طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه و غلیظ

طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه و غلیظ

طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه و غلیظ

طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه و غلیظ 1024 680 لبنیات صباح

طرز تهیه ماست خانگی : تهیه ماست خانگی آسان است و در این مقاله قصد داریم خیلی ساده روش تهیه ماست را خدمت شما توضیح دهیم. این یک روش بی‌خطر برای تهیه ماست در خانه است.

اگر قبلاً ماست خانگی درست نکرده‌اید زیرا فکر می‌کنید خیلی سخت است، در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا این کار را انجام دهید. درواقع تهیه ماست خانگی اصلاً دشوار نیست و فقط به چند نکته خاص باید توجه شود. در واقع، بعد از اینکه یک‌بار آن را انجام دادید، سرخود را می‌خارانید و متعجب می‌شوید که چرا زودتر این کار را نکرده‌اید!

طرز تهیه ماست خانگی :

روش‌های زیادی برای تهیه ماست خانگی وجود دارد که اصلی‌ترین روش در ذیل توضیح داده شده است:

  1. شیر را تا 180 درجه فارنهایت (حدود 82 درجه سانتی گراد) گرم کنید. با این کار میکروب‌های نامطبوع در شیر نابود شده و اطمینان پیدا می‌کنید که باکتری، پاتوژن، کپک یا اسپور باقی‌مانده در شیر وجود ندارد. وقتی محیطی برای تکثیر باکتری ایجاد می‌کنید، فقط می‌خواهید باکتری‌های خوب (که به شیر معرفی می‌کنید) تکثیر شوند. گرم‌شدن شیر همچنین با تغییر در ساختار پروتئین، ماست غلیظ‌تری ایجاد می‌کند.
  2. شیر را تا 112-115 (44-47 درجه سانتیگراد) درجه فارنهایت سرد کنید. بعد از اینکه شیر را برای چیزهای بد غیر ورود کردید می‌توانید با استفاده از مخلوط شروع‌کننده آن را برای رشد باکتری‌های خوب آماده کنید. از همان دماسنج خوانده شده فوری که هنگام گرم کردن شیر استفاده کرده‌اید، استفاده کنید تا بدانید چه زمانی آن را به 112-115 درجه فارنهایت خنک می‌کند.
  3. شروع‌کننده ماست خود را اضافه کنید (باکتری‌های خوب). یک فنجان شیر گرم را بیرون بریزید و 3 قاشق غذاخوری ماست از قبل درست شده را هم بزنید. برای داشتن یک شروع خوب برای شروع به بستن ماست، به دنبال باکتری‌های تشکیل‌دهنده اسیدلاکتیک باشید مثلاً: Lactobacillus bulgaricus و Streptococcus thermophiles. از دیگر باکتری‌های خوب می‌توان به لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس اشاره کرد.
  4. استارتر ماست را با بقیه شیر هم بزنید. این باکتری‌های خوب را در تمام شیر پخش می‌کند.
  5. شیر را درون شیشه‌ها ریخته و به مدت 7-9 ساعت انکوب کنید. دمای ثابت و گرم، بهشتی برای همه باکتری‌های خوب شماست و باعث رشد آنها می‌شود. هرچه ماست خود را انکوبه کنید ضخیم‌تر و تر می‌شود و بعد از حدود 8 ساعت ماست خوشمزه، سالم، غلیظ و خامه‌ای خواهید داشت.
  6. شیشه‌ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و حالت بگیرند. ماست را برای چند ساعت در یخچال خنک کنید. با خنک شدن ماست، غلیظ‌تر هم می‌شود!

نکات مهم در خصوص تهیه ماست در خانه

ناگفته نماند که شروع با بهترین مواد تشکیل‌دهنده اطمینان می‌دهد که شما بهترین محصول نهایی را دارید. این بدان معناست که استفاده از شیر ارگانیک و یا یک ماست غلیظ و خوش مزه یا چند قاشق غذاخوری از یکی از ماست‌های قبلی خود می‌تواند گزینه خوبی باشد.

طرز تهیه ماست خانگی

بهتر است برای انتخاب ماست مناسب به‌عنوان مایه به دنبال انواع پروبیوتیک آن باشید. چرا که استفاده ماستی که حاوی مواد پرکننده، پایدارکننده و طعم‌دهنده‌های ماست است گزینه مناسبی نخواهد بود.

نکات ذیل را حتما با دقت در تهیه ماست خانگی خود در نظر بگیرید:

  • می‌توانید از شیر کامل، 2٪ یا بدون چربی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیر بز استفاده کنید. هرچه چربی موجود در شیر شما بیشتر باشد، محصول نهایی آن ضخیم‌تر خواهد بود
  • اولین باری که ماست خانگی درست می‌کنید، مهم نیست که مزه تانگی داشته باشد، مهم نیست که برای چه مدت آن را انکوبه کنید. این بدان دلیل است که جوانه‌های چشایی شما برای شیرین کردن بیش از حد ماست‌های خریداری شده استفاده می‌شود. به‌مرور (و خیلی سریع) ، جوانه‌های چشایی شما با این ماست خانگی خالص سازگار می‌شوند. اما اگر دوست دارید ماست را شیرین کنید، می‌توانید 1-2 قاشق غذاخوری شربت افرا در مرحله شماره 4 بالا اضافه کنید. همچنین می‌توانید عصاره وانیل یا یک لوبیای وانیل خراشیده اضافه کنید. در واقع، فقط عطروطعم وانیل باعث می‌شود که به طور خودکار طعم آن شیرین شود.
  • اگر می‌خواهید میوه اضافه کنید، این کار را بعد از انکوبه کردن انجام دهید. این اطمینان می‌دهد که شما مانع از انجام عملیات باکتری‌ها در تولید ماست نمی‌شوید، در نتیجه می توانید ماست خانگی خامه‌ای میوه‌ای ایجاد کنید.
  • ماست حدود ده روز در یخچال تازه می‌ماند.
  • اگر دوست دارید ماست بدون لبنیات درست کنید (یعنی ماست شیر ​​نارگیل) این فرایند کاملاً مشابه با تفاوت‌های ظریف است.
2 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --