ضعیف بدن شما را برای مدت طولانی از مواد مغذی مورد نیاز دور نگه دارد، نشانه هایی ظاهر می شود که نشان از تغذیه نامناسب است. بیشتر این موارد را می توانید با غذاهای غنی از ماده مغذی از دست رفته، یک مکمل یا هر دو معکوس کنید. همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نشانه های عدم تغذیه مناسب

ریزش مو

از دست دادن روزانه حدود 100 رشته مو طبیعی است. اما اگر انبوهی از موها را روی بالش یا دوش خود مشاهده کردید ، ممکن است آهن کمی داشته باشید. نگران نباشید. این شایع ترین کمبود مواد مغذی در جهان است. پزشک می تواند با یک آزمایش خون این وضعیت را تشخیص دهد. غذاهای غنی از آهن بیشتر بخورید، مانند:

  • اسفناج
  • لوبیا
  • بادام هندی

خستگی نامتعارف و بی دلیل

با نگاهی به وضعیت خواب ، استرس و بیماری خود دلیلی برای خستگی خود پیدا نکردید، وقت آن است که ویتامین D خود را بررسی کنید. این ویتامین بی نظیر است. بدن شما وقتی پوست شما در معرض آفتاب است آن را جذب می کند اما در بسیاری از غذاها به طور طبیعی نشان داده نمی شود. اگر غالباً خورشید را نمی بینید، یک علامت D بزرگ در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • ماهی تن
  • ماهی سالمون
  • غذاهای غنی شده مانند شیر و غلات
  • یا با پزشک خود در مورد یک مکمل صحبت کنید.

سندرم سوزش دهان

از نام این سندرم مشخص است که این وضعیت می تواند لثه ها، لب ها، قسمت داخلی گونه و سقف دهان خود را در حال سوختن احساس کنید. یا ممکن است دهان شما خشک یا بی حس باشد. یکی از مواردی که باعث آن می شود کمبود ویتامین های گروه B مانند فولات ، تیامین و B6 است. برای تقویت B6 در رژیم غذایی خود، موارد زیر را بیشتر بخورید:

  • لوبیا
  • موز
  • اسفناج
  • غلات غنی شده
همچنین بخوانید :  زمستان و فصل سرماخوردگی و آنفولانزا و شباهت آنها به کرونا

نشانه های عدم تغذیه مناسب

نشانه های عدم تغذیه مناسب

نشانه هایی که شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمی کنید

پوست خشک

یکی از وظایف ویتامین A رشد و نگهداری بافت هایی است که سطح داخلی و خارجی بدن شما را می پوشاند. وقتی ویتامین A کم دارید، ممکن است پوستی خشک و پوسته پوسته داشته باشید، از جمله لب هایتان. برای دریافت بیشتر این ماده مغذی، موارد زیر را میل کنید:

  • سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ
  • سبزیجات نارنجی مانند سیب زمینی شیرین و هویج
  • میوه های مانند طالبی و زردآلو

نشانه های عدم تغذیه مناسب

ناخن قاشقی

هنگامی که بدن شما کمبود آهن داشته باشد، ممکن است ناخن های شما نرم شده و از لبه انگشت شما خم شود و شکلی مانند قاشق ایجاد کند. این همچنین می تواند نشانه ای از هموکروماتوز باشد، بیماری که باعث جذب بیش از حد آهن در بدن می شود. ناخن های شیرخواران ممکن است در ابتدا به این شکل باشند، اما با افزایش سن از بین می روند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، برای یافتن علت به پزشک خود برای آزمایش خون مراجعه کنید.

ترک در گوشه های دهان شما

این عارضه به صورت پوست خشک یا تحریک شده در یک گوش یا هر دو گوش شما شروع می شود و می تواند به زخم های دردناک تبدیل شود. موارد زیادی می توانند باعث این وضعیت شوند که به آن کلیت زاویه ای نیز گفته می شود. اگر پس از استفاده از رژ های بهداشتی از بین نرود، می تواند نشانه کمبود آهن یا ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین باشد. غذاهای غنی از ریبوفلاوین عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • گوشت کم چربی
  • شیر
  • سبزیجات سبز مانند مارچوبه و کلم بروکلی

نشانه های عدم تغذیه مناسب

زبان متورم

زبان شما می تواند به شما بگوید که چه اتفاقی افتاده است. به این حالت گلوسیت نیز گفته می شود. این عارضه می تواند نشانه کمبود ویتامین B در آهن یا B مانند اسید فولیک، نیاسین، ریبوفلاوین و B12 باشد. در این صورت، ممکن است زبان شما نیز صدمه ببیند. برای دریافت B12 بیشتر، موارد زیر را انتخاب کنید:

  • ماهی
  • گوشت
  • شیر
  • تخم مرغ
  • غلات غنی شده
همچنین بخوانید :  چربی سالم و چربی نا سالم چیست ؟

بی علاقگی

کمبود مواد مغذی می تواند ذهن و همچنین بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. ویتامین B فولات که اسید فولیک نیز نامیده می شود، به بدن شما کمک می کند سلول های قرمز خون ایجاد کند و مواد شیمیایی تنظیم کننده خواب و خلق و خوی شما ایجاد کند. وقتی تغذیه مناسبی نداشته باشید، ممکن است احساس فراموشی، ضعف و بی حسی کنید (این بدان معنی است که انرژی و اشتیاق ندارید). مقدار فولات خود را با این موارد بیاورید:

  • غلات غنی شده
  • نخود
  • مارچوبه
  • اسفناج

کبودی

کلاژن بدن شما بیش از پروتئین های دیگر است. کلاژن همه چیز را از جمله سلولهای پوستی شما را در کنار هم نگه می دارد. اگر میزان کبودی بیش از حد معمول مشاهده کنید، ممکن است ویتامین C کمی داشته باشید که عنصر اصلی در کلاژن است. اگر در معرض خطر های زیر باشید:

  • اختلال در خوردن داشته باشید
  • به دلیل بیماری کم بخورید
  • سوء هاضمه شدید داشته باشید
  • اگر سیگار می کشید

می توانید روی میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید، به ویژه:

  • فلفل دلمه ای
  • مرکبات
  • گوجه فرنگیها
  • کلم بروکلی