حقایق مهم مصرف لبنیات برای سلامتی

حقایق مهم لبنیات برای سلامتی بدن

حقایق مهم مصرف لبنیات برای سلامتی

حقایق مهم مصرف لبنیات برای سلامتی 626 417 لبنیات صباح

حقایق مهم مصرف لبنیات : فواید سلامتی مرتبط با غذاهای لبنی بسیار فراتر از ساخت و حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها است. داشتن شیر ، ماست و پنیر کافی در رژیم غذایی و وعده های غذایی خود نیز می تواند برای سلامت قلب ، فشار خون و حفظ وزن مناسب مفید باشد.

شیر ، پنیر و ماست به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و پروتئین هستند. بسته منحصر به فرد ویتامین ها و مواد معدنی که لبنیات در خود گنجانده است ارائه می دهند گویایی این مطلب مهم است که محصولات لبنی فواید بسیار مهمی برای سلامتی دارند.

در حقیقت ، دستورالعمل های رژیم غذایی منتشر شده استرالیا  نشان می دهد که مصرف شیر ، پنیر و ماست با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 ، سندرم متابولیک و سرطان روده بزرگ مرتبط است.

حقایق مهم مصرف لبنیات

در اینجا برخی از مزایای اصلی سلامتی مرتبط با خوردن غذاهای لبنی آورده شده است:

سلامت دستگاه گوارش

نقش سلامت روده در سلامتی کلی بدن بر اساس گزارشات نشان ثابت شده است. برخی از غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک هستند. فرهنگ های فعال باکتریایی با ویژگی های منحصر به فرد که به آنها امکان زنده ماندن در دستگاه گوارش را می دهد، وقتی به مقدار کافی مصرف شوند ، سلامتی به ارمغان آورده و توانایی حفظ تعادل طبیعی میکروبیوتای روده را دارند.

فرآورده های لبنی تخمیر شده مانند ماست، نوشیدنی های فرهنگی و کفیر از متداول ترین و به راحتی در دسترس بودن پروبیوتیک ها هستند. این محصولات وسیله ای ایده آل برای پروبیوتیک ها هستند زیرا ترکیب شیر (که شامل کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است) به عنوان یک ماتریس محافظ برای کمک به زنده ماندن پروبیوتیک ها از سیستم هضم به روده عمل می کند.

سلامت استخوان

استخوان ها بافت زنده ای هستند و به طور مداوم در حالت تجدید هستند، بنابراین ساخت و نگهداری استخوان ها از کودکی تا پیری مهم است. از ترکیبات اصلی استخوان های محکم برای زندگی می توان به غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر ، پنیر و ماست و همچنین ویتامین D ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و حتی ورزش های مرتبط اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  نشانه های عدم تغذیه مناسب

عدم مراقبت از استخوان ها می تواند خطر پوکی استخوان را افزایش دهد ، بیماری که استخوان ها شکننده شده و در معرض خطر شکستگی قرار دارند. در استرالیا ، پوکی استخوان از هر دو زن یکی و از هر سه نفر مرد یک مرد بالای 60 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. سلامت استخوان از طریق ژنتیک و عوامل زندگی تعیین می شود و اتخاذ یک سبک زندگی دوستدار استخوان در هر سنی می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند.

بهداشت دندان

دستیابی به سلامت دندان چیزی فراتر از بهداشت صحیح دهان و دندان نیست. تغذیه سالم و عادات غذایی نیز به سلامت دندان کمک می کنند. غذاهای لبنی نقش ویژه ای در سلامت دندان دارند زیرا حاوی ترکیبی منحصر به فرد از مواد مغذی ضد پوسیدگی مانند کلسیم ، فسفر و پروتئین ، کازئین است.

شیر با کاهش خطر ایجاد پوسیدگی در ارتباط است، و یک نوشیدنی مناسب بین وعده های غذایی است، و پنیر سفت مانند پنیر های لاکتیکی و پنیر بلغاری با کاهش خطر پوسیدگی دندان و فرسایش مرتبط است. انجمن دندانپزشکی استرالیا توصیه می کند برای کمک به محافظت از دندانها و کاهش خطر پوسیدگی دندان، یک قطعه کوچک پنیر را پس از مصرف مواد غذایی شیرین یا نوشیدنی بخورید.

