6 راز افزایش زیبایی و جوانی پوست خانم ها به صورت طبیعی

راز افزایش زیبایی و جوانی پوست خانم ها به صورت طبیعی

6 راز افزایش زیبایی و جوانی پوست خانم ها به صورت طبیعی

6 راز افزایش زیبایی و جوانی پوست خانم ها به صورت طبیعی 1024 680 لبنیات صباح

6 راز افزایش زیبایی و جوانی پوست خانم ها به صورت طبیعی: ممکن است فکر کنید که راز زیبایی شما در یک بسته‌ای از محصولات گران‌قیمت نهفته است. این‌طور نیست. زیبایی پوست صرفا با مواد آرایشی قابل تأمین نیست، خواب مناسب و سایر اعمالی که به صورت روزمره انجام می دهید بیشترین تأثیر را روی زیبایی پوست شما دارد.

دوریس دی، دانشیار بالینی پوست در نیویورک می‌گوید، کارهای کوچکی که هر روز انجام می‌دهید، می‌تواند به همان اندازه و حتی گاهی بیشتر، “تمام موادی که برای پوست شما لازم است می‌تواند فراهم کند” تا بتواند در طول روز عملیات شارژ پوست، ترمیم آن و تحمل فشارهای موجود در روزمره زندگی را انجام دهد.

زیبایی و جوانی پوست خانم ها

در این مقاله با این شش عادت سالم آشنا می‌شویم که باعث می‌شود به بهترین شکل ممکن به نظر برسید.

  1. خواب کافی داشته باشید

مطالعه‌ای که در سال 2013 در ژورنال Sleep انجام شد، نشان داد افرادی که کم‌خواب هستند دارای چشمان پف‌کرده، خون‌گرفته، تیرگی زیر چشم، چین‌وچروک بیشتر و پلک‌های افتاده نسبت به افراد خوب استراحت هستند.

امی وکسلر، متخصص پوست، نویسنده کتاب اتصال ذهن و زیبایی می‌گوید: “استرس در هنگام خواب به کمترین میزان خود می‌رسد، بنابراین اگر به‌اندازه کافی نخوابید، سطح کورتیزول شما افزایش می‌یابد و نتیجه آن ازبین‌رفتن کلاژن است.” “شما می‌توانید آن راحتی پس از یک شب بی‌خوابی ببینید.” هر شب 7.5 تا 8 باید بخوابید.

زیبایی و جوانی پوست خانم ها

  1. ورزش کنید

طبق مطالعه‌ای که در سال 2014 در دانشگاه مک مستر در انتاریو انجام شد، افراد بالای 40 سال که به طور منظم ورزش می‌کنند پوست افراد بسیار جوان‌تر نسبت به سن آنها است.

نیازی به ماراتن دویدن یا گذراندن عمر خود در کلاس یوگا نیست تا از این مزایا بهره‌مند شوید. افراد در این مطالعه که با سرعت متوسط ​​ورزش می‌کردند (دو بار در هفته به مدت نیم ساعت آهسته دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌کردند) بعد از دوره مشخص پوستشان جوان‌تر به نظر می‌رسید.

کلید موفقیت در این مرحله چیست؟ چسبیدن به آن فعالیتی را که دوست دارید انتخاب کنید و سپس آن را در تقویم خود علامت‌گذاری کنید.

زیبایی و جوانی پوست خانم ها

  1. سایه را به آفتاب ترجیح دهید

آن ضد آفتابی که هر روز برای پوست خود مصرف می‌کنید به شما کمک می‌کند، اما به‌تنهایی روی آن حساب نکنید. چرا که، با گذشت روز از بین می‌رود.

برای اطمینان از اینکه در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید کاملاً محافظت شده‌اید، هنگام بیرون از منزل، به‌خصوص بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر، از عینک آفتابی استفاده کنید، خود را بپوشانید و سعی کنید بیشتر در سایه باشید. این زمانی است که پرتوهای UVB سوزش و بیشترین احتمال سرطان را دارند، به‌ویژه در ارتفاعات و در سطوح بازتابنده مانند برف‌ویخ، جایی که می‌توانید دوبرابر دوز UV دریافت کنید.

اشعه ماورا بنفش با گذشت زمان، کلاژن پوست را تجزیه می‌کنند، پوست را نازک می‌کنند و لکه‌های آفتاب و رگ‌های خونی اضافی ایجاد می‌کنند.

  1. هیدراته بمانید

مواد تشکیل‌دهنده مرطوب‌کننده موردعلاقه خود را بررسی کنید و به‌احتمال زیاد ماده‌ای را به نام “اسید هیالورونیک” مشاهده خواهید کرد. این ماده شیمیایی به طور طبیعی در پوست شما یافت می‌شود، و یک آهنربا رطوبت است، آبی را که از غذا و نوشیدنی دریافت می‌کنید نگه می‌دارد و باعث می‌شود پوست شما سفت‌تر و پرتر دیده شود.

یک ترفند سریع برای اینکه بدانید پوست شما به‌قول‌معروف تشنه است یا نه این است که پشت دست یا پایین بازو را بکشید. اگر پوست سریع به حالت خود برنگردد، آب بدن شما کم است.

طرف‌دار آب ساده نیستید؟ میوه‌ها و سبزیجاتی که به طور طبیعی مملو از آب هستند – مانند خیار، گل‌کلم، گوجه‌فرنگی، گریپ‌فروت و کرفس – به همان اندازه مؤثر هستند.

همچنین می توانید از شیر خام نیز برای پوستی سالم و شفاف استفاده کنید.

  1. نگرانی و ناراحتی کمتر و خوشحالی بیشتر در زندگی روزمره

وقتی استرس دارید، سطح کورتیزول بدن شما بالا می‌رود، این مقدار اضافی به کلاژن‌ها حمله می‌کنند و باعث خشکی پوست و چین‌وچروک می‌شود.

مدیتیشن یک راه‌حل ثابت شده برای مقابل با استرس است. خودتان را با ماساژ نیز می‌توانید درمان کنید. کارکردن همچنین باعث کاهش فشار استرس می‌شود و اگر آرام باشید، بهتر از پس آن برمی‌آیید.

  1. مرتباً لایه‌برداری کنید

سلول‌های پوستی دائماً تولید و جایگزین می‌شوند، اما با افزایش سن و بسته به محیط، گاهی اوقات برای جایگزینی کامل آنها به کمک احتیاج دارند. هفته‌ای یک یا دو بار به پوست خود کمک کنید و لایه‌برداری کنید.

اگر دوست دارید جوان بمانید، می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

3 دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --