در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نحوه خرید و انتخاب ماست سالم

در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟ 626 440 لبنیات صباح

در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ماست اغلب به عنوان یک ماده غذایی سالم به بازار عرضه می شود. با این حال ، شکر و طعم دهنده های اضافه شده به بسیاری از ماست ها می توانند آنها را بیشتر شبیه غذاهای بی ارزش بدانند. به همین دلیل، در گذر از غرفه لبنیات فروشگاه ها که اکثرا ماست نیز در آن یافت می شود می تواند گیج کننده باشد.

این راهنما را دنبال کنید تا بدانید هنگام خرید ماست سالم به دنبال چه چیزهایی بگردید و از چه مواردی باید خودداری کنید.

در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همیشه برچسب محصول را بخوانید

خواندن برچسب همیشه باید اولین قدم شما هنگام تصمیم گیری برای انتخاب غذایی باشد. این بدان دلیل است که خواندن برچسب برای دانستن آنچه واقعاً در غذای شماست ضروری است.

از نظر ظاهری ممکن است به نظر برسد که همه ماست ها یکسان هستند. با این حال، اگر می دانید که به دنبال چه چیزی بگردید، برچسب روی هر ماست می تواند داستان متفاوتی را بیان کند.

لیست مواد تشکیل دهنده

اگرچه همه ماست ها به صورت ماست ساده شروع می شوند ، اما اغلب حاوی انواع مختلفی از مواد افزودنی مانند قند ، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ ها، تثبیت کننده ها و نگهدارنده ها هستند. در صورت امکان ماست بدون مقادیر زیادی مواد افزودنی انتخاب کنید. در واقع، سعی کنید ماستی با مواد کمی انتخاب کنید.

مواد تشکیل دهنده از نظر وزن ذکر شده اند ، بنابراین از ماست هایی که قند آنها در قسمت بالای آن ذکر شده است خودداری کنید. بنابراین، به سادگی از همه ماست هایی که هر نوع قند اضافه شده در لیست مواد تشکیل دهنده دارند، خودداری کنید.

حواسمان باشد که شکر را می توان با چندین نام مختلف ذکر کرد، از جمله ساکارز: شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب میوه، شکر نیشکر و شهد گاو.

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره ویتامین B12

ارزش غذایی

حقایق تغذیه ای موجود در این برچسب می تواند جزئی ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. اندازه و کالری در هر وعده در این قسمت ارزش غذایی برچسب اطلاعات محصول ذکر شده است. حقایق تغذیه ای همچنین می تواند به شما بگوید که در هر وعده، چه مقدار کربوهیدرات، چربی، پروتئین و شکر وجود دارد.

در خرید ماست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اطلاعات تغذیه ای همچنین به شما می گوید که هر وعده ماست چه مقدار کلسیم و ویتامین D دارد. در حالت ایده آل، ماست حاوی ویتامین D و بخش قابل توجهی از نیاز روزانه شما به کلسیم است. این به عنوان درصد ارزش روز یا ٪DV  روی برچسب ذکر خواهد شد.

در عمل چه مواردی برای انتخاب ماست مناسب باید بررسی شود؟

خواندن برچسب اولین کاری است که باید هنگام انتخاب ماست انجام دهید. حقایق تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده می تواند چیزهای زیادی در مورد آنچه در ماست شما دارد، به شما بگوید.

از افزودن شکر خودداری کنید

مقصر اصلی که ماست را از غذایی سالم به غذایی ناسالم تبدیل می کند، قند اضافه شده است. میزان دریافت متوسط ​​قند افراد مختلف از سال 2000 میلادی تا کنون از9 کیلوگرم قند در سال به بیش از 73 کیلوگرم در سال افزایش یافته است.

تخمین زده شده است که نوشیدنی های شیرین شده قنددار 40٪ از این افزایش را بر عهده دارند. با این حال، غذاهای فرآوری شده با شکر اضافه شده، از جمله ماست های شیرین، جز یکی از عوامل این افزایش هستند. خوردن زیاد قند می تواند برای سلامتی مضر باشد. تحقیقات آن را به پیشرفت چاقی، بیماری های قلبی، اختلال عملکرد متابولیک، بیماری کبد و دیابت نوع 2 و سایر مشکلات مرتبط دانسته است. اگرچه ماست از قبل حاوی مقداری قند طبیعی به شکل لاکتوز (قند شیر) است، اما شرکت های غذایی غالباً مقادیر زیادی قند ساده به آن اضافه می کنند تا طعم شیرین ماست بدتر شود.

همچنین بخوانید :  مواد رایج بسیار مضر برای سلامتی پوست صورت

ماست ساده معمولاً حدود 15-15 گرم کربوهیدرات در هر فنجان (245 گرم) دارد، اما ماست های با طعم یا شیرین می توانند به راحتی بیش از 30 گرم در هر وعده داشته باشند.

برای انتخاب ماست سالم، مارک هایی را انتخاب کنید که کمترین شکر را در هر وعده دارند. این به معنای کمترین مقدار ممکن در حد 10-15 گرم در هر فنجان (245 گرم) است که از لاکتوز موجود است.

به طور معمول، سالم ترین انتخاب ماست ساده و بدون طعم است. اما اگر ماست ساده دوست ندارید، در عوض چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • یک گزینه این است که خودتان آن را با میوه تازه مورد علاقه خود شیرین کنید.
  • همچنین می توانید ماست دانه چیا را خود تهیه کنید تا ماست ساده کمتر ترش شود و به عنوان یک فایده و مزیت، با دانه های چیا پروتئین، فیبر و چربی های اضافی دریافت خواهید کرد.

به آسانی 2 فنجان (473 میلی لیتر) ماست با 1.5-2 قاشق غذاخوری (22-30 میلی لیتر) دانه چیا مخلوط کنید و اجازه دهید تا یک شب در یخچال بماند.

خلاصه مطلب:

شکر اضافه شده می تواند یک غذای سالم را به یک غذای بی ارزش تبدیل کند. در صورت امکان ماست ساده انتخاب کنید و همیشه برچسب را بخوانید تا بفهمید قند اضافه شده است یا نه.