مدیریت وزن

حفظ وزن بدن سالم متعادل سازی انرژی (کیلوژول از غذا) است که با انرژی مصرف شده (کیلوژول سوزانده شده) از طریق فعالیت های روزمره یا ورزش گرفته می شود.

هنگام تلاش برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی کنترل شده با کالری، مطالعات نشان می دهد که وعده های غذایی شامل حداقل سه وعده شیر، ماست یا پنیر در روز می تواند به افراد در کاهش وزن، پهلوهای کمر و چربی بیشتر بدن در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می کنند، کمک کند.

حقایق مهم لبنیات برای سلامتی بدن

حقایق مهم لبنیات برای سلامتی بدن

حقایق مهم مصرف لبنیات

توده عضلانی و هیدراتاسیون

ثابت شده است که مصرف پروتئین پس از تمرین به ایجاد توده عضلانی بدون چربی کمک می کند، اما همه پروتئین ها به همان اندازه موثر نیستند. یک دلیل وجود دارد که پروتئین های موجود در شیر – آب پنیر و کازئین – بیشترین استفاده را در مکمل های تغذیه ای دارند که برای حفظ یا رشد توده عضلانی طراحی شده اند.

همچنین بخوانید :  تغذیه مناسب در زمان آلودگی هوا

شیر حاوی پروتئین های با کیفیتی است که کلیه اسیدهای آمینه ضروری را برای ساخت و حفظ توده عضلانی فراهم می کند. مخلوط بی نظیر شیر کازئین و آب پنیر حاوی اسیدهای آمینه با الگویی شبیه به پروتئین عضله است. کازئین یک پروتئین هضم و آزاد کننده آهسته است که نشان داده شده است تجزیه عضلات را کاهش می دهد. آب پنیر پروتئینی با سرعت عمل و جذب سریع با غلظت بالای لوسین است(اسید آمینه زنجیره ای منشعب شده). لوسین به طور خاص ساختمان جدید عضله را تحریک می کند.

شیر همچنین با جایگزینی مایعات و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) در تعادل مناسب ، به کمبود آب بدن کمک می کند. سایر مواد مغذی موجود در شیر ، مانند پروتئین ، به بدن کمک می کند تا مایعات را به طور موثرتری حفظ کند.

حقایق مهم مصرف لبنیات

کاهش خطرات بیماری ها

لبنیات نقش مهمی در حفظ رژیم غذایی سالم و کاهش خطر بیماری های جدی دارند. موارد زیر فقط چند نمونه است:

  • یک شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند و مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم شیر ، پنیر و ماست مصرف می کنند کمتر از کسانی که این کار را نمی کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را دارند.
  • یک رژیم غذایی سالم شامل انواع غذاها از پنج گروه غذایی مانند میوه ، سبزیجات و شیر ، پنیر و ماست می تواند به شما در کنترل فشار خون کمک کند. علاوه بر این ، مطالعات متعدد نشان می دهد که سه وعده شیر ، ماست و پنیر روزانه با کاهش خطر فشار خون بالا ارتباط دارد.
  • شورای سرطان استرالیا اظهار داشت: “به طور کلی مزایای اثبات شده غذاهای لبنی برای سلامتی بیشتر از آسیب های اثبات نشده است”. در دستورالعمل های رژیم غذایی استرالیا آمده است که غذاهایی که از گروه مواد غذایی لبنی هستند، منجر به کاهش خطر سرطان روده بزرگ می شوند .
  • یک بررسی که اثرات 16 مطالعه جداگانه و بیش از 520،000 نفر را در بر دارد، نشان می دهد که مصرف بیشتر انواع شیر ، ماست و پنیر با 11% کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با افرادی که غذاهای لبنی کمتری مصرف می کنند ارتباط دارد.