فواید بادام برای سلامتی

شیر و بادام برای سلامتی

فواید بادام برای سلامتی

فواید بادام برای سلامتی 650 433 لبنیات صباح

بادام حاوی مواد مغذی و چربی سالم

فواید بادام برای سلامتی : 30 گرم بادام حدود 165 کالری ، 6 گرم پروتئین ، 6 گرم کربوهیدرات و 3.5 گرم فیبر دارد. بعلاوه ، 14 گرم چربی آن 80٪ چربی اشباع نشده است – یک چربی سالم که در هنگام سیری شما را در کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

فواید بادام برای سلامتی

بادام کاهش دهنده سطح کلسترول بد بدن

بادام حاوی استرول های گیاهی است که ترکیباتی هستند که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کنند. یک سوم فنجان بادام در روز، به خصوص هنگامی که آنها را برای یک میان وعده سالم تر عوض کنید، سطح کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد.

بادام منبع خوبی از کلسیم

از میان همه مغزها، بادام بیشترین کلسیم را دارد، یعنی حدود 75 میلی گرم در هر 30 گرم. کلسیم برای استخوان سازی، لخته شدن خون، ماهیچه های سالم و قلب قوی کلیدی است.

بادام جایگزین لبنیات

چه به آلرژی حساس باشید و چه به دلایل دیگر از مصرف لبنیات خودداری کنید، شیر بادام یک مقاومت عالی برای شیر گاو است. فاقد لاکتوز و کلسترول است و غالباً با مواد مغذی و ویتامین ها غنی می شود.

فواید بادام برای سلامتی

شیر و بادام برای سلامتی

شیر و بادام برای سلامتی

بادام سرشار از فیبر

فیبر یک رژیم غذایی سالم است: این به شما کمک می کند تا منظم باشید، سطح قند خون را حفظ می کند، کلسترول را کنترل می کند و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. بادام 3.5 گرم فیبر در 30 گرم (حدود 23 بادام) تحویل می دهد.

بادام در کاهش وزن کمک می کند

مصرف بادام به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید، این امر می تواند اشتیاق شما را برای خوردن مهار کند. در حقیقت، برخی مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند به تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش وزن کمک کند.

همچنین بخوانید :  فواید آب هویج , از درمان پیر چشمی تا کبد چرم

بادام برای خواب بهتر

چربی اشباع نشده موجود در بادام باعث افزایش سطح سروتونین در طول روز می شود. سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز شما است که به کنترل چرخه های خواب / بیداری کمک می کند. سطح بالاتر در روز به معنای خواب بهتر در شب است.

با بادام در برابر آسیب مصونیت ایجاد کنید

بادام دارای ویتامین E است ، یک آنتی اکسیدان است که به شما کمک می کند سلول های شما را تحمل کند تا در برابر آسیب بهتر مقاومت کند. مطالعات نشان می دهد دریافت بیشتر ویتامین E می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی ، آلزایمر و سرطان کمک کند.

بادام برای سلامتی روده مفید است

بادام می تواند به تغذیه باکتری های سالم روده مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس کمک کند. این باکتری ها به شما کمک می کنند تا فیبر را هضم کنید، از عفونت جلوگیری کرده و مواد شیمیایی سالم و مهمی را بیرون می کشید.