همه چیز درباره اعتیاد به چای

حقایقی درباره اعتیاد به چای

همه چیز درباره اعتیاد به چای

همه چیز درباره اعتیاد به چای 626 417 لبنیات صباح

همه چیز درباره اعتیاد به چای : چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. انواع مختلفی دارد که همگی از گیاهی به نام  Camellia sinensis نشئت‌گرفته‌اند.

بسیاری از ترکیبات موجود در چای به طور مداوم با مزایای مختلف سلامتی مرتبط هستند، باعث می‌شود که بیشتر مردم این نوشیدنی را به‌عنوان یک رژیم غذایی مناسب برای رژیم غذایی خود در نظر بگیرند.

بااین‌وجود، برخی معتقدند که برخی از ترکیبات چای ممکن است خاصیت اعتیادآور داشته باشند و نوشیدن زیاد آن می‌تواند بیش از فواید ضرر داشته باشد.

این مقاله بررسی می‌کند که آیا می‌توانید به چای معتاد شوید یا خیر، و در این صورت، چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

چای حاوی کافئین است که ممکن است اعتیادآور باشد

انواع مختلف چای حاوی مقادیر مختلفی از کافئین است که بیشترین ماده روان‌گردان را در سراسر جهان مصرف می‌کند. این ماده یک محرک طبیعی است و این ترکیب اغلب به دلیل خاصیت اعتیادآور بودن چای مقصر شناخته می‌شود.

کافئین اغلب اعتیادآور است زیرا دارای ساختاری شیمیایی شبیه آدنوزین است – ترکیبی که به طور طبیعی در بدن شما یافت می‌شود و باعث آرامش سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

به دلیل این ساختار شیمیایی، کافئین می‌تواند در گیرنده‌های آدنوزین واقع در مغز شما قرار گیرد و از اتصال آدنوزین به آنها جلوگیری کند. کمبود آدنوزین در نتیجه باعث نمی‌شود سلول‌های مغزی شما را خسته نشان دهند.

این عامل همچنین می‌تواند باعث شود که بدن مقادیر بیشتری از محرک‌های طبیعی دیگر مانند دوپامین را آزاد کند که احساس خستگی را بیشتر سرکوب می‌کند و به شما کمک می‌کند هوشیار بمانید.

حدس می‌زنند که نوشیدن منظم نوشیدنی‌های حاوی کافئین، از جمله چای، ممکن است باعث شود سلول‌های مغزی شما گیرنده‌های آدنوزین بیشتری ایجاد کنند تا آنهایی که توسط کافئین مسدود شده‌اند را جبران کند.

با گذشت زمان، این امر می‌تواند به این معنی باشد که شما به مقدار فزاینده‌ای چای نیاز دارید تا تأثیرات مشابه کافئین را تجربه کنید. در صورت ترک ناگهانی نوشیدنی، ممکن است باعث شود علائم ترک داشته باشید.

همچنین بخوانید :  پنیر لبنه چیست و خاستگاه آن کجاست ؟

در نهایت، این تغییراتی که توضیح داده شد نشان می‌دهد که غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین به طور بالقوه اعتیادآور تلقی می‌شوند.

همه چیز درباره اعتیاد به چای

آیا اعتیاد به چای یک اعتیاد واقعی است؟

اعتیاد به اشکال مختلفی وجود دارد اما تمایل دارد چندین علائم بالینی را داشته باشد. مواردی که بیشتر متخصصان بهداشت برای تشخیص اعتیاد از آنها استفاده می‌کنند، شامل:

  • با وجود آسیب رساندن همچنان به استفاده ادامه دهید
  • تمایل مداوم یا تلاش‌های ناموفق برای کنترل یا کاهش استفاده
  • هنگام قطع مصرف، علائم ترک را تجربه کنید

تحقیقات نشان می‌دهد برخی از افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می‌کنند ممکن است علائمی شبیه اعتیاد پیدا کنند و سازمان بهداشت جهانی (WHO) وابستگی به کافئین را به‌عنوان یک سندرم رسمی معرفی کرده است.

از طرف دیگر، انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) اعتیاد به کافئین را به‌عنوان یک اختلال سوءمصرف مواد طبقه‌بندی نمی‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که در اثر نوشیدن چای، چه تعداد از افراد علائم شبیه اعتیاد پیدا می‌کنند. همچنین اطلاعات محدودی در مورد اینکه آیا چای خواران با کاهش مصرف خود با علائمی شبیه اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نامشخص است.

بنابراین، قبل از نتیجه‌گیری در مورد خواص اعتیادآور چای، تحقیقات بیشتری لازم است.

همه چیز درباره اعتیاد به چای

خلاصه مطلب

چای حاوی کافئین است، ترکیبی که ممکن است باعث تغییرات جسمی در مغز شما شود که هم‌زمان همراه با علائم اعتیاد است. بااین‌حال، قبل از اینکه اعتیاد به چای به‌عنوان یک اعتیاد واقعی شناخته شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

چقدر طول می‌کشد تا معتاد چای شوید؟

هنوز مشخص نیست که چقدر با چه مقدار چای خوردن در روزبه آن معتاد می‌شوید یا به‌عبارت‌دیگر معتاد چای تلقی می‌شوید.

بااین‌حال، حتی اگر فقط 100 میلی‌گرم در روز مصرف کنید ممکن است علائم ترک را در اثر کاهش مصرف کافئین تجربه کنید.

محتوای کافئین چای به تنوع آن بستگی دارد. مقادیر مختلف کافئین به طور معمول در 1 فنجان (240 میلی‌لیتر) برای انواع محبوب چای به‌صورت ذیل است:

  • چای سیاه: 35-44 میلی‌گرم
  • چای سبز: 33–71 میلی‌گرم
  • چای اولانگ: 37-38 میلی‌گرم
  • چای سفید: 33-48 میلی‌گرم
  • چای ماتچا: 38–89 میلی‌گرم
  • چای یربا: 45-67 میلی‌گرم
  • چای بدون کافئین: تا 12 میلی‌گرم
  • چای‌های گیاهی: 0 میلی‌گرم
همچنین بخوانید :  آووکادو چه نوع میوه‌ای است؟ خواص بی نظیر آووکادو

بر اساس این اعداد، نوشیدن حداقل 2 تا 3 فنجان چای در هر روز ممکن است برای ایجاد علائم اعتیاد جسمی کافی باشد، اگرچه قبل از نتیجه‌گیری قوی، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه مطلب

نوشیدن حداقل 2 تا 3 فنجان چای در روز ممکن است برای ایجاد وابستگی جسمی به چای کافی باشد. بااین‌حال، قبل از نتیجه‌گیری قوی، نیاز به تحقیقات بیشتری است.