مواد رایج بسیار مضر برای سلامتی پوست صورت

سلامتی پوست صورت

مواد رایج بسیار مضر برای سلامتی پوست صورت

مواد رایج بسیار مضر برای سلامتی پوست صورت 1000 600 لبنیات صباح

سلامتی پوست صورت :  امروزه انواع مختلف مواد برای حفظ و نگه داری پوست در بازار وجود دارد. لذا پی بردن به اینکه مواد حاوی آن ماده مصرفی برای سلامتی پوست شما در نواحی مختلف بدن شما مضر است یا مفید طبیعی و مهم به نظر می رسد. در این مقاله با نگاهی گذرا در خصوص مواد رایج مصرفی برای پوست صورت نکات منفی مصرف نا بجای آن را متذکر می شویم.

برخی از رایج ترین مواد مصرفی برای پوست صورت به شرح ذیل است که می تواند برای سلامتی پوست شما بسیار نامناسب باشد. پس سعی کنید از مصرف آن ها یا مواد حاوی آنها برای پوست صورت خود بپرهیزید.

مواد رایج بسیار مضر برای سلامتی پوست صورت

سلامتی پوست صورت

آب‌اکسیژنه

آب‌اکسیژنه برای پاک‌سازی باکتری بسیار محبوب است زیرا باکتری‌های موجود در صورت شما را از بین می‌برد. اما پروکسید هیدروژن می‌تواند به سلول‌های پوستی خود آسیب برساند، از جمله فیبروبلاست ها که به ایجاد بافت جدید و بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند. همچنین از آن برای تمیزکردن برش‌ها و خراش‌ها خودداری کنید. به‌جای آن از آب و صابون استفاده کنید. پروکسید هیدروژن ممکن است پوست شکننده شما را تحریک کند.

گیاهی به نام جادوگر هیزل

این گیاه یک درمان طبیعی رایج برای درمان آکنه، سفت شدن منافذ و مبارزه با چربی است. فندق جادوگر به‌عنوان قابض عمل می‌کند، نوعی ماده شیمیایی که باعث جمع‌شدن بافت پوست شما می‌شود. اما تورهایی که حاوی فندق جادوگر هستند می‌توانند تمام روغن‌های طبیعی پوست شما را از بین ببرند. این ممکن است منجر به تحریک، خشکی و حتی واکنش‌های آلرژیک شود.

کرم هیدروکورتیزون

این دارو مرهمی برای پوست قرمز، خارش‌دار و متورم است؛ بنابراین اگر دچار روزاسه یا شرایط مشابه هستید ممکن است وسوسه شوید آن را لکه بزنید. اما این نوع کرم استروئیدی پوست را نازک می‌کند، بنابراین رگ‌های خونی صورت شما بیشتر می‌ترکد. همچنین می‌تواند غدد روغنی شما را به سمت مصرف بیش از حد سوق دهد و منجر به آنچه آکنه استروئیدی است می‌شود. استفاده از مقدار کمی برای گزش اشکال و بثورات خارش‌دار برای یک یا دو روز درست است.

خوشبوکننده

اگر دانه‌های عرق همیشه به سمت صورت شما می‌چرخد، کشیدن یک ضد عرق روی ابروها، گونه‌ها و جاهای دیگر ممکن است یک راه‌حل هوشمندانه به نظر برسد. این‌طور نیست چوب‌ها و غلتک‌های خوشبوکننده می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ازبین‌رفتن آن شوند. پوست صورت شما نیز حساس است و ممکن است واکنش آلرژیک دریافت کنید. در عوض به یک متخصص پوست مراجعه کنید. این مواد ممکن است غدد عرق شده شما را با داروهای تجویز شده یا بوتاکس مهار کنند

سلامتی پوست صورت

عسل

این مواد شیرین از دوران باستان برای درمان زخم‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفته است. امروزه برخی از افراد برای ازبین‌بردن آکنه آن را آغشته می‌کنند. عسل به حفظ میکروب‌ها کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. اما احتمالاً کار زیادی نمی‌کند. یک مطالعه نشان داد که عسل هیچ نتیجه‌ای بهتر از صابون ضد باکتری ندارد. اگر هنوز می‌خواهید آن را امتحان کنید، به دنبال عسل مانوکا باشید که حداقل امتیاز آن 10 UMF باشد تا اطمینان حاصل شود که از قدرت مبارزه با میکروب برخوردار است.

رنگ مو

اگر موهای خود را رنگ می‌کنید، ممکن است بخواهید که ابروهای شما مطابقت داشته باشد. رنگ‌های خانگی پروکسید زیادی برای استفاده ایمن در نزدیکی ابروهای شما دارند. ممکن است پوست اطراف را بسوزانید یا حتی چشم خود را زخمی کنید. در عوض، به دنبال ژل رنگی ابرو در داروخانه خود بگردید. یا ابروهای خود را با ریمل سبک یا پودر سایه چشم بپوشانید.

اسپری مو

برای تنظیم آرایش خود از اسپری مو استفاده نکنید. همان موادی که باعث چسبندگی مو می‌شوند می‌توانند پوست شما را خشک کرده و یا واکنش آلرژیک ایجاد کنند. اسپری تنظیم‌کننده آرایش انتخاب بهتری است

سلامتی پوست صورت

آب‌لیمو

آب‌لیمو مملو از ویتامین C است که می‌تواند باعث روشن شدن پوست و ایجاد خطوط ریز شود. اما آب‌لیمو اسیدی است و می‌تواند صورت شما را تحریک کند. ممکن است در نهایت با بثورات زشت ناشی از فیتوفوتودرماتیت مواجه شوید، این عارضه یک واکنش پوستی است که اگر مواد شیمیایی موجود در گیاهان و میوه‌های خاص را در معرض نور خورشید یا نور ماورا بنفش قرار دهید، اتفاق می‌افتد. بثورات به‌خودی‌خود از بین می‌روند، اما می‌توانند ناراحت‌کننده باشند.

روغن نارگیل

در نگاه اول روغن نارگیل یک اکسیر جادویی برای داشتن پوستی زیبا است. درست است که روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که قدرت مبارزه با باکتری را ثابت کرده است. اما در عوض حدود 90٪ چربی اشباع است که می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کند. از آن به همان اندازه که می‌خواهید روی بدن خود استفاده کنید – در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند به خشکی شدید یا اگزما کمک کند – اما آن را از صورت دورنگه دارید و زیاد استفاده نکنید.

سلامتی پوست صورت

آب خیلی گرم

صورت خود با آب نه خیلی گرم، نه خیلی سرد، یعنی با آب ملایم شستشو دهید. آب با درجه حرارت بالا رطوبت پوست شما را از بین می‌برد. وقتی این اتفاق می‌افتد، غدد چربی پوست شما سعی می‌کنند با سوزاندن حتی بیشتر روغن، آن را جایگزین کنند. نتیجه چه می‌شود؟ جوش‌های پوستی.

لوسیون بدن

اگر مرطوب‌کننده صورت خود را تمام کنید، ممکن است وسوسه شوید که آن را با لوسیون بدن خود جایگزین کنید. لطفاً هرگز این کار را نکنید. اکثر لوسیون‌های بدن ضخیم‌تر هستند و در نتیجه منافذ پوستی شما را مسدود می‌کنند. همچنین ممکن است رایحه یا مواد دیگری داشته باشند که می‌تواند باعث واکنش آلرژیک روی پوست نازک و لطیف صورت شما شود. آیا می‌خواهید بررسی کنید که استفاده از آن روی صورت شما مناسب است؟ برچسب باید حاوی عطر و بوی آزاد و غیر کدمدوژنیک باشد.

چسب

این‌همه عصبانیت در شبکه‌های اجتماعی است: تبدیل چسب مدرسه به ماسک صورت برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه. مردم یک‌لایه از مواد چسبنده سفید را در اطراف مناطق مستعد پخش می‌کنند، اجازه می‌دهند خشک شود و پوست آنها را جدا می‌کنند. متأسفانه، این هک خانگی منافذ پوست شما را پاک نمی‌کند. فقط ممکن است پوست تحریک شده یا رگ‌های خونی شکسته برای شما به‌جای بگذارد. از آن بدتر، شما می‌توانید به طور تصادفی لایه سطحی پوست خود را به خراب کنید.

لاک ناخن

برخی از افراد ممکن است به‌عنوان جایگزینی برای رنگ صورت در مهمانی‌های عجیب‌وغریب، از آن بر روی پوست خود استفاده کنند. تنها مکانی که لاک ناخن به آن تعلق دارد، ناخن‌های شماست. اکثر آنها حاوی موادی مانند استات و فرمالدئید هستند که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند. برای تمیزکردن، به پاک‌کننده‌های لاک ناخن نیاز دارید، این پاک‌کننده‌ها مواد شیمیایی بسیار مضر و سخت‌تری هستند مانند استون‌ها که ممکن است به‌صورت شما آسیب برساند.

2 دیدگاه
  • مهمتر از همه اینا اینه که قبل از خواب حتما باید صورت رو بشوری تا از آلودگی های طول روز پاک یشه
    خانم و آقا هم نداره
    هوا خیلی کثیفه

  • من آخرین باری که به پوستم کرم زدم فکر کنم بچگیم بوده ? این قرطی بازیا چیه

-- بارگیری کد امنیتی --