18 نوع ماده غذایی مفید که برای سلامت قلب شما حیاتی است

18 ماده غذایی مفید برای سلامتی قلب شما

18 نوع ماده غذایی مفید که برای سلامت قلب شما حیاتی است

18 نوع ماده غذایی مفید که برای سلامت قلب شما حیاتی است 626 417 لبنیات صباح

سلامت قلب : مواد غذایی مفید برای قلباگر سلامتی شما به ویژه سلامت قلب شما برایتان اهمیت دارد مواد غذایی که می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد در ذیل لیست شده است. حتما با هماهنگی پزشک خود در صورت تأیید از این نوع غذاها در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

سلامت قلب : 18 غذایی که می‌تواند نجات‌بخش قلب شما باشد

  • گیاهان تازه

وقتی این مواد را به‌جای نمک و چربی به غذاها اضافه می‌کنید، یک انتخاب سالم برای قلب خود انجام می‌دهید. آنها بدون مواد مضر، عطروطعم اضافه می‌کنند. ادویه‌جات و سایر غذاها روش‌های خوشمزه‌ای برای تقویت قلب شماست.

  • لوبیای سیاه

لوبیای سیاه نرم مملو از مواد مغذی سالم برای قلب است. فولات، آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم می‌توانند به کاهش فشارخون کمک کنند. فیبر آنها به کنترل کلسترول و سطح قند خون کمک می‌کند. لوبیا را در سوپ و سالاد اضافه کنید.

  • ماهی قزل‌آلا: غذای فوق‌العاده

یک ماده غذایی عالی برای سلامت قلب، سرشار از امگا 3 است. امگا 3 چربی‌های سالم هستند که ممکن است خطر اختلالات ریتم قلب را کاهش دهند و فشارخون را کاهش دهند. همچنین ممکن است تری گلیسیرید را کاهش داده و التهاب را مهار کنند. انجمن قلب آمریکا دو وعده ماهی قزل‌آلا یا ماهی‌های روغنی دیگر را در هفته توصیه می‌کند.

نکته پخت‌وپز: ماهی قزل‌آلا را در فویل همراه با گیاهان و سبزی‌ها بپزید. ماهی آزاد پخته شده را در تاکوهای ماهی و سالادها بریزید.

  • ماهی‌تن برای امگا 3

ماهی‌تن که اغلب ارزان‌تر از ماهی آزاد است، امگا 3 نیز دارد. ماهی سفید دارای امگا 3 بیشتری نسبت به سایر انواع ماهی است. استیک تن ماهی را با شوید و لیمو کباب کنید. منابع دیگر امگا 3 عبارت‌اند از: ماهی خالدار، شاه‌ماهی، ماهی قزل‌آلا دریاچه، ساردین و آنچو.

  • روغن زیتون

این روغن یک چربی سالم است که از زیتون خرد شده تهیه می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب است. آنها ممکن است از رگ‌های خونی شما محافظت کنند. وقتی روغن زیتون جایگزین چربی اشباع شده (مانند کره) شود، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. آن را روی سالادها و سبزی‌ها پخته شده یا با نان امتحان کنید.

همچنین بخوانید :  10 ماده غذایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

نکته: برای بهترین عطروطعم، بهتر است آن را فریز کنید و در عرض 6 ماه از آن استفاده کنید.

سلامت قلب

18 ماده غذایی مفید برای سلامتی قلب شما

سلامت قلب

  • گردو

یک‌مشت کوچک گردو در روز ممکن است کلسترول شما را کاهش دهد. همچنین ممکن است از التهاب عروق قلب محافظت کند. گردو مملو از امگا 3 ، چربی‌های سالم به نام چربی‌های اشباع نشده تک، استرول های گیاهی و فیبر است. این مزایا زمانی حاصل می‌شود که گردو جایگزین چربی‌های بد مانند انواع چیپس و کلوچه‌ها شود.

نکته: روغن گردو را در سس سالاد امتحان کنید.

  • بادام

خلال بادام به‌خوبی با سبزی‌ها، ماهی، مرغ و دسرها سازگار است. بادام دارای استرول گیاهی، فیبر و چربی‌های مفید برای قلب هستند. بادام ممکن است به کاهش کلسترول بد کمک کند. روزی یک‌مشت کوچک بگیرید و نوش جان کنید.

  • سویا

سویا که در فرنگ با نام Edamame  شناخته می‌شود واژه ژاپنی سویا است. پروتئین سویا می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. یک فنجان سویا پخته شده نیز دارای 8 گرم فیبر مفید برای قلب است. برای دریافت مقدار زیادی فیبر از نان گندم کامل، باید حدود چهار برش بخورید.

  • توفو

توفو بخورید و فرم بسیار خوبی از پروتئین سویای گیاهی با مواد معدنی، فیبر و چربی‌های اشباع نشده برای قلب دریافت خواهید کرد.

  • سیب‌زمینی‌های شیرین

سیب‌زمینی سفید را با سیب‌زمینی شیرین عوض کنید. با شاخص گلیسمی پایین، این جرم‌ها باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شوند. آنها همچنین دارای فیبر، ویتامین A و لیکوپن هستند.

  • پرتقال‌ و آب پرتقال

پرتقال‌های شیرین و آبدار، فیبر پکتین برای مقابله با کلسترول دارند. آنها همچنین دارای پتاسیم هستند که به کنترل فشارخون کمک می‌کند. در یک مطالعه، 2 فنجان آب‌پرتقال در روز سلامت عروق خونی را افزایش می‌دهد. همچنین باعث کاهش فشارخون در مردان می‌شود.

نکته تغذیه: یک پرتقال متوسط حدود 62 کالری و 3 گرم فیبر دارد.

  • جو

این دانه کامل مغذی را به‌جای برنج امتحان کنید. همچنین می‌توانید جو را درون سوپ و خورشت بپزید. فیبر موجود در جو می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. ممکن است سطح قند خون را نیز کاهش دهد.

همچنین بخوانید :  چربی سالم و چربی نا سالم چیست ؟

  • بلغور جو دوسر

یک کاسه گرم آرد جو دوسر شما را ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد، با حملات میان وعده مقابله می‌کند و به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می‌کند همچنین برای افراد دیابتی مفید است. فیبر جو دوسر می‌تواند با کاهش کلسترول بد خون به قلب شما کمک کند. است.

نکته: اگر پنکیک، کلوچه یا سایر محصولات پخته شده درست می‌کنید یک‌سوم آرد را عوض کرده و به‌جای آن از جو دوسر استفاده کنید.

سلامت قلب

  • بذر کتان

این دانه براق و به رنگ عسل سه چیز مفید برای قلب شما دارد: فیبر، مواد شیمیایی به نام لیگنان و اسیدهای چرب امگا 3.

نکته: بذر کتان را آسیاب کنید تا بهترین نتیجه را در هنگام تغذیه شما داشته باشد. آن را به یک ساندویچ به غلات، مواد پخته شده، ماست یا خردل اضافه کنید.

  • ماست کم‌چرب

وقتی به غذاهای لبنی فکر می‌کنید، احتمالاً فکر می‌کنید، “برای استخوان‌های من مفید است! ” این غذاها می‌توانند به کنترل فشارخون بالا نیز کمک کنند. ماست سرشار از کلسیم و پتاسیم است. برای تقویت کلسیم و به حداقل رساندن چربی، ماست کم چرب را انتخاب کنید.

  • غذاهای غنی شده با استرول ها

بعضی از مارگارین ها، شیرهای سویا، شیرهای بادام و آب نارنج دارای استرول ها و استنول های ضد کلسترول هستند. این عصاره‌های گیاهی از روده شما در جذب کلسترول جلوگیری می‌کنند. آنها می‌توانند سطح LDL را 10 درصد کاهش دهند بدون اینکه کلسترول‌های مفید برای بدن از بین برود.

  • گیلاس

گیلاس شیرین، آلبالو، گیلاس خشک و آب گیلاس همه آنها خوب هستند. همه با یک آنتی‌اکسیدان به نام آنتوسیانین همراه است. اعتقاد بر این است که آنها به محافظت از رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید: گیلاس‌های خشک را به غلات، سالاد سبز و برنج اضافه کنید.

  • بلوبری

زغال اخته برای تغذیه شما بسیار مفید است. آنها آنتوسیانین دارند، آنتی‌اکسیدان‌هایی که به رگ‌های خونی کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها به توت‌ها رنگ آبی تیره می‌دهند. بلوبری همچنین دارای فیبر و بیش از یک‌مشت مواد مغذی عالی دیگر است. زغال اخته تازه یا خشک را به غلات یا ماست اضافه کنید